Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
24.3.2015 18:06
Sattui silmään tuo uusi V-Force 4, niin onko kellään kokemuksia ja sopiiko varmasti suoraan? Saman hintainen, kuin V-Force 3 24MX:ssä.
http://www.24mx.fi/v-force-4-reedventtiili-membraniVielä ihan varmuuden vuoksi, tps-anturin jne. ohitus vastuksella tapahtuu niin, että katkaistaan johto, kolvataan vastus väliin ja sähköteippiä tms. päälle?
25.3.2015 0:40
Moi! miten mä saan takaiskarin jäykemmäksi 07 sm hussessa
25.3.2015 12:31
Takaiskarin yläpäästä löytyy kaksi isoa rengasta, kierrä niitä niin että ne menee alaspäin ja lopuks kiristä ylempi alempaa vasten.
29.3.2015 17:49
Viitsiskö joku laittaa kuvaa sulakkeilta piuhoihin tulevasta liittimestä? Omasta palanut pari piuhaa ja pitäis niiden väri saada selville...
2.4.2015 18:13
Moro! Tiiättekö mikä Hussessa oisi vikana kun nostaa kierrokset tappiin niin pätkäsee hieman, sen jälkeen takavalo sammuu eikä syty ennen kuin on laittanut virrat pois päältä ja takas, sen jälkee käynnistää uudelleen ni toimii.. Parin kerran jälkeen ei enää toimi ollenkaan, tarviin apua vaan toho ku sammuu isoilla kierroksilla. Kyseessä vm. -06 SM.
5.4.2015 21:11
Kertoisko joku joka tietäis husseista eli miksi husseni leikkaa kiinni?
Husqvarna sm 125 11 leikannut 2 kertaa kiinni (toinen kerta melkein heti uudella sylinterillä/männällä)
Säädöt mielestäni hyvät tulppa kahvinruskea ja isommalla suuttimellä röpöttää eli ei pitäisi käydä liian laihalla.
Jäähdytys toimii.
Tekniikka v-force mikuni 35 dep
Öljyä ollu noi 2,5%-3%
Alkaa käydä kalliiks tää hussella ajaminen.
5.4.2015 21:58
palionko porukalla kulkenut husset vakiona ? kannattaisiko välejä lyhentää esim 1 piikillä vai jaksaako pyörä enää kelata niitä loppuun ?
5.4.2015 23:27
smiqe kirjoitti:Kertoisko joku joka tietäis husseista eli miksi husseni leikkaa kiinni?
Husqvarna sm 125 11 leikannut 2 kertaa kiinni (toinen kerta melkein heti uudella sylinterillä/männällä)
Säädöt mielestäni hyvät tulppa kahvinruskea ja isommalla suuttimellä röpöttää eli ei pitäisi käydä liian laihalla.
Jäähdytys toimii.
Tekniikka v-force mikuni 35 dep
Öljyä ollu noi 2,5%-3%
Alkaa käydä kalliiks tää hussella ajaminen.
Onko ollu oikeenkokoset männät? Ei oo annettu moottorijarruu? Alakerrassa jotain vikaa että pamauttaa ylhäältä solmuu?
6.4.2015 0:06
ma$$i kirjoitti:smiqe kirjoitti:Kertoisko joku joka tietäis husseista eli miksi husseni leikkaa kiinni?
Husqvarna sm 125 11 leikannut 2 kertaa kiinni (toinen kerta melkein heti uudella sylinterillä/männällä)
Säädöt mielestäni hyvät tulppa kahvinruskea ja isommalla suuttimellä röpöttää eli ei pitäisi käydä liian laihalla.
Jäähdytys toimii.
Tekniikka v-force mikuni 35 dep
Öljyä ollu noi 2,5%-3%
Alkaa käydä kalliiks tää hussella ajaminen.
Onko ollu oikeenkokoset männät? Ei oo annettu moottorijarruu? Alakerrassa jotain vikaa että pamauttaa ylhäältä solmuu?
7k ajettu ja viime männänvaihdon yhteydessä alakertaa katsottu että kaikki kunnossa, ei moottorijarrua, 0,05 välys
6.4.2015 0:35
0.05 välys kuulostaa pieneltä, usein pidetty 0.06 tai jopa 0.07. Toisaalta kävisin silti läpi alakerran koneesta, sillä se on voinut kärsiä vaurioita ensimmäisestä leipomiskerrasta, mikä sitten hajotti koneen uudestaan.
6.4.2015 19:14
Miten on porukka laittanu öljypumpun kiertää kehää, jos koko öljysäiliön ottaa pois tilaa viemästä. Letku vaa takas sinne pumpun toiseen päähän? Hajoaako pumppu jos se ilmaa pumppailee? Ja miten sen öljyanturin saa huijattua ettei pala koko ajan punanen valo mittaristossa? Alkaako sitten palaa mahdollisesti ecuja ? Kiitoksia vastauksista
7.4.2015 0:36
itellä oli u-muotone letku siinä pumpunkopan sisällä ja sielä kiers öljy, anturia huijasin ainaki alkuun sillai et teippasin sen kellukkeen ylös ja tais se lopulta olla palamatta ku otin vaa liittime irti
14.4.2015 16:19
hermushusu kirjoitti:Miten on porukka laittanu öljypumpun kiertää kehää, jos koko öljysäiliön ottaa pois tilaa viemästä. Letku vaa takas sinne pumpun toiseen päähän? Hajoaako pumppu jos se ilmaa pumppailee? Ja miten sen öljyanturin saa huijattua ettei pala koko ajan punanen valo mittaristossa? Alkaako sitten palaa mahdollisesti ecuja ? Kiitoksia vastauksista
Nyt olis otettu pois ja laitettu kehää kiertämään. Öljysäiliöhän tukkii ilmanputsarin yläpuolelta niin olisiko siihen aiheellista laittaa jotain muuta tukkeeks?
Jos ootte tukkinu niin millä?
14.4.2015 23:59
hermushusu kirjoitti:hermushusu kirjoitti:Miten on porukka laittanu öljypumpun kiertää kehää, jos koko öljysäiliön ottaa pois tilaa viemästä. Letku vaa takas sinne pumpun toiseen päähän? Hajoaako pumppu jos se ilmaa pumppailee? Ja miten sen öljyanturin saa huijattua ettei pala koko ajan punanen valo mittaristossa? Alkaako sitten palaa mahdollisesti ecuja ? Kiitoksia vastauksista
Nyt olis otettu pois ja laitettu kehää kiertämään. Öljysäiliöhän tukkii ilmanputsarin yläpuolelta niin olisiko siihen aiheellista laittaa jotain muuta tukkeeks?
Jos ootte tukkinu niin millä?
Jos et aio käyttää tuorevoitelua lähiaikoina, kannattaa leikata öljytankki ylhäältä auki, niin saat säilytystilaa sen sisälle, eikä tarvitse keksiä mitään patenttiratkaisuja. Akkukin pysyy kätevästi sen päällä.
20.4.2015 10:22
Juu tota olis -08 125 huskussa vikana, kun hetken keulimisen jälkeen pakoaukonsääsin ei aukea vaikka kuinka kierrättäis joten tuntuu vitun tukkoiselta ja samalla vilkuttaa öljyvaloa samalla tavalla silloin kun kalibroi pakoaukon säätimen. Mutta ongelma menee hetkeksi pois, kun sammuttaa ja pistää virrat takas päälle. Että mikäs vittu siinä pakoaukonsäätimessä on?