Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
15.7.2015 20:16
Terve! Paljos tota vaihteistoöljyä tonne -08 räsään pitäs tunkea? Ohje sanoo et 6dl mut esim aprilia mxssä sinne kannattaa laittaa se 8dl vaikka siinäki ohjekirja puhuu 6dl. Tämmöstä juttua oon kuullu. Paljonkos ootte sitä kaadellu?
15.7.2015 20:19
Laita 8dl. Ylimääräset tulee kyllä ulos jos on tullakseen
15.7.2015 20:42
ite ooon lyöny melkeen aina koko litran purkin , ylimääräset voitelee alkumatkan ketjuja , ikinä ei voi laittaa liikaa mutta liian vähän voi
eli ei aiheuta räsän laatikossa harmia lyyä yliöljyä , mutta 6DL on liian vähän
16.7.2015 11:37
Joo siellä on käyny pieni moka tehtaalla ja ovat ajatelleet että 6dl riittää. Sekin yksi syy miksi muovirattaat voi pettää etuajassa. Oikea määrä justiinsa tuo ~8dl
26.7.2015 22:30
Olisin kiinnostunut räsän ostamisesta valmiina tai muuttamisesta fighteriksi. Mitä muutos yleensä vaatii ja paljonko siihen kuluu rahaa? Minkä kokoinen koropala? Mitä vaatii etumaskin poisotto/valojen vaihto twinlamppuihin tai yhteen isoon? Tarvitseeko etukatteita ottaa pois? Miltä räsä näyttää ilman etukatteita? Tarvitseeko takakate vaihtaa? Onko jotain muuta mitä pitää tehdä että siitä saa kelvollisen näköisen? Paljonko räsä kiihtyy vakiona?
27.7.2015 14:56
Varmaan vähä väärä paikka sulla kysyä, mut vastataampa kuitenkii. Eli räsän muuttaminen faitteriks vaatii aikaa ja vähä rahaaki jos oikeesti haluat saaha hienon. Vanhanmallin räsistä
eli munaperäsistä saa helpommin, koska ylä t-pala on yhtenäinen ja muutenkaan ei ole niin hieno kun se uuudempi malli. Mun kuvista voit käyä kattoo miltä räsä näyttää ilman katteita, eli kyllä se vaatii ainakin sen alakatteen putken peitoksi, toki riippuu myös siitä mistä tykkää. Etu lampun vaihtaminen on helppoa, kunhan vaan ottaa vanhan linnunpelättimen pois ja laittaa lampun kiinni pumppuihin ja vaihtaa sähköjen liittimet jos tarvis. Jos vakiona meinasit pitää nii ihan turha kuvitellakkaa ostaa 2-tahtia, häviää nelarille ihan joka paikasta.
pakko vielä mainostaa et osta mun räsä on faitteri ja on tehoo.
27.7.2015 23:06
Eli apuja tarvittaisiin PIAN.
Ostin tosiaan tuohon 2008 räsään raven joku aika sitten. Oon ajatellut että se toimii ihan ok, koska tyhjäkäynnilläkin kuulee kuinka se aina välillä vetäisee laipan auki.
Tänään sitten vaihdoin suuttimia kaasariin tk 36 -> 45 ja ps 190 -> 185. Samalla puhdistin raven laipan ja sen kolon sylinteristä.
Testiajolla huomasin että kiersi todella paljon enemmän. Kävin testaamassa huippujakin jotka olivat 155. Aikaisemmin vain 130. Siinä sitten tovin ajelin ja huomasin että ei enään kuljekkaan paremmin, vaan aikalailla samanlailla kuin ennen tätä raven putsausta. Otin raven johdon irti ja huomasin että kulkee samanlailla vaikka ei ole rave käytössä. Pitemmittä puheitta, ongelmana on siis ilmeisesti se että rave ei vetäise laippaa ajaessa ollenkaan ylös.Tyhjäkäynnillä kylläkin. Missä IHMEESSÄ voi olla vika?? Toimi hetken aikaa putsauksen jälkeen, mutta enään ei. Tyhjäkäynnillä kuitenkin vetäisee laipan auki niinkuin kuuluukin, joten oletan että jotain sähkövikaa mahdollisesti ECU:ssa? Koska en usko näiden suuttimien vaihdon vaikuttavan mitään raven toimintaan
RS on tosiaan sitä mallia missä itse porataan ECU:un se reikä, eikä käytetä erikseen asennettavaa ohajinyksikköä.
28.7.2015 13:28
Vähän updatee tilanteeseen. Eli siis se nostaa laipan siel 7000-8000rpm niinku kuuluuki mutta laskee sen alas melkeen heti(?)
Eli onko mun solenoidi paskna?
Edit. Vika selvis. Tkulmapalan toine pää oli nii kulunu että eise vaijeri meinannu pysyä sielä kolossaan. Teippiä ja rautalankaa, ja huiput 155
13.8.2015 17:59
Spämmitään tännekin
ma$$i kirjoitti:ma$$i kirjoitti:Blacklake kirjoitti:Onkohan kenelläkään ideaa, mikä kaverin -12 vuoden apikassa ois vikana.
