Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
28.4.2012 22:23
Tarviiko sitä sit säätää takas kohilleen kun sen on ottanu pois vai pysyykö säädöt entisellään jos niitä vaijereita ei irrota siitä kiekosta.
28.4.2012 22:33
Ei muutu säädöt jos teet niin, jos vaan onnistuu.
28.4.2012 22:49
Ajattelin purkaa sen irti sen takia kun tyhjäkäynnillä kuuluu semmonen pien nakutus ääni et kuuluuko näissä yleensä pakoaukonsäätimestä jotain ääntä vai oisko siellä joku väljä.Pitää nyt sit katella et purkaako vai eikö pura.
29.4.2012 0:06
Voi se siitä kuulua, mutta ei sieltä varsinaisesti voi mitään korjata, kun kyseessä on kulumisen aiheuttama "vika", josta ei kylläkään ole koneelle mitään haittaa. Ota vaan irti ja puhdista kunnolla karstat pois.
29.4.2012 14:22
Onko se akseli miten tiukassa et lähteekö vaan nykäsemällä puoliskot pois.Ikinä en ole pakoaukonsäädintä purkanu et vähän epäilyttää et saanko sitä purkamisen jälkeen enää toimimaan.Miten helposti äänestä erottaa jos kiertarin alapäänlaakeri tai männäntapin laakeri ois väljä.Ajattelin et jos se naputus kuuluis jommasta kummasta laakerista mut eiks se yläkierroksilla yleensä ala laakeri nakuttelee kun omassa vaan tyhjäkäynnillä.
2.5.2012 5:39
ne 5 johtoo jotka menevät virtalukolle niin mikä niistä on mikä koska entinen omistaja on repiny virtalukon poies.
3.5.2012 14:47
Mitä öljyä ootte käyttäny koneessa? Tarviiko mtn kytkinlisäaineellista öljyä
3.5.2012 16:44
Totta kai, aina tarvii kun on kyseessä märkäkytkimellä varustettu vekotin. Motul 10w30 tais olla ja viime kesän oli käytössä sitä mopossa ja kemmussa, hyvää litkua. Kannattaa melkeenpä ostaa sitten semmonen 4l törppö niin ei oo niin kallista.
5.5.2012 18:55
semmosta vielä, että mitä muita kuristuksia tossa tetsassa on kuin putkessa? (varmasti on kerrottu aikasemmin jo mutta en jaksa alkaa selailemaan.
)
5.5.2012 20:08
tolonext kirjoitti:Mitä öljyä ootte käyttäny koneessa? Tarviiko mtn kytkinlisäaineellista öljyä
Castrollin
MTX ja Motulin
transoil on iha hyvää öljyä ja pitää olla kytkinlisäaineellista.
7.5.2012 10:27
Ei varmaan neulaa tarvi vaihtaa jos vaihtaa 180 suuttimen 170 tilalle?
7.5.2012 10:56
Miksipä sitä vaihtaisi jos ei siihen ole mitään syytä.
9.5.2012 16:46
Oisko kellään laittaa omasta tuorevoitelupumpusta kuvaa et näkis onko oma pumppu samoissa säädöissä.Sit ois vielä et huomasin tossa et tuorevoitelu pumppu vuotaa kun oli kytkinkoppaa pitkin valunu öljyä niin onkohan mitään haittaa et meneekö sitä öljyä sit tarpeeks koneeseen.Kannattaisko poistaa koko pumppu käytöstä.
9.5.2012 21:21
Mulla on tuorevoitelu systeemi poistettu käytöstä. Ei omasta mielestä ainekaa hirvee homma repussa viedä öljyt ja sitte aineki saa varmasti voitelua.
12.5.2012 19:47
Hei onkohan mulla menossa runkolaakerit konneesta ku vapaalla kierrättää n.10000 kiekkoja nii kuuluu kohinaa koneesta. Ja sama kohina oikein voimakkaana kurinana kuuluu kun liikkeelle lähdettäessä luistattaa kytkintä. Nyt löysin käytetyn koneen jossa kytkin luistaa niinpä ajattelin ostaa sen ja korjata elikkä kysymys kuuluu käykö yamaha dt kytkin tähän? Dt:n kytkin olisi parempi koska se on viidellä kytkin jousella. Kiitoksia