Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
31.3.2013 15:31
Mitäs sitä seuraavaks koittais kun nyt on akku ladattu ja uudet bensat tankissa mutta ei vaan lähe sähköstartista käyntiin eikä työntämällä? Vähän pörähtää aina kun työntää mutta ei sen ihmeellisempää..
31.3.2013 17:18
Jesa3 kirjoitti:Mitäs sitä seuraavaks koittais kun nyt on akku ladattu ja uudet bensat tankissa mutta ei vaan lähe sähköstartista käyntiin eikä työntämällä? Vähän pörähtää aina kun työntää mutta ei sen ihmeellisempää..
Kato antaako kipinää, jos antaa laita bensaa tulpanreiästä ja starttaa.. jos hetken päästä sammuu niin bensan saannissa vikaa..
2.4.2013 10:25
[quote="]tomi["]Onko kenenkään mitossa ollut semmosta vikaa että kun pyörä on seissyt jonkin aikaa niin ilmeisesti neulaventtiili on jumissa tms koska bensahanan kun avaat niin kaikki tulee ylivuotoletkuista pihalle....?
quote]
Mun EVO2:ssa ilmeisesti sama ongelma. Mitä pitäis tehdä?
2.4.2013 23:13
Jesa3 kirjoitti:Mitäs sitä seuraavaks koittais kun nyt on akku ladattu ja uudet bensat tankissa mutta ei vaan lähe sähköstartista käyntiin eikä työntämällä? Vähän pörähtää aina kun työntää mutta ei sen ihmeellisempää..
Mulla EVO2ssa sama ongelma. Mitä pitäis tehdä?
2.4.2013 23:17
pode24 kirjoitti:Jesa3 kirjoitti:Mitäs sitä seuraavaks koittais kun nyt on akku ladattu ja uudet bensat tankissa mutta ei vaan lähe sähköstartista käyntiin eikä työntämällä? Vähän pörähtää aina kun työntää mutta ei sen ihmeellisempää..
Mulla EVO2ssa sama ongelma. Mitä pitäis tehdä?
_Teba kirjoitti:Kato antaako kipinää, jos antaa laita bensaa tulpanreiästä ja starttaa.. jos hetken päästä sammuu niin bensan saannissa vikaa..
Opettele katsomaan muitakin viestejä..
4.4.2013 21:52
Ja sitten KUULOLLE!
Mitoon tehty koneremppa onnistuneesti. Remontin jälkeen päästy
eteenpäin ajettua vain noin 1km koska talvi ja huonot seokset. Toissapäivänä seoksia taas hakemassa erään testilenkin jälkeen mitokka alkoikin PAKITTAMAAN. Tänään sainkin seokset kohilleen mutta ei hirveesti huvittaisi pakittelemalla ajella ku tietkin ovat vähän liukkaita
Missä siis vika ? cdi vaihdettu vähän aikaa sitten joten siinä ei luulisia vikaa olevan.
5.4.2013 9:55
Ei nyt millään pahalla, mutta tekstiä lukiessa alkoi naurattaa kun ensin oli alleviivattu tuo eteenpäinmeno ja sitten puhuttiin pakittelusta
Mutta jooh, eikai se tyhjäkäynniltä yhtäkkiä pakittelemaan ruennut vaan startin jälkeen tjsp? Olen kuullut että kun on mennyt vauhtiksen kiila paskaksi, on vauhtis liikahtanut senverran että kone alkanut käymään takaperin kun ajoitus muuttunut.,
5.4.2013 14:14
Missähän voisi olla vika, kun mito ei kierrä ajossa kuin 10000..?
Piikki alkaa 7500rpm ja loppuu 9000rpm, ja sitten ei enää kiihdy siitä oikeastaan ollenkaan. Tökkäsee 9000 kohalle oikeastaan. Normaalistihan tämän pitäisi kiertää ainakin 12000ajossa.. Ja tuon putkenkin pitäisi jaksaa hyvin vääntää tuonne. Välit 14/41.
Viime kesänä meni helposti 165km/h, ja nyt hikisesti 140km/h.
Taisi olla sama ongelma viime kesänäkin, mutta en vain huomioinut sitä niin tarkasti.
Voiskohan tää johtua siitä että squish välitys on liian pieni?
Kaasaria oon yrittäny säätää vähän joka suuntaan, mutta eipä oo auttanut ollenkaan.
Auttakaapa nyt miestä hädässä, niin saa tuon hyviin säätöihin ennen kunnon ajokelejä.
Pytty 66650E
Kaasari 34 VHSB
Putki 68090
5.4.2013 15:43
Itsellä alkoi viimesyksynä vastaavanlainen ongelma että piikki loppui yhtäkkiä kuin seinään siinä 11 tonnin kierrosten kohdilla (tosin harvemmin niin korkeilla kiekoilla ajelin). Nyt kun kone on pöydällä niin huomasin että ylös lukittu pakoaukonsäädin oli laskeutunut hieman ja syyksi veikkaisin sitä. Sinun pyörän tehottomuuteen en osaa sanoa syytä,, katso nyt ainakin että pakoakonsäädin nousee ylös asti.
7.4.2013 14:44
Jep, vika on luultavasti pa-säätimessä. Ei noussut todellakaan ylös asti, ja vuoti cts paperitiivisteestä öljyä pahasti. Nyt on uusi tiiviste tilauksessa ja sitten kokeillaan säätää cts hyvin.
8.4.2013 22:54
Jos joku cagivan omistaja tarvii takahäkin, matkustajan jalkatapit & rungot, planetin penkin ja jotain planetin muoveja nyt lähtee parilla kympillä mukaan, yv jos kiinnostaa
Helsingistä/keravalta voi hakea siis.
11.4.2013 11:05
Moikka!
Tuli tossa talven aikana hankittua mikuni + 200H -kansi ja nyt olisi aika laittaa ne pyörään kiine. Tasapäämäntä löytyy jo ennestään ja sylinteri on gilardoni#1 A0401. Jotenka minkä paksunen tiiviste pitäisi olla?, kun tietopankki kertoo: "Squish clearancen säädämme alatiivisteillä sopivaksi millaisen haluamme..."
E:hieman selvennetty(toivottavasti..)
12.4.2013 9:12
Niin ois tollanen cagiva raptor -07 niin siinähän on sama tekniikka kuin mitossa.. tuli sit tilattua mäntä mutta vahingossa tasapää mäntä... Eli tuossahan on kupumäntä niin joudun varmaan tilamaan uuden sitten? Jos joku haluaa ostaa sen niin merkki wössner ja koko on A.
12.4.2013 19:05
Ajattelin ostaa käytetyn miton, 2006 eteenpäin olevan. En jaksa tätä foorumia läpi lukea, joten osaako joku pyörästä enemmän tietävä sanoa, minkälaisia tyyppivikoja pyörässä on, ja mitä kannattaa tarkistaa ostaessa? Ja mitä pyörän osista kannattaa erityisesti huoltaa, ja mikä paikka sattuu hajoamaan jos sille päälle sattuu. Eli näin yleisesti, kuinka kestävä/ laadukas pyörä on, jos en sitä erityisemmin rankaise?
17.4.2013 14:33
Mitossa ei pakoaukonsäädin toimi, virrat päälle laitettaessa tekee tarkistus liikkeen mutta ei muuten toimi. vaihdettu cts boxi, sulakkeet tarkistettu. mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?