Vireinä taitaa olla 34mm lortto, vforcet, giannelli, rave1 paskana eli lyhennetty laippa pitämässä pakoaukkoa auki.
Tässä pitää tietää, että ecu porattu ja edellinen omistajakin sanoo pyörän kiertäneen n. 11tkm hänen allaan, mutta jokin nyt kaverilla mättää kun 9400/10500 rpm välillä nappaa rajoitin kiinni. Porailtiin vähän lisää, tarkistettiin liittimiä tms ja saatiin se taas vapaalla kiertämään sinne 11 tkm pintaan, mutta liikkelle lähtiessä rajoittaa taas raakasti 9500 paikkeilla ja nykii helvetisti.
Aluksi otettiin solenoidin johdot irti kun vaihdettiin lyhyempi laippa mutta sitten huomattiin että rajotin ottaa ilkeästi vastaan, laitettiin solenoidin johto takas ja se taas kiersi enemmän vapaalla mutta ajossa meni taas pilalle.
jos joku osais neuvoa ni olisin myöskin kiitollinen. Tuntuu että oma säxä tekee ihan samaa
. Tekniikka kunnossa, mäntä timmi (ajettu ~300km) ja ei kierrä kun 9400.... Mitä vittua
? Ei käsityskyky riitä
Kiertämisongelma edelleen.... Huiput vain 115
ja kiertää sen 8600 ainoastaan
. Mistä vitusta tollanen johtuu. Paikoillaan kiertäö ilman problemia mutta vauhdissa on koko ajan tasakaasulla pieni nykiminen päällään eikä kierrä siellä 8600. Aivan ku iskis rajottimelle. Kiihdyttäessä lähtee kyllä ku kiimanen hirvi mutta ylhäällä iskee katto vastaan
Syitä pohdin ajellessani. Seuraaviin tuloksiin päädyin:
-harottaako V-forcet ja voisko se aiheuttaa tollasta ? Läpät ostettu "käytettynä " mutta olivat täysin uudet, niillä ajettu sen ~3000-2000 km. 350km sitten männönvaihdon yhteydessä tarkastin läpät ja hyviltä vaikuttivat. Olisko ne sittenki ollu paskana vaikka tutkin..
-Oisko putki liian karstanen? Aiheuttasko tollasta. Vois koettaa polttaa puhtaaks lähiaikoina.
-Sytytys jotenkin vituillaan? Paikallaan kuitenki kiertää sinne 11-12k. Voiskoha tarkistaa jotenki?
-Viimeinen syy joka tuli mieleen kubn säxä avaa raven ja kierrokset nousee sinne +8000rpm, alkaa kone huutamaan aikalailla hallelujaa. Onko tavallista rotaxin piikissä vai luistaako mulla kytkin iha helvetisti? Voisko se aiheuttaa tollasta nykimistä tasakaasulla sekä sen että raven auetessa kone huutaa ja ei kierrä kuin 8600?
Jotenkin tuo kytkin homma olis eniten epäilyn alla
. Kertokaahan mitä tarkistaa tai tehdä ettei luistaisi vai pitääkö uudet levyt suoraan hommata ja mistä voi tunnistaa että luistaako kytkin?
Neuvoja, arvailuja, mutuilua, mitä tahansa otetaan vastaan
E: läpät nousseet huomion keskipisteeksi. Voisiko olla niistä kiinni..? 2T tekniikkapuolella saman kuulosia kokemuksia kuin mulla
tällasta problemaa... läpät tosiaankin eniten epäilyn alla, mutta kertokaa omat epäilynne / korjausehdotuksenne
18.8.2015 15:51
Saako 07 rs kiinteää etujarrulevyä mistään? tai onko kelluvia levyjä myynnissä kohtuuhintaan? Velipojan räsän kelluva levy on kulunut niin että levyn keskiosa pyörii muutaman millin eteen tai taakse levyn ulkokehään nähden silloin kun etujarrua painetaan. On muuten melko turvaton ajaa kun keula ravistaa ihan sikana kun etujarrua käyttää.. Passaako etujarrulevy mistään muusta pyörästä suoraan räsään?
26.8.2015 11:34
Oisko kellään tietävällä neuvoa mulle että mikä on vikana kun räsäni on tähän mennessä toiminut hyvin mutta yhtäkki alkoi leijuttaa kierroksia ja sammui liikkeelle lähtiessä vaikka kuinka luistatti kytkintä? Nyt kolme kertaa oon joutunu työntää valoista pyörän pois. Hetken odottelun jälkeen lähtee käyntiin ja toimii normaalisti muutaman kilsan. Pyörä on siis 2011 vm, tt ja koneremontti tehty athenan pytyllä ~ 2500km sitten. Jos joku osaisi kertoa mistä johtuu ennen kuin aloitan koneen auki repimisen. Kiitos nopeista vastauksista
26.8.2015 13:26
Kokeile vaihtaa uus tulppa. Mulla samat viat aina ku tulppa paskana
9.9.2015 21:16
Onko 02 vm räsässä ecu boksia joka ohjailis raven toimintaaki?
9.9.2015 21:55
Vasta 06-> tuli räsään nuo ecut jotka ohjailee ravee.
9.9.2015 22:11
Okei kiitos
Ja tosiaan ECU:ja saa kaupata -->