Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

5.5.2013 11:37

Mikä vois olla vikana kun ei Mito halua kiertää yli ~8000 rpm? tarkistusliikkeen se tekee ihan normaalisti.... :s
Viimeksi muokannut Karaikun päivämäärä 5.5.2013 19:20, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

5.5.2013 11:39

Paa motulin 10w40 5100. Pirun hyvää kamaa ja loota pyörii tosi smoothisti.

Tosta kiertämisestä en osaa sanoa muuta kun että pakoaukonsäätimen laippa ei nouse sillon 8000 tienoilla, tai sitten kaasarissa säädöt hukassa. Laita tankki ylös, anna kierroksia ja kato nouseeko laippa.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

9.5.2013 20:31

Moro. Nyt joku viisas mies voisi kertoa miten 08 eteenpäin olevat sp525 mallit eroavat tekniikaltaan vanhemmista? Tietopankin mukaan ainakin kaasutinta ohjataan osin sähköisesti. Kiinnostaisi tietää mikä siinä kaasuttimessa on ohjattu sähköisesti ja miten nuo on kuristettu.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

10.5.2013 18:50

Pakoputkesta kuristettu ja äänenvaimennin. Tehoputken ja kaasarin tt-kitin kun ostat niin alkaa voimaa löytyä... Imuputkia näissä ei tarvitse vaihtaa. Toi kaasari, ihan mekaanisesti vaijerilla se toimii mutta siinä luistinkannessa on kaasunasennontunnistin joka tietääkseni ohjailee ainakin öljypumppua joka sekin on sähköinen.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

10.5.2013 22:16

Kiitos tästä :)

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

12.5.2013 17:57

Mitäs porukka mieltä noista wössnerin männistä? http://www.moto-hame.fi/index.php?main_ ... s_id=12326

Ja mistäpäi porukka ostanu neulalakeerinsa? Moto-hämeestä ei saa mitoon, mutta löytyskö esim. heinolta?

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

12.5.2013 18:30

Asso werke on ainakin halvempi ja originaali.

Mihin athenan tiivistesatsin o renkaat kuuluu, ne mustat siis? Yläpään tiivistesatsi ja en ainakaan omasta koneesta sellasia löytänyt.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

12.5.2013 18:57

mut ei taida suomesta löytyä? Kun italian tilaus vähä niinku kusi, koska niil on vaan pelkkä mäntä siellä ja ei sen takia kannata tilata ku oisin halunnu kytkimen, tiivistesatsin ja neulalaakerinki.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

15.5.2013 18:35

Ei kellään sattuis olemaan ylimääräsiä männänrenkaita? Pääs toinen kosahtaan asennuksen merkeissä :S

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

19.5.2013 2:15

Kertokaa paremmin asiasta tietävät jotakin näistä putkista: CRC Performance standart ja cagivan oma 68090. Kumpi parempi ja voiko verrata Jollymotoon? :)

Jos jollain myynnissä jolly tai mikuni 35, imukaulan ja vaijerin kaa, nii yv! ;)

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

19.5.2013 10:43

Tietopankin mukaan jollymoto std olisi tuon CRC performancen kopio, mutta eipä tietopankkiinkaan aina ole luottamista. Hyviä putkia molemmat, osta se jonka halvemmalla saat.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

21.5.2013 9:34

http://www.mp-osat.fi/fi/varaosat/mikun ... 1-kaasutin -- Onko porukka tommosta mikunia käyttäny mitossa?? Ens viikolla menee tuo oma mito kilpiin ja sitte pitäis tehoo lisätä. Jos on jollaki Arrow/Gianelli, Jolly yms.. änkkää myynnissä ni ilmotelkaa yv! ;)

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

21.5.2013 15:10

Jotkut ovat, hyvillä ja huonoilla kokemuksilla. Tuo kun on "tarvike" ja täten neula yms. eroavat vanhemmissa mitoissa käytetystä mikunista. Toiset on saaneet säätöihin ja toiset ei, lisäksi taidat tarvita vaijerit, imukaulan ja EVO1 ilmanputsarin.

http://www.youtube.com/watch?v=UWdKCNHWANY

Osaakos joku arvata mistä kuuluu pieni rallatus/ääni kytkinpuolelta? Kun annan kaasua noin 4500kierrokseen tai enemmän ja annan kierrosten laskea niin kuuluu sellanen pieni ääni kytkinpuolelta. Etenkin videon lopussa tuo ääni kuultavissa, videolla kuuluu myös rekisterikilven ääni kun kaasutan, mutta siinävaiheessa kun kierrokset laskee, ääni tulee kytkinpuolelta. Se on vähän kytkimen luistatuksen kaltainen ääni, mutta vähän pienempi.

Juuri yläkerta rempattu ja kytkinpuolelle uusittu mm. kytkimen painelaakeri ja vaihteensiirtimiä, kytkin purettu ja kasattu vanhoilla levyillä koska olivat vielä hyvät. Tasapainoakseli on ojatalon mukaan oikein, eli siitä tuskin tollasta ääntä tulee. Mites öljypumppu? Ei ole pumppu käytössä niin en sitä sen tarkemmin sinne asetellut, ruuvasin paikalleen vaan.

Onko kytkimessä jokin säätö vielä vaijerin lisäksi? Vaijeri ei ollut videossa kunnolla paikallaan, oli löysättynä siinä "hollilla" Jos kytkin laahaa vähän tai jotakin niin voisi aiheuttaa ääntä...

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

21.5.2013 23:49

Vforce3 läppärungosta olis vähän kysymyksiä.

Onko kenelläkään ollut mitossa ko. Härpäkettä? Kestääkö ne siellä ettei lohkeile tms, minkälaisen hyödyn niistä saa irti ja nouseeko bensankulutus, mites tarviiko kaasutinta säätää uusiksi?

-08 sp525 malliin ois tommonen suunnitteilla, minkäslainen läppärunko tohon sopii ja mistä saisin halvimmalla?

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

27.5.2013 22:07

Vai ei kukaan tiedä V-Forcesta mitään :eek:

Mites tuo 200H kansi ja 1-renkainen tasapäämäntä?

Tuoko nuo yhtään lisää vetoja mitoon jossa Gilardoni A4041 pytty ja tyhjä vakioputki?

Entäs tuolla männällä männänvaihtoväli?