Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

1.3.2015 0:40

Husse kuluttanut viime aikoina normaaliin verrattuna aivan kamalasti bensaa. Sitten vikaa etsiessä tuli huomattua että koho vuotaa niin voisko se olla kokonaan syypää tähän?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

1.3.2015 16:39

Onko kukaan ottanu tasapainoakselia pois käytöstä?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

2.3.2015 17:08

Minkä kokonen suutin porukalla on hussen vakiokaasarissa tt:nä sillain, että toimii hyvin? Ja sit meneekö tuo normaali dellorton 6mm suutin tuohon?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

12.3.2015 18:09

Oisko kellään ylimääräsenä hyväkuntosta dep, hgs taikka fmf putkea? Myös 32-36mm kaasaria ja vforce 3 saa tarjota :lol:

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

14.3.2015 16:57

Oisko kellään antaa suuntaa antavia äätöjä mikuni tmx 38 kaasarille? Vforce 3, budin kansi ja fmf muina vireinä. Tällä hetkellä ps 400 tk 35 mutta tuo neula vähän epäilyttää kun kaasari on peräisin 250cc krossista :roll: Neulana on 6BEHI-73

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

15.3.2015 0:46

Muuten en osaa sanoa, mutta ps kuulostaa hieman pieneltä. Minulla se oli käytännössä vastaavilla vireillä 450.

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

22.3.2015 1:01

Hei! Nuo sähköiset pakoaukonsäätimet mitkä on 07 ja 08 pyörissä. Olen kuullut huhuja että niissä olisi paljon vikoja mutta minkälaisia vikoja niissä on. Olen melko varmasti ostamassa 07 pyörän niin mä haluaisin tietää että onks toi sähköinen pakoaukosäädin iso miinus.

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

22.3.2015 2:10

Husse_Mies kirjoitti:Hei! Nuo sähköiset pakoaukonsäätimet mitkä on 07 ja 08 pyörissä. Olen kuullut huhuja että niissä olisi paljon vikoja mutta minkälaisia vikoja niissä on. Olen melko varmasti ostamassa 07 pyörän niin mä haluaisin tietää että onks toi sähköinen pakoaukosäädin iso miinus.


Joo, eli noissa 07-08 husseissa on siis sähköinen pakoaukonsäädin, 09 ja siitä uudemmissa husseissa on mekaaninen pakoaukonsäädin joka toimii silti vaikka pyörästä olis kaikki muut sähköt paskana koska sitä pyörittää kytkinpuolella oleva ratas.

Se sähköinen pakoaukonsäädin ei sinänsä ole miinus, jos pyörä muuten on hyvässä kunnossa, siististi pidetty ja huolloista on jonkilaisia todisteita :nörtti: Jos säädät kaasaria tai muuten purat konetta -08 tai vanhemmassa hussesssa, niin se säädin pitää kalibroida uudelleen (siihen löytyy tietopankista hyvät & selkeät ohjeet). Mekaanista säädintä ei voi kalibroida ja ei myös tarvi. Sieltä on hyvä kiristellä osia ja putsata n. 1kk välein tai useammin, riippuen kuinka paljon ajaa. Puhdistaminen tapahtuu siten että avaa 4 kuusiokoloa sylinterin päästä ja ottaa suojakannen pois, jonka alla on servomoottori ja pakoaukonsäätimen läpät ja muut osat.

Kun menet katsomaan sitä hussea, voit kuunnella kuuluuko sieltä pakoaukonsäätimen suunnalta minkäänlaista surinaa kun laittaa virrat päälle (riippuen vuosimallista) tai sitten pyydät myyjää avaamaan sen suojakannen ja katsot että liikkuuko servomoottori kun pyörää kierrättää. Ei kannata ostaa sellaista jossa on pakoaukonsäädin jo valmiiks paskana.

Monet sanoo että vuosimallin 06 ja 09-> husset on parhaita, 06 sen takia että siinä ei oo turhaa sähköhelvettiä ja on todettu varmatoimiseksi, 09-> sen takia että on mekaaninen säädin ja uusittu keula yms. Oma -09 husse on toiminut hyvin tähän saakka ja on luotettava peli. Voisit vaikka laittaa tänne pari linkkiä niistä husseista mitkä aiot ostaa.

