Eihän siitä kannen laskusta ole hyötyä, ellet tiedä nykyistä squishvälystä.. ja jos se on yli 1,00mm, niin silloin on varaa laskea sitä kantta ~0,70mm tienoille.
Eikä se deck korkeus kerro mitään squishvälyksestä.
Siitä männän helman lyhentämisestä/muokkauksesta ei ole mitään hyötyä, ellei se peitä huuhtelulähtöjä tai läppäkanavaa, kuten aiemminkin olen sanonut.
Esimerkki:
Oletetaan, että tuolta näyttää, kun ottaa kannen irti SM/WRE:stä ja pyörittää konetta sen verran, että mäntä on AKK:ssa.
Tuosta kuvasta näkee selvästi, ettei huuhteluaukot ja pakoaukko avaudu täysin.
Tuore polttoaine-ilmaseos kun virtaa tuolta huuhtelukanavista sylinteriin ja törmää mäntään, syntyy ylimääräistä pyörteilyä.
Sekä sylinterin aukkojen ajoitukset ovat normaalia alhaisemmat.
Esim.183,6/123,1° ennen korotusta ja korotuksen jälkeen (1,70mm) 190,6/132,1°.