Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
10.9.2016 21:29
Paa yv jos rotax122 wa ryhmä kiinnostaa ongelman ratkasuun.
Ei efi valon kyllä pitäs tuoho vaikuttaa. Antaako kipinää? Saako bensaa? Pyöriikö startti? Kaikki maapiuhat kiinni?
2.10.2016 6:02
Mitkä on 04 tt räsän eturatas ja takaratas koot. Itsellä tällä hetkellä kiinni edessä 17 ja takas 40 ja eikä jaksa oikeen mennä enää edes punarajalle 5 ja 6 vaihteella. Huiput on säälittävät 140km/h. Mikä neuvoksi?
2.10.2016 11:18
17-40 on vakiovälit.
Mikä tekniikka?
heitä yv jos rotax wappiryhmä kiinnostais
10.10.2016 23:29
Onko MX:n ja SX:n rungoissa mitään eroja? Meneekö takahaarukka ja etuhaarukka ongelmitta paikoilleen? Sopiiko esim. SX:n katteet MX:ään?
11.10.2016 0:04
Jos omistaa silmät voi pienet erot huomata kyllä, takahaarukka menee päikseen molempiin kyllä ja keula on täysin sama.
11.10.2016 13:23
Onko tuo br10eg hyvä 154 polinissa? Toiminut Mitakassa loistavasti... Kannattaako sylinteriä portata jotenki? Onko näissä Aprilian koneissa pakko olla lorton kaasutin? Tarkoitus olis laittaa Keihinin 36 PWK.
12.10.2016 21:39
pistä yv jo rotax122 wappiryhmä kiinnostaaBr10eg on hyvä. Ja polinia kannattaa ilman muuta portata. Imupuolta avartaa. Pakoakin voi suht turvallisesti korottaa, sillä se on vakiona ahtaampi kuin 125cc pannu.
Dellorton 34VHSB on se suositeltu juu, koska niillä kone on alunperin suunnniteltu ja helppo saada säätöihin. Mutta tietysti se toimii muillakin kaasareilla kun laittaa toimimaan ja säätöihin
. Lorton etuna on osin myös se että säätönippelit (tk, seos) on helpommin saavutetavissa aprilioissa (eri puolella kuin esim mikuni ja keihin)
13.10.2016 11:00
Eiks lortois oo joku kaasunasennon tunnistin? (wikiä yms lukenu ja näin ymmärtänyt) jossain luki että sen ohituskin "suht helppo". Kuinka tehdään tää ohitus? Aika turhan kuuloinen otus... Mikä sen päätarkoitus edes on? Ja keihinis ei ymmärtääkseni oo tätä tunnistusräpellystä?
Mitä säätöjä muilla polinin kitin omaavilla on?
13.10.2016 17:59
Um vakiokaasarissa 28vhst on tps anturi, mutta aivan turha. Ei sitä tarvi ohitella. Ja isommissa/ vanhemmissa lortoissa ei edes ole sitä. Ottaa anturin vain irti kun vaihtaa kaasaria. Toimii onglmitta, kun se ei ohjaa käytännössä mitään
17.10.2016 22:32
Oisko kellään kiinnostusta ostaa räsän vanteita joissa takana ajamaton kumi ja edessä melkein kuin uusi
1.11.2016 11:51
Osaisko kukaan kertoa minkä kokoiset ohjauslaakerit on RS:ssä? 2006 eteenpäin samat kuin vanhemmissa 99-05?
15.12.2016 19:39
Onkos porukoilla mielipiteitä Athena vs Arrow kumpi on parempi?
Kummassa hiljaisemmat äänet?
15.12.2016 19:48
Athena on arrowin/giannellin valmistama putki eli yhtälailla molemmat rämisevät. Vakiona noissa on ihan hyvä äänenvaimennus kyllä, mutta ajan kanssa villat täyttyvät öljystä=vaimmennusteho heikkenee. Athena taisi olla jopa hiukan korkeakiertoisempi kuin arrowi, mutta jos oikeasti hyvän putkiston haluaa niin jollymoto corsa ehdottomasti. Tietty sitten on myös Tygan, Turbokitin, Jim Lomaksen ja Tecnigasin putkistoja jotka toimivat varmasti vähintään yhtä hyvin kuin tuo arrowi, turbokittejä saa jopa suoraan kromattuna.
18.12.2016 13:06
Kertokaas tietävät että millaisia tehoja voi odottaa:
34mm kaasari, Arrow, Rave 2.
Mitä muuta kannattaisi vielä laittaa?
18.12.2016 14:08
~28 hp
Parempi putki, jokin vhm kansi, big bore, toiset läpät (italkit/ vf3)