Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
30.1.2016 0:24
Mietin tässä sitä vaan kun kaikki puhuu että A1 tehoinen 2t jää A1 nelareille, mutta mun kaveripiirin nelarit ei oo viel päihittäny niin kiihdytyksessäkään kun huipuissakaan
Sitte se vielä että poistuuko toi kierrosrajotin jos poraan cdi:n? kun mulla tosiaan iha A1 tehoissa ja ihan selvä rajotin siinä 11k rpm kohilla.
30.1.2016 1:42
Aika kevari kohtaista jääkö vai eikö jää nelareille, mutta kuka hullu näitä räsiä nyt a1 tehosina pitää? Ja se rajotin rupee jo 7-8k rpm kohdilla rajottaan. Ja eipä nää nyt 12krpm paljon enempää kierräkkään tiemmä. Noh, boksin poraus ainakin on helppoa jos sitä nyt muka ei ole porattu. Eikä ole järin riskialtistakaan.
31.1.2016 23:14
MiQuZiX kirjoitti:Aika kevari kohtaista jääkö vai eikö jää nelareille, mutta kuka hullu näitä räsiä nyt a1 tehosina pitää? Ja se rajotin rupee jo 7-8k rpm kohdilla rajottaan. Ja eipä nää nyt 12krpm paljon enempää kierräkkään tiemmä. Noh, boksin poraus ainakin on helppoa jos sitä nyt muka ei ole porattu. Eikä ole järin riskialtistakaan.
Joo tarkotus on ollutkin pistää TT:ksi mutta se pitää vielä kysyä, että onko välttämätöntä porata sitä boksia jos pistää rave kakkosen?(todennäköisemmin kyllä ykkönen tulee kiinni joten poraan kyllä) kun sehän ei mitään ohjauksia tarvii, vai meneekö jokin asia ns. vituiks?
Ps. 7-8k rpm rajotin
ite en oo semmosiin lukemiin törmänny missään kevarissa
1.2.2016 0:14
Niin minkäs vuosimallin räsälle ajelet? -07 eteenpäin porattavalla boksilla ja siitä vanhemmat eivät edes omaa rajoitinta. Ja muistaakseni itsellä ainakin rajoitti siellä 7-8k paikkeilla. Ja suosittelen lämpimästi sen poraamista. Sen jälkeen tukkii kolon vaikka jollain silikoonilla kosteuden sisään pääsyn estämiseksi.
Kannattaa mennä tutustumaan oman vuosimallin pyörään tuolta tietopankin kautta!
99-06
http://www.motot.net/wiki/Aprilia_RS_12 ... tehotietoa07-09
http://www.motot.net/wiki/Aprilia_RS_12 ... tehotietoaTuolta löytyy kaikki tarvittava tieto.
1.2.2016 12:03
UM räsien sähköissä on se ecu systeemi, jonka ei pitäisi mitenkään rajoittaa
ecun porauksella aktivoidaan ns TT mode eli ecu alkaa syöttää sähköä rave 1 liittimille
VM räsissä oli se hyppylankasysteemi joka rajoitti 7-8k kierroksilla. Ja ne vanhoilla sähköillä olevat räsät vaatii erillisen ohjausboksin ravelle. Hyppylangan katkasu poistaa rajottimen vm sähköissä
Ja se boksi kannattaa porata vaikka laittas rave2
1.2.2016 18:17
MiQuZiX kirjoitti:Niin minkäs vuosimallin räsälle ajelet? -07 eteenpäin porattavalla boksilla ja siitä vanhemmat eivät edes omaa rajoitinta. Ja muistaakseni itsellä ainakin rajoitti siellä 7-8k paikkeilla. Ja suosittelen lämpimästi sen poraamista. Sen jälkeen tukkii kolon vaikka jollain silikoonilla kosteuden sisään pääsyn estämiseksi.
Kannattaa mennä tutustumaan oman vuosimallin pyörään tuolta tietopankin kautta!
99-06
http://www.motot.net/wiki/Aprilia_RS_12 ... tehotietoa07-09
http://www.motot.net/wiki/Aprilia_RS_12 ... tehotietoaTuolta löytyy kaikki tarvittava tieto.
09 Vuosimallia on eli um ja rajotin laulaa vasta siinä 11k rpm.
eikös tota hyppylanka systeemii oo uudenmallin pyörissä?
1.2.2016 20:54
Ei sulla siinä mitään rajotinta ole, ei rotax oikeastaan kierrä pidemmälle ku 11-12k. Tosi yläkiertosella putkella voi mennä 12-13k.
Onks sulla siis vakiopyörä?
Ja hyppylanka systeemi on tosiaan vm sähköissä. Um sähköissä ei rajotinta ole, ainoastaan tuo ecu jonka poraus aktivoi sen tt moden
1.2.2016 21:23
Kylläpä se niin vaan on että uudemman mallin rs:tä löytyy se rajoitin juurikin siitä ~11k kohdilta, ja se poistuu poraamalla ecuun se reikä.
1.2.2016 22:08
ma$$i kirjoitti:Ei sulla siinä mitään rajotinta ole, ei rotax oikeastaan kierrä pidemmälle ku 11-12k. Tosi yläkiertosella putkella voi mennä 12-13k.
Onks sulla siis vakiopyörä?
Ja hyppylanka systeemi on tosiaan vm sähköissä. Um sähköissä ei rajotinta ole, ainoastaan tuo ecu jonka poraus aktivoi sen tt moden
Täysin vakio ja sen kuulee selvästi kun rajotin hakkaa
1.2.2016 22:16
Kaksnelikantti kirjoitti:Kylläpä se niin vaan on että uudemman mallin rs:tä löytyy se rajoitin juurikin siitä ~11k kohdilta, ja se poistuu poraamalla ecuun se reikä.
No johan tulee ristiriitasta tietoa
, en ala asiasta väittelemään, mutta näin minulle neuvottiin rotaxin omasta päästä. Eikä ex rotaxissa mitään rajotinta ollut kun mulle 100% vakiona tuli ja aloin tt:ksi laittelemaan
1.2.2016 22:38
Voitko ladata jonkun videon vaikka youtubeen haluaisin kuulla miltä kuulostaa kun 2T laite vedetään rajottimelle. Näissä ei kyllä mitään rajoittimia pitäisi olla, ja enemmänkin moottorin fyysiset ominaisuudet (isku ja poraus) vaikuttavat näihin huippukierroksiin. Rotaxin 122 moottoria ei ole muutenkaan tarkoitettu yli 12k kierroksille.
2.2.2016 22:32
Rajotin niissä kummiskin on ja se on varma
Jos MopoDUDElla olisi mahdollisuus pistää videota niin kuulisi toisetkin sen.
4.2.2016 20:46
Joo voisin yrittää laitaa videota joku päivä.
Pyörä on ollut luonnollisesti talviteloilla joten käynnistys voi olla vähän hankalaa
14.3.2016 22:19
onkos kellään kokemuksia tollasesta tyga performance putkesta kyseiseen pyörään?
http://tyga-performance.com/site/produc ... cts_id=952
17.3.2016 17:01
En nyt pysty toistaiseksi pistämään sitä lupaamaani videota rajottimesta, mutta löyty tommonen kotimainen keulimis video jossa rajottimen kuulee.
https://www.youtube.com/watch?v=1xrhWlDndHI