Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

7.6.2013 23:21

Paljonkos tulis hintaa jos tuollaisesta 06 mitosta (TT) haluis saaha n.40heppaa irti ? mieluiten jos porukka jaksais jotain paikkoja linkkailla mistä sais osia ja kertoilla vähän lisää ku ei oikee tietoo mitosta ole :)
kiitos jo etukäteen!

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

8.6.2013 10:32

Sanotaanko että aika paljon liikaa siihennähden että kannattaisi :D Etenkin jos 125cc:nä haluat pitää niin vaatii jo senverran tietoa että mototissa kysely ei oikein piisaa. En tiedä saako 170cc malossilla 40hp irti, mutta siinäkni on aikapaljon modaamista, säätöjen hakua ja männän paino tuhoaa runkolaakerit vissiin aika nopeasti, eikä välttämättä siltikään tule 40hp irti (ainakaan takanakilta).

Mutta jos vähän kutitella haluat niin 200H kansi, tasakattomäntä ja 35mm litteäluisti mikuni ja evo 1 ilmanputsari on aika hyvät palikat, hintaa noillekin hiluille kertyy äkkiä 400e ja siihen vielä jollymoton putki (tai tehtaan sp putki) niin saadaan jo muutama heppa lisää. Tarkkoja lukemia en tiedä, mutta jotain 35hepan tienoilla olen lukenut, mene ja tiedä.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

9.6.2013 11:25

Siis ei todellakaan mitään 170cc pannua! Mito on kisapyörä ja sen takia tähän löytyy pyttyjä vähän kaikilta viritysasteilta!Tälläsillä saa jo melkeen 40 heposta! 66650E, jollymoto SP, 38mm dellorto, pipercross power cage suodatin, 1-renkainen mäntä, 200H.Tehoa noin 39 hevosvoimaa. Pyttyjä löytyy tietty vähän heikosti mutta usein noita löytyy ebaysta tai joltian cagiva harrastajalta! Sitte jos enemmä haluu tehoo niin sit tulee kalliiks ja vaikeeks koska noita pyttyjä löytyy vissii tosi vähän :s Täysi SP kit: Gilardoni#1 81782, 200M kansi, mahle "GP500" 1-renkainen tasapäämäntä, pipercross suodatin, 38mm dellorto, SP sytytysjärjestelmä, SP CTS, CRC performance SP putki.Tehoa noin ~40-45 hevosvoimaa.

Lisää aiheesta: http://www.motot.net/wiki/Cagiva_Mito_viritys

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

9.6.2013 11:47

No noihinkaan lukemiin ei lähteitä löydy niin en ihan sokeasti tietopankkiin luottaisi. Ehkä tehdas voi luvata konetehoja tollasia lukemia, mutta en ihan usko että takaselta. Nuo sp pytyt ja osat on toosi harvinaisia ihan ulkomaillakin, eli pitkän pennin niistä saisi pulittaa. Lisäksi en lähtisi välttämättä laittamaan vapari suodatinta ja kaasutinta mitä ei ole mitoihin suunniteltu koska niiden säätöihin saaminen on käytännössä arpapeliä ja harvoin onnistunut. Ojatalo joskus kirjoitellut enempikin siitä miksi ei kannata vakio ilmanputsarista luopua ja miksi random kaasarit ovat huonoja. Eli ihan tehtaan suunnittelemilla setupeilla lähtisin liikenteeseen. (Voi olla että olen väärässä siinäsuhteessa, että jossakin tehtaan setupissa olisi ollut tuo 38lortto ja vaparisuodatin, jos on ollut niin sitten se on toki ihan ok laittaa nuo osat). Aluksi lähtisin kuitenkin liikkeelle 200H tai 200G kannella ja 35mm TM mikunilla. Ovat kohtuuhintaisia ja saatavuus suhteellisen hyvä.

Mitä tarkoittaa jos staattorilta ei tulre virtaa ja resistanssimittarilla katsottuna resistanssi käämeillä on 1? Staattori kokonaan paskana vai vetää maihin jossain? Ei ole vauhtiksen ulosvedintä niin paha mennä katsomaankaan.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

10.6.2013 8:45

Jotain häikkäähän siellä silloin on jossei virtaa tule. Ja tuo 1 tarkoittaa ohmimittarissa yleensä ääretöntä resistanssia, eli kun käyt mittaamaan ja näytössä on tuo 1 eikä se siitä mihinkään muutu niin silloin virtapiirissä on jossain katkos. Eli sun on käytännössä hommattava joka tapauksessa se ulosvedin.
Ja se pytty on muuten sitten 165cc polini, ei 170cc malossi :D Siitä puheenollen, tehdas lupaa siitä 34hp, sitä tosin en tiedä millä kaasarilla ja putkella jne. Mutta varmasti siitä sen 40hp saa helposti kun lähettää mick abbeylle viilattavaksi ja hommaa sille sopivan putken (abbey voi tehdä) ja kaasarin. Meikäläiseltä löytys tommonen 165cc polini ilman mäntää ja kantta, saa tarjota yv ;)

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

10.6.2013 8:56

Eikuniinjoo polinihan se olikin, mitäs täällä sekoillaan :lol: Jooh, kai sieltä sitten on käämit kärähtäneet, tänään koitan saaha auki ja kattoa mitä se on syönyt. Et sattuisi tietämään miten se sitten ajoitetaan jos staattorinkin joudun irrottamaan? 05-07 vehkeissä ilmeisesti sama staattori.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

11.6.2013 18:50

Onkimato kirjoitti:Mitä tarkoittaa jos staattorilta ei tulre virtaa ja resistanssimittarilla katsottuna resistanssi käämeillä on 1? Staattori kokonaan paskana vai vetää maihin jossain? Ei ole vauhtiksen ulosvedintä niin paha mennä katsomaankaan.