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

22.3.2015 14:00

OlaZz kirjoitti:
Husse_Mies kirjoitti:Hei! Nuo sähköiset pakoaukonsäätimet mitkä on 07 ja 08 pyörissä. Olen kuullut huhuja että niissä olisi paljon vikoja mutta minkälaisia vikoja niissä on. Olen melko varmasti ostamassa 07 pyörän niin mä haluaisin tietää että onks toi sähköinen pakoaukosäädin iso miinus.


Joo, eli noissa 07-08 husseissa on siis sähköinen pakoaukonsäädin, 09 ja siitä uudemmissa husseissa on mekaaninen pakoaukonsäädin joka toimii silti vaikka pyörästä olis kaikki muut sähköt paskana koska sitä pyörittää kytkinpuolella oleva ratas.

Se sähköinen pakoaukonsäädin ei sinänsä ole miinus, jos pyörä muuten on hyvässä kunnossa, siististi pidetty ja huolloista on jonkilaisia todisteita :nörtti: Jos säädät kaasaria tai muuten purat konetta -08 tai vanhemmassa hussesssa, niin se säädin pitää kalibroida uudelleen (siihen löytyy tietopankista hyvät & selkeät ohjeet). Mekaanista säädintä ei voi kalibroida ja ei myös tarvi. Sieltä on hyvä kiristellä osia ja putsata n. 1kk välein tai useammin, riippuen kuinka paljon ajaa. Puhdistaminen tapahtuu siten että avaa 4 kuusiokoloa sylinterin päästä ja ottaa suojakannen pois, jonka alla on servomoottori ja pakoaukonsäätimen läpät ja muut osat.

Kun menet katsomaan sitä hussea, voit kuunnella kuuluuko sieltä pakoaukonsäätimen suunnalta minkäänlaista surinaa kun laittaa virrat päälle (riippuen vuosimallista) tai sitten pyydät myyjää avaamaan sen suojakannen ja katsot että liikkuuko servomoottori kun pyörää kierrättää. Ei kannata ostaa sellaista jossa on pakoaukonsäädin jo valmiiks paskana.

Monet sanoo että vuosimallin 06 ja 09-> husset on parhaita, 06 sen takia että siinä ei oo turhaa sähköhelvettiä ja on todettu varmatoimiseksi, 09-> sen takia että on mekaaninen säädin ja uusittu keula yms. Oma -09 husse on toiminut hyvin tähän saakka ja on luotettava peli. Voisit vaikka laittaa tänne pari linkkiä niistä husseista mitkä aiot ostaa.



Mitään linkkiä ei ole olemassa koska se on yhden kaverin pyörä. En ajatellut sitä kun mä kirjoitin se ensimmäinen kysymys mutta siinä pyörässä on wr sylinteri ja kansi joten siinähän pitäisi olla mekaaninen pa säädin ja se surina josta sinä puhuit pitäiskö se kuulla myös mekaanisessa pa säätimessä vai kuuluks se vain noissa sähköisissä pa säätimissä.

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

22.3.2015 14:26

Moi!
Osaisko joku auttaa ku vaihettiin tossa kaverin sm husseen isompi pääsuutin ku on tyhjä vakioputki niin vaihdon jälkeen mittariin tuli vikakoodi 2. Ilmeisesti kaasunasennon tunnistin? Tunnistinta on yritetty liikuttaa eriasentoihi, jolloin vikakoodin pitäisi hävitä, mutta ei kyll auta mitään :x Mikä avuksi?? -2012 mallin hermunen

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

23.3.2015 19:52

Husse_Mies kirjoitti:
OlaZz kirjoitti:
Husse_Mies kirjoitti:Hei! Nuo sähköiset pakoaukonsäätimet mitkä on 07 ja 08 pyörissä. Olen kuullut huhuja että niissä olisi paljon vikoja mutta minkälaisia vikoja niissä on. Olen melko varmasti ostamassa 07 pyörän niin mä haluaisin tietää että onks toi sähköinen pakoaukosäädin iso miinus.


