Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
27.5.2013 22:26
Kyllä v-forceista on juttua netti täynnä, kato 125ccsportbikes foorumilta ja ihan vaikka täältä mototistakin. Juuri nyt en muista että onko niistä persdynossa tuntuvaa eroa vakio läppiin verrattuna. Ei se 200H kansi ja yksrenkainen mäntä mikään maaginen tehonlisääjä ole, viimesilaus vain. Enemmän potkua tuo 35millinen mikuni ja joku muu kun vakio putki. 200G kansi voisi olla ihan hyvä vaihtoehto, toimii kupumännän kanssa. Itse sitä harkitsin ja kenties vakio kannesta sellaisen vielä madallan.
31.5.2013 23:21
Kuuluuko CTS:n tehdä tarkistus liike kun virrat laittaa päälle ?
31.5.2013 23:40
Kaikissa malleissa ei, mutta jos sulla tekee niin kyllä sen sitten kuuluu.
31.5.2013 23:45
Onkimato kirjoitti:Kaikissa malleissa ei, mutta jos sulla tekee niin kyllä sen sitten kuuluu.
Mulla just ei tee ku laittaa virrat päälle vaa sitte ku laittaa käyntii.
1.6.2013 0:25
Noniin, eli sulla on sitten sitä toista mallia (tai on niitä kai useampaakin setuppia, mutta mutta) Kai tekee liikkeen kun kierrätät tarpeeksii? Sillon kaikki ainakin ok.
1.6.2013 0:30
Onkimato kirjoitti:Noniin, eli sulla on sitten sitä toista mallia (tai on niitä kai useampaakin setuppia, mutta mutta) Kai tekee liikkeen kun kierrätät tarpeeksii? Sillon kaikki ainakin ok.
Eiköhän se tee. Pitää kumminki viel tarkistaa.
1.6.2013 16:46
Mitossa sellanen ominaisuus että päivän tai parin seisonnan jälkeen ei enää starttaa melkeen millään. Ihan kuollut koko laitos. Jotenkin se ei saa bensaa kaasarin läpi ja jos ottaa letkun irti niin hyvin tulee tankista. Kaasari putsattu, yläkerta rempattu ja täydellisesti toimii kunhan vaan starttaa. Voisko Koho olla imassu bensaa sisäänsä ja sitten se kusee letkun verran bensaa läpi ja sen takia ei starttaa? Kun laittaa tulpanreiästä seosta pari pisaraa niin lähtee hienosti.
3.6.2013 20:16
Mitä tuorevoiteluöljyä kannattaa käyttää?
4.6.2013 0:04
castrollin täyssynteettinen tai teboilin 2t bike on kuulemma hyvää. Itsellä kokemusta vain castrollista, ei karstaa ja tuoksuu hyvälle
Ne joilla on ollut mitossa sähköongelmia niin paljonko teillä antaa virtaa laturilta niihin kahteen keltaseen johtoon? Mulla näytti mittari VDC 20 asennossa 0,042 tai sitten 0,42, mutta ei tuo nyt ihan terveelle kuulosta. Toisesta johdosta tuli -0.07 ja kun antoi kierroksia tuli tasan 0.00 eli mitäs kettua?
4.6.2013 20:11
Onkimato kirjoitti:Ne joilla on ollut mitossa sähköongelmia niin paljonko teillä antaa virtaa laturilta niihin kahteen keltaseen johtoon? Mulla näytti mittari VDC 20 asennossa 0,042 tai sitten 0,42, mutta ei tuo nyt ihan terveelle kuulosta. Toisesta johdosta tuli -0.07 ja kun antoi kierroksia tuli tasan 0.00 eli mitäs kettua?
En nyt muista mistä nuo keltaiset johdot menee ja minne, mutta kuulostaa siltä, että mittaat AC jännitteen DC komponenttia. Käännä se mittari VAC asentoona ja yritä uudelleen.
4.6.2013 20:37
Juuh, kirjotin vähän väärin puoli unessa. Eli VAC asennolla mittasin kanssa, mutta ei lohtua. Jännitettä ei tullut ilmeisesti kun näytti jotain 00,2 ja 00,3. Toinen koetin rungossa ja toinen keltasen johdon päässä. Vissiin sitten staattori pimeenä? Seuraavaksi kun hallille menen niin mittaan staattorin resistanssin, paljonko 05 mitossa kuuluisi käämien resistanssi olla? Vissiin 05-07 mallien sähköt tossa (olikos nyt ducati energia). Ja mittaus tapahtuu keltasen johdon päästä ja rungon välistä?
Edit: niin ja keltaiset johdot tulee suoraan staattorilta.
5.6.2013 3:01
Olisko vinkkiä tuon ohjausiskarin kiristykseen ilman että tulee nesteet syliin
Ei yhtäkkiä oma pää keksiny mitää keinoa :S Heiluu ihan reippahasti se alempiki torxi
5.6.2013 9:54
Itsellä itseasiassa vähän sama ongelma, mutta meinasin sen tänään kiristellä. Eikös siinä ihan kuusiokolo siellä alhaalla ole, sitä vähän kireämmälle väännän varmaan.
Käykö mitoon jännitteensäätimeksi jokin yleismalli vai onko sen pakko olla juurikin joku cagivan OEM?
5.6.2013 22:51
Ei kukaan sattuis muistamaan mistä vakiona kytkinvaijeri menee? Kun en millään löydä sille oikeaa reittiä, nyt kun käännän vasemmalle menee kytkin pohjaan...Nyt oma vaijeri menee emäputken edestä, syylarin takaa koneelle, mutta jotenkin se on vaan liian lyhyt tota reittiä pitkin.
Edit: Vastaan itselleni, löysin ulkomaan sivuilta kuvat. Eli vaijeri kulkee syylarin vasemmalta puolelta ja sieltä kytkimelle.
http://p1.bikepics.com/2005%5C01%5C21%5 ... 81-800.jpghttp://p1.bikepics.com/2008%5C10%5C19%5 ... 10-800.jpg
6.6.2013 19:07
Onkimato kirjoitti:Itsellä itseasiassa vähän sama ongelma, mutta meinasin sen tänään kiristellä. Eikös siinä ihan kuusiokolo siellä alhaalla ole, sitä vähän kireämmälle väännän varmaan.
Käykö mitoon jännitteensäätimeksi jokin yleismalli vai onko sen pakko olla juurikin joku cagivan OEM?
Vissii pitää olla hieman löysällä ku ruuvailin. ihan luonnollista vaikuttais olevan. Se heiluu silti vaikka kierre loppuu. Täten totean että luonnollista pienellä varauksella kuitenkin
Pyörä on nyt kolmatta päivää alla