Ei ulosvedin ole paha rasti tehdä itse.

Väh. 4mm levyyn poraat keskelle reiän josta väh. m10- pultti läpi, mutteri toiselle puolelle. Tämän ympärille tasavälein 3x9mm reiät joihin sopivan pituiset m8-pultit. Noita m8-pultteja ei kovin paljon kannata pyörittää kiinni ettei ota staattoriin, alle 10mm.

Ulosvedin m8-ruuveilla kiinni vauhtipyörään, leuka-avaimella kiinni keskimutterista ja keskipulttiin vääntöä. Kannattaa muistaa kampuran mutteri aukaista, ja sitä katteiden alumiinistä tukiputkea vasten ei sitten kestä väännättää ;)

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

11.6.2013 20:35

Kiitti vinkeistä, teinkin ulosvetimen tossa eilen vai edellispäivänä, oli se silti pirun tiukassa, veti ton levyn kieroonkin. Laitetaan toisille vielä kuva: http://i10.aijaa.com/b/00743/12320523.jpg

Staattorissa vikana oli poikennut johto: http://i3.aijaa.com/b/00839/12326265.jpg

Seuraava kysymykseni on että miten ajoitan staattorin? Se oli nyt paikallaan näin, mutta eihän sitä millilleen samaan paikkaan saa millään :eek:
http://i1.aijaa.com/b/00361/12320524.jpg

Lisäksi kysyisin voiko vesipumpun lohkon välistä vuotaa öljyä? Kun sieltä suunnilta jostain vuotaa öljyä, mutta ei oikeen ota selkoa että onko se nyt vesipumpun lohkon välistä vai eturattaan stefasta vai lohko jostain halki.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

11.6.2013 21:47

Oisko joku halukas tekeen kimppatilausta http://www.pjme.co.uk tuolta noin? Itte oisin tilailemassa isompaa sylkkää, putkee sun muuta...

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

12.6.2013 3:20

Voisin kysästä täällä sellaista, että toimisko pyörä yhdellä männänrenkaalla? Varmaan aika tyhmä kysymys ja todennäköisesti vastaus on että ei, mutta eihän se kysyminen mitään maksa :) Ja jos ja kun vastaus on ei, eli joudun tilaamaan uuden männänrenkaan, niin saako niitä tilattua yksitellen vai onko ne aina pareissa? Ja mistähän löytyis sopivat renkaat?
Ja sitten sellaista kun mulla on tommonen B-koon sylinteri, joten tilasin siihen B-koon männän, mutta jotenkin tuntuu hirmu väljältä siinä, tai heiluu silleen vähäsen :O Ja sama homma vanhalla kiinnileikanneella, mutta sivuilta ihan normaalin näköisellä männällä. Kuuluuko sen muka ollakkin silleen? Vai onko toi sitten väärä mäntä? Ei kyllä huvittais uutta mäntää ostaa kun rahaa ei ole yhtään..
Ja tuli just mieleen, että sylinteri siis ei ole sama mikä oli kiinnileikatessa, vaan senkin jouduin ostamaan uuden (käytetyn), niin voisiko olla että tämä sylinteri on sitten eri B-kokoa kun aikasempi leikannut sylinteri?
Ja siis jos se mäntä on liian väljä tai jotain tuohon sylinteriin niin mitkäs siinä nyt olikaan haittavaikutukset? Voiko se leipoa vai onko se vaan sitten tehottomampi vai..? Kun rahaa ei hirveemmin ole niin olis tosiaan tosi kiva saada nyt noilla se toimimaan... Löytyskö mielipiteitä?

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

12.6.2013 10:35

Jos nyt yhtään mietit niin mitähän sylinterille tapahtuu kun sillä ajetaan paljon? Aivan, se kuluu. Sun olis pitänyt viedä se sylinteri koneistamolle mitattavaksi niin tietäisi minkäkokoinen mäntä sinne kuuluu sujauttaa. Ja ei toimi yhdellä renkaalla jos normi kaksrenkanen kupumäntä. PJME ja mitomondo varmaan myy m renkaita, sieltä ettiskelemää. Jos sulla on siellä tosi kulunut pytty ja väljä mäntä niin tuskin lähtee edes käymään, tai jos käy niin hyvin tehottomana.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

13.6.2013 17:17

Pitänee sitten käydä mittauttamassa ja ostaa taas uus mäntä.. Mäntä siis ei ole kulunut vaan täysin uusi, mutta ei vaan vissiin sitten sovi tohon. Pytyn kulumisesta en tiedä, muuta kun että siinä mistä ostin luki että hyväkuntoinen sylinteri, ei muuta.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

15.6.2013 21:36

Mikä vois olla vikana että ei kierrä? :s

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

15.6.2013 22:39

BjarneNyholm kirjoitti:Mikä vois olla vikana että ei kierrä? :s



Aika varmasti / erittäin varmasti sytytykseen liittyvä vika. Näsärissä oli sama kun tulppa oli irti, Derbissä oli sama puola oli rikki, skootterissa sama kun tulpanhattu oli osittain irti. Voi liittyä myös staattoriin yms, mutta todennäköisesti puolan ja tulpan puolella vika.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

17.6.2013 2:08

Onko räsän ja Miton V-force3 läpissä eroa? Olisi tiedossa v-forcet, jotka ollu kiinni räsässä, niin meneekö mitoon?