Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

17.4.2013 15:35

CTS tietokone saa kierrosluvun CDI boksilta. Tarkasta, että se johto on kytketty.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

21.4.2013 23:45

Osaatko sanoa että minkävärinen se johto on?

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

22.4.2013 19:28

Tälläseltä näyttää ensimmäisen 70km jälkeen tänäkesänä. Kuinkahan pahat jäljet on sylinterissä? En muista yhtään, mutta aavistelisin, että nää on pinnotettuja sylintereitä?
Mitaka siis kiinni. Hoonauttaminen varmaan edessä.

Yksinkertasesti liian vähän öljyä bensassa. Tilasin epähuomiossa 13piikkisen eturattaan kun 14 oli aikaisempi niin oli 13-43 välit.. taitaa vaikuttaa kun kutosella junnaili satasta menemään..
Pakoputken O-rengas puuttui myöskin, mutta sen luulis vaikuttavan vaan tehoihin/ääniin vai kuinka?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

22.4.2013 19:50

Jos sulla ei ole sitä o-rengasta niin voihan sinne huonolla tuurilla lentää vaikka kuravettä jonka seassa pieniä hiekanmuruja :roll:

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

22.4.2013 21:11

Morjes. Olis mitoon männänvaihto edessä. vein pytyn koneistamolle hoonattavaksi ja siellä sanoivat että samankokoinen mäntä sisään kuin olikin. Kumpihan noista on se männän koon merkintä? A vai B vai tuleeko se merkintä männän päällä? Ei ainakaan näy männässä merkintöjä, tosin karstaakin piisaa.
Kuva
Niin ja männäksi tulossa Asso werken takomäntä mikä siellä taisi olla sisällä nytkin.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

23.4.2013 7:43

leyland kirjoitti:Osaatko sanoa että minkävärinen se johto on?

En, mutta se on ainoa johto joka ei mene saman liittimen kautta kuin muut johdot.

Kannattaa mitata se sylinteri, koska se kuitenkin kuluu käytössä. Sylinteri on alunperin ollut kokoa A.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

23.4.2013 11:34

Juu se on mitattu ja hoonattu, koneistamolla sanoivat että samankokoinen mäntä sisään kuin olikin. Rapsutin männän lakea puhtaaksi ja siinä lukl kirjain "A" Eli ongelma ratkottu.

Saako muuten mitoon koneeseen varaosia ihan mp-racingilta tilaamalla vaan joka prikasta ja ruuvista lähtien? Kun pitäs kytkinpuolelle saada se kytkinkruunun mutterin lukitseva prikka ja yksi vaihteensiirrin enkä oikein mistään mp liikkeestä löytänyt.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

23.4.2013 17:43

Jos jollain on Jolly Moto ja kaasarin osat myynnissä , niin Yv:llä yhteyttä!

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

23.4.2013 20:42

Asiasta varmaan kyselty sataan kertaan, mutta mahtaako nyt olla miton tasapainoakselin ajoitus oikein?

Kiertokanki on yläkuolokohdassa (workshop manualissa ilmeisesti virhe siinäkohtaa)
Kampiakselin päässä oleva ratas ja kytkinkello on näin:
Kuva
Eli kytkinkellon valkoinen merkki kampiakselin rattaan merkin kohdalla.

Sitten se alempi ratas on näin:
Kuva
Tuossa kuuluisi vissiin olla kaksi merkkiä kytkinkruunussa, mutta minulla vain yksi. Tuon alla oleva ratas (se jossa on kolme jousta) on kuitenkin ajoitettu merkkien kanssa oikein siihen tasapainoakseliin.


Edit: Mites kytkinkello? Onko ihan raiskattu vai normaalia kulumisen merkkejä?
Kuva

Kuva

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

29.4.2013 23:56

Mitenkä nuo tasapainoakselin tuplarattaan jouset vaihdetaan? toinen ratas lähti siitä akelilta pois mutta uudet jouset ei mahdu menemään jos ei ota toistakin ratasta ja se tuntuu olevan aika tiukassa.

Tuli hommattua 200m kansi ja 1-renkainen tasalakimäntä niin tarviiko pääsuutinta suurentaa? pyörä on TT ja pääsuutin tällä hetkellä 125 ;)

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

30.4.2013 8:26

Paljonko M kansi maksoi ja mistä? 8o Villi veikkaus että ei toimi nykyisillä säädöilläsi suoraan.

Ja se tasapainoakselin ratas on siellä lohkossa ihan vaan painettuna. Tarkka sovite, vähän se on jäykkä/nihkeä tulemaan pois ja takaisin.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

30.4.2013 15:27

Onko porukalla kokemuksia alkuperäisestä männästä mitakan sylinterissä?
Jokiniemi motorssilla löivät käteen mv agustan b koon männän ja sanoivat että tuo on alkuperänen, kun nätisti ilmoitin sylinterin koon sadasosan tarkkuudella mitattuna.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

1.5.2013 9:18

200M kannessa ei ole O-rengas uria sen kanssa tarvii olla sylinteri, jossa on O-rengas urat.

Mitaka on alkuperäisen sylinterin kopio. Mikä tahansa alkuperäisen sylinterin kanssa sopiva mäntä käy Mitakaan, kunhan se sopii myös kannen kanssa.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

1.5.2013 16:52

http://www.motot.net/talli/osat/id51862/
Kansia saa tuosta ja tiivisteura löytyy, kopioitahan nuo on mutta ihan hyvälaatuisia ovat.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

2.5.2013 21:39

Hei! Pitäisi saada varmistus, että sopiiko 2010 vuosimallin Miton imukaula 2000 vuoden Mitoon?