Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Rave 2

13.4.2015 20:24

jaa a. Itellä rave1 ja ei hirveesti tietoo oo tosta rave2 säätämisestä. Kannattaa kysyy sx/rx/rs tai rotax 122 topiceis ku yleensä niissä moni omistaa rave2 muttei jaksa kurkkia tätä rave2 topiccii

Sen tiiän että jotenki rave2 pystyy säätää ite sitä herkkyyttä että millasilla kiekoilla alkaa nostaa laippaa.

E:http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=98&t=49597&start=1005 tuolta topicista löytyy ohjeita ja tolla kyseisellä sivulla on jo joku puhumassa rave2 säädöst.
Googlaamallakin löytyy iha manuaaleja asennusta varten

Re: Rave 2

14.4.2015 11:34

ma$$i kirjoitti:jaa a. Itellä rave1 ja ei hirveesti tietoo oo tosta rave2 säätämisestä. Kannattaa kysyy sx/rx/rs tai rotax 122 topiceis ku yleensä niissä moni omistaa rave2 muttei jaksa kurkkia tätä rave2 topiccii

Sen tiiän että jotenki rave2 pystyy säätää ite sitä herkkyyttä että millasilla kiekoilla alkaa nostaa laippaa.

E:http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=98&t=49597&start=1005 tuolta topicista löytyy ohjeita ja tolla kyseisellä sivulla on jo joku puhumassa rave2 säädöst.
Googlaamallakin löytyy iha manuaaleja asennusta varten
siis tota mulla itsellänikin on rave 1 :D

Re: Rave 2

14.4.2015 14:17

Paikoillaan kokeilet mitä se rave tekee kun annat kierroksia. Räsässä vaan tankkia nostat että näät sen solenoidin niin sitten vaan kierrokset vaan ylös. Ja pidät sitten niitä siellä. Itellä jostain syystä rave aukesi kyllä oikealla kohdalla mutta alkoi pikku hiljaa vaan laskea ala-asentoon.

Re: Rave 2

14.4.2015 17:58

jabo123s kirjoitti:
ma$$i kirjoitti:jaa a. Itellä rave1 ja ei hirveesti tietoo oo tosta rave2 säätämisestä. Kannattaa kysyy sx/rx/rs tai rotax 122 topiceis ku yleensä niissä moni omistaa rave2 muttei jaksa kurkkia tätä rave2 topiccii

Sen tiiän että jotenki rave2 pystyy säätää ite sitä herkkyyttä että millasilla kiekoilla alkaa nostaa laippaa.

E:http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=98&t=49597&start=1005 tuolta topicista löytyy ohjeita ja tolla kyseisellä sivulla on jo joku puhumassa rave2 säädöst.
Googlaamallakin löytyy iha manuaaleja asennusta varten
siis tota mulla itsellänikin on rave 1 :D


Täh :D miks sä sit tääl rave2 topicis kyselet? :lol: .. perhana en lukenu viestiäs ees kunnol. Luulin et kyseessä rave2 ku tääl kysyit :D
Elikkä otat putken irti ja kattelet pakoaukkoon. Se raven laippa pitää olla siellä kolossaan yläasennossa kun solenoidi on vetää vaijerin sisälle.
Eli painat solenoidin tapin sisään ja kattelet ku vaijeri kiristyy. Jos ei nouse kokonaan omaan koloonsa niin sitte pyörittelet niit muttereit solenoidin kiinnikkeen ja vaijerin välis ja säädät niin että laippa nousee yläasentoonsa kun solenoidi pohjas.

Kai se muute solenoidi edes vetää tyhjäkäynnillä kun sillon sen kuuluisi putsaa ravea. Jos ei vedä silloinkaan niin sitte raven aukko karstottunu ettei laippa liiku tai solenoidi paskana.

Mites ookko porannu ECU boksiin sen reijän auki ja aktivoinu raven toiminnan? :D

Re: Rave 2

18.5.2015 19:46

Voiko liika öljynmäärä estää raven laippaa kunnolla nousemasta`? :nolo:

Re: Rave 2

31.5.2015 23:16

^Voisin sanoa että ei, kun ei rave systeemi joudu missään tekemisiin öljyjen kanssa :s

Re: Rave 2

22.6.2015 15:19

Tarviiko rave 2 asennuksessa muuntaa CDI boksi täystehoohjelmaan? Eli poraamalla reijän siihen boksii..

Re: Rave 2

22.6.2015 16:14

Rsthebest kirjoitti:Tarviiko rave 2 asennuksessa muuntaa CDI boksi täystehoohjelmaan? Eli poraamalla reijän siihen boksii..

Käsittääkseni kyllä, ilmeisesti CDI ainakin Aprilioissa rajoittaa myös kierroksia jos ei ole täysteho-ohjelmassa

Re: Rave 2

22.6.2015 17:11

ECU:n poraus aktivoi täysteho-ohjelman, joka aktivoi Rave 1 toiminnan ohjelman eli käytännössä jos sulla on rave 2 niin ei tarvisi porata, koska se toimii pneumaattisesti.

Mutta en ole varma huhuista joiden mukaan rotax koneet olisi myös rajoitettu ECU:n avulla ja poraus poistaisi jonkin rajoittimen HUOM pelkkiä huhuja, joiden aitoutta en voi varmistaa jolloin boksi kannattaa porata

Itse poraisin boksin joka tapauksessa, eihän siitä mitään haittaakaan ole, pelkkää hyötyä ja siinä ei menetä mitään. Helpoin asia TT ksi laitossa. Kannattaa se reikä sitte painaa täyteen kuumaliimaa porauksen jälkeen

Re: Rave 2

22.6.2015 18:05

Joo no mul kone sammuu ku kierrokset menee sinne 11-12 tuhat.. Pitäis varmaa poraa se reikä nii ei tekis tälläistä?

Re: Rave 2

22.6.2015 21:28

No en kyl toho sammumisee mitää osaa sanoa koska ei rotaxit kierrä ylemmäs kuin 12k rpm :lol: . Jos sulla on paska tulppa nii se ei kestä nii ylös menemistä.

Tää huhuttu rajoitus on välillä 5000-6000rpm eli ei liity tuohon mitenkää. Mx malleista löyty ns hyppylanka ja tämä oli varmasti kuristus joka piti katkaista. Huhujen mukaan hyppylanka siirrettiin uusissa malleissa ECU:n samaan kohtaan kuin TT ohjelma olisi. mutua

Re: Rave 2

27.6.2015 22:59

Tulipahan tilattua tämmönen rave 2 tuon ykkösen tilalle ja kun tuohan ei sähköllä toimi, nii voin varmaa repiä ne solenoidit ja ohjaus boxit sun muut pois sieltä? Mitä kaikkee muuta pitäs huomioida kun sitä vanhaa ravea purkaa sieltä pois?
Viimeksi muokannut Lwevi päivämäärä 27.6.2015 23:17, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Rave 2

27.6.2015 23:05

Kun poistat rave 1 ni ei muuta kuin solenoidi, vaijeri, laippa härpäkkeineen ja laipan kansi. Jos sulla on mx tai vanhanmallin räsä niin ohjausboksin voi poistaa. Jos sx tai rx taikka uudenmallin räsä niin ECU sisältää ohjausboksin kiinteänä jota ei voi poistaa

Re: Rave 2

8.9.2015 19:26

olen ostamassa rave 2 ja mietin että käypikö rotax maxin raven laippa suoraan mäxän sylinteriin?

Re: Rave 2

9.9.2015 12:32

Käy, koko rave 2 on samanlainen molemmissa koneissa. Eli voit hyvin ostaa maxiin tarkoitetun laipan