Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
6.11.2014 21:55
Apua kaivataan! Eli mites on, onnistuuko tuota pakoaukonsäädintä kalibroida, jos on kaasari vaihdettu 35mm mikuniin ja ei ole kaasunasennon tunnistinta? Tunnistin on siis ohitettu vastuksella, eikä mittarissa pala vikavaloja. Mototin ohjeiden mukaan kalibroidessa kalibrointi onnistuu siihen asti oikein, kunnes pitäisi käntää kaasupohjaan ja painaa engine stop nappia, jolloin öljyvalon tulisi alkaa vilkkumaan ja säätimen seilata eestaas . Mutta tässä tapauksessa öljyvalo ei ala vilkkumaan nopeasti, vaan jää palamaan eikä säädin liiku mihinkään. Onkos kenelläkään muulla ollut vastaavaa ongelmaa?
8.11.2014 10:05
Minkä kokosta suutinta suosittelette a1 husseen talveks kun kesäsäädöillä ollut 142?
8.11.2014 14:49
Muistaakseni kalibrointi ei enää onnistu kun ohittaa kaasuasennon tunnistimen (?) joku korjaa jos virheeellistä tietoa. Itse jätin kaasuasennon tunnistimen paikoilleen, ja kalibrointi onnistui ruuvimeisselillä tunnistinta sopivasti liikutellen, jonka jälkeen "ohitin" sen rautalangalla.
11.11.2014 21:15
Kertokaas alustavia säätöjä husseen sm 125 mikuni tmx 35, dep kokoränni, v-force 3 ????
6.12.2014 0:32
mikä vikana sm husse siis kyseessä.Tulpan vaihtaa tai puhistaa lähtee käyntii toimii hetken noin 2-3min sitte sammuu kun seinää kuuluu vaa booboo boo ja ei sen jälkee mitää mutta tulpan taas puhistaa ni toimii hetken?kyse siis 2010 tt hussesta.
20.12.2014 2:18
Kertokaas tietämättömälle et minkä merkkisen männän nyt sit ostan et mikä ois laadukkain ja kestävin ja jotain kokemuksia ja perusteluja ois kiva kuulla!
20.12.2014 2:29
Alkuperänen on ainakin mulla kestäny ihan hyvin, mutta puristukset vaan vähentyny aika paljon.
Sit mun kysymys: Vaikuttaako kaasunasennontunnistin 2011 vuosimallissa vaan öljypumppuun, ettei tuu mitään tehohäviötä jos sitä ei ohita?
Viimeksi muokannut jonicc päivämäärä 20.12.2014 11:24, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei lainata edellistä viestiä.
20.12.2014 11:26
Itsekkin lähtisin alkuperäistä ostamaan sopivan kokoisena, niin pitäisi kyllä sen 10tkm kestää kunhan säädöt ovat kunnossa.
2009-> kaasuasennontunnistin tietääkseni vaikuttaa vain öljypumppuun, vanhemmissa myös pakoaukonsäätimeen. 2009-> pakoaukonsäädin on mekaaninen, eikä ole liitetty ollenkaan kaasuasennontunnistimeen, joten tehohäviötä ei tule.
23.12.2014 17:39
Onko jollain myydä 09-> wr alempia ilmanohjaimia?
->YV
Saa myös tarjota cr/wr kantta jos lähtee sopuhintaan
27.12.2014 0:56
Onko toi proxin kiertokanki sarja laadukas ja kestääkö se?
2.1.2015 11:28
Nyt talven pimeinä iltoina olis aikaa rakennella, niin onkos kenelläkään kokemuksia tuosta pyttykorosta, että kuinka suuri vaikutus sillä on? Itsellä tällähetkellä Hgs ja 35mm mikuni, ja ajattelin seuraavaksi tuota pyttykoroa tehdä. Onkohan kukaan käyttänyt penkissä, että saavutetaanko tuolla oikeasti merkittävää hyötyä?
2.1.2015 16:36
Vaikka en omista Hussea, varmaan voin silti vastata..
Mut nyt asiaan:
Jos sylinterin huuhteluaukot eivät avaudu kokonaan AKK:ssa, silloin sopivalla korotuslevyllä voi saada enemmän tehoa. Se vaatii sitten sylinterin sorvausta yläpäästä.
Sitten kun korotuslevy on paikoillaan, mittaa deck korkeus (männän pitää olla YKK:ssa).
Muistaakseni Hussen palotila ei ole "koholla" - eli silloin se palotila tulee kannen tiivistepinnan yläpuolelle.
Eli silloin deck korkeus = squishvälys (JOS palotila on kannen tiivistepinnan kanssa samalla tasolla!). Sopiva squishvälys on 125cc:lle 0,70-0,85mm.
Se miten paljon lisää tehoa tulee, riippuu sitten ihan miten paljon mäntä peittää aukkoja nykyisellä korkeudella AKK:ssa.
3.1.2015 15:51
Ajaako saman asian jos lyhentää männän helmoja? miten kestäis semmonen operaatio?
3.1.2015 18:20
Ei.
Sylinterin sisäpuolella olevat aukot avautuvat kokonaan korotuslevyn kanssa.
Männän helmoja lyhentämällä ei ole vaikutusta siihen asiaan.
Mutta samalla kun sylinteriä nostetaan joku määrä, saattaa joutua lyhentämään / jyrsimään männän helmoja, jottei se tule sylinterin huuhtelulähtöjen tielle.
Toinen vaihtoehto olisi lyhkäsempi mäntä
(männäntapilta männänlaelle mitattu korkeus pienempi).. mutta epäilen, ettei sopivaa mäntää löydy.
Ja vastaan jo valmiiksi joihinkin yleisimpiin kysymyksiin:K: Tarvitseeko sylinteriä sorvata yläpäästä?
V: Kyllä, ilman sitä puristukset laskee huomattavasti.
K: Mikä on deck korkeus?
V: Männänlaelta mitattu korkeus sylinterin ylätiivistepinnalle (männän pitää olla YKK:ssa).
6.1.2015 3:20
Eli helmojen lyhennyksellä ei ole noin vaan mitää hyötyä? onko sillä kannen madalluksellakaa mitää iloa, ainaki ku katoin kansi irti nii mäntä oli aikalailla iha tasalla sylinteri yläpinnan kans että onko se joo valmiiksi nii timmi et laskettaessa nappaa heti kii kantee?
Toiseksee onko semmosella pyttykorolloa huomattavaaki eroa pelkän kaasarin (32mm) ja teharin (Dep) kanssa?
Kiitos vastauksista jo etukäteen