Joo, eli noissa 07-08 husseissa on siis sähköinen pakoaukonsäädin, 09 ja siitä uudemmissa husseissa on mekaaninen pakoaukonsäädin joka toimii silti vaikka pyörästä olis kaikki muut sähköt paskana koska sitä pyörittää kytkinpuolella oleva ratas.

Se sähköinen pakoaukonsäädin ei sinänsä ole miinus, jos pyörä muuten on hyvässä kunnossa, siististi pidetty ja huolloista on jonkilaisia todisteita :nörtti: Jos säädät kaasaria tai muuten purat konetta -08 tai vanhemmassa hussesssa, niin se säädin pitää kalibroida uudelleen (siihen löytyy tietopankista hyvät & selkeät ohjeet). Mekaanista säädintä ei voi kalibroida ja ei myös tarvi. Sieltä on hyvä kiristellä osia ja putsata n. 1kk välein tai useammin, riippuen kuinka paljon ajaa. Puhdistaminen tapahtuu siten että avaa 4 kuusiokoloa sylinterin päästä ja ottaa suojakannen pois, jonka alla on servomoottori ja pakoaukonsäätimen läpät ja muut osat.

Kun menet katsomaan sitä hussea, voit kuunnella kuuluuko sieltä pakoaukonsäätimen suunnalta minkäänlaista surinaa kun laittaa virrat päälle (riippuen vuosimallista) tai sitten pyydät myyjää avaamaan sen suojakannen ja katsot että liikkuuko servomoottori kun pyörää kierrättää. Ei kannata ostaa sellaista jossa on pakoaukonsäädin jo valmiiks paskana.

Monet sanoo että vuosimallin 06 ja 09-> husset on parhaita, 06 sen takia että siinä ei oo turhaa sähköhelvettiä ja on todettu varmatoimiseksi, 09-> sen takia että on mekaaninen säädin ja uusittu keula yms. Oma -09 husse on toiminut hyvin tähän saakka ja on luotettava peli. Voisit vaikka laittaa tänne pari linkkiä niistä husseista mitkä aiot ostaa.



Mitään linkkiä ei ole olemassa koska se on yhden kaverin pyörä. En ajatellut sitä kun mä kirjoitin se ensimmäinen kysymys mutta siinä pyörässä on wr sylinteri ja kansi joten siinähän pitäisi olla mekaaninen pa säädin ja se surina josta sinä puhuit pitäiskö se kuulla myös mekaanisessa pa säätimessä vai kuuluks se vain noissa sähköisissä pa säätimissä.



Eli siis jos siinä on WR (kokonainen) sylinteri + kansi, niin sitten siinä on mekaaninen pakoaukonsäädin, josta ei kuulu minkäänlaista ääntä.

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

23.3.2015 22:54

Minä tätä olen niin pitkään yrittänyt selvittää ja tällee... meneekö wr/cr pytty suoraan sm lohkoihin? Jostain kuullut että menee ja jotkut sanoo että pitää jotai muokkailla? Mutta voisinko nyt saada selvän vastauksen :)? Meneekö suoraan vai ei? Koska niin paljon wr/cr pytyil varustettuja husseja tullut vastaan nii pistänyt vähän mietityttään :roll:

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

24.3.2015 2:37

menee se kii, sm sylkästä tulee wr ku laitat koropalan sylinteri alle ja saman verra yläpäästä pois

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

24.3.2015 9:05

Osaisko joku kertoa miten saan mitarin toimimaan ku ei näytä nopeutta eikä kilometrit lisäänny? Mittari kuitenkin lähtee käyntiin kun laittaa virrat päälle mutta mitään muuta ei tapahdu

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

24.3.2015 11:38

Jos nopeusmittari näyttää 0 kokoajan nii syy luultavasti jarrulevystä puuttuvasta magneetista mistä ottaa nopeuden. Voi olla syynä myös viallinen nopeusmittarin anturin johto, mutta kato nyt ensin että onko se magneetti siellä jarrulevyssä.