Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
5.4.2012 15:45
Säädetäänkö yleensä tuorevoitelua jos pyörä on sisään ajossa.Omaan pyörään on edellinen omistaja vaihtanu männän ja sisään ajo on varmaan jo ajettu niin mistä tiedän et onko sitä säädetty.Kylmänä savuttaa aika paljon mut häviää kun lämpiää,ainahan nää 2tahtiset tuppaa kyll savuttaa kylmänä.
9.4.2012 0:48
Jos ei se savuta hirveest lämpimänä ni ei siel sit varmaa kauhee tuhdit seokset, mut ota se öljypumpun koppa auki ja vähä tsiigailet sitä pumppuu, jotai säätöi siin oli, joku muu voi selittää ku ite en noihi öljypumppuihin luota joten en oo niihi tutustunu.
Onko yleiskokone magneeton kiila tezareissa? tai mistä sellase sais?
Ja mites ootte mieltä onko giannelli kannattava ostos? Millane on verrattuna vakioputkeen?
Ei kellään olis halvalla mittää teharia myynnissä tai isompaa kaasarisettii
Kuinkas paljo ootte muute korottanu tezareitanne?
9.4.2012 20:38
Yamaha centteriltä nyt ainakin. Ne teharit keventää pyörää parilla kilolla ja kuulemma gianelli tuo mukavasti lisäpotkuakin
Micronia ne taitaa kehua parhaaksi...
10.4.2012 17:14
Tezarissa kaasari tulvii ku mikäki vaikka just sääsin kohoo, täytyy varmaa avata taas. Piru vie ku sain tnä ketjulukon ja vähä ilma jarruja testailin tossa ympäri pihaa ni rupes valuttamaan vetoakselin stefan alta öljyä vaikka ihan uus stefa
mahtaiskoha vaikuttaa ku vaihonin sen laakerin eikä tainnu mennä iha pohjaa ku jäi jumii jonku millin ylös... mikä v**** siinäki
17.4.2012 9:12
käykö yamaha YZ imukaula tessuun vai joutuuko paljon soveltamaan ???
19.4.2012 14:30
Kelpaako näihin pyöriin mikä tahansa 2t öljy.Hyllystä löytyis teboil 2t mix pullo joka tais maksaa 6-7€ hujakoilla.Ei raaski ostaa castrolia kun maskaa tuplate enemmän.Eroja varmaan löytyy öljyistä mut ei kai pyörä mihinkään leipase jos ei käytä kallista öljyä.
19.4.2012 21:07
ite oon käyelly teboilin 2t bikeä, joka on täyssynteettistä ja maksaa about 8e/litra tai näin muistelisin eli ei paljon enempää kuin tuo 2t mix. Mutta tärkeintä että edes jotain öljyä sinne laittaa. Huonommat öljyt vaan voivat karsoittaa enemmän jne, mutta asiansa ajavat.
21.4.2012 11:20
Kuulostelin tuossa tetzukkaa kun se käy tyhjäkäyntiä niin alakierroksilla kuuluu semmonen pien nakatus ääni pytyn seudulta.Kaasua kun antaa niin nakatus lakkaa.Tunteeko pa akselin väljyyden jos ottaa siitä kiekosta kiinni ja heiluttelee.Väljyyttä ei ainakaan tollei tunnu.
22.4.2012 23:03
moro
auttaako tessua virittäessä jos siitä läppärungosta ottaa ne välirivat poikke ja tekee hiilikuitu levystä semmoset isot yhtenäiset läpät vai onko niillä välirivoilla tarkotus nostaa virtausnopeutta tms?
23.4.2012 1:28
mikä vois olla jammussa vikana kun ajoin ihan normaalivauhtia (n.5500rpm) ja yhtäkkiä pyörä jättää kovan booauksen saattelemana tienposkeen. ei suostu enää käynnistymään, ei edes hörähdä... kipinä tulee ja bensaa saa
23.4.2012 12:35
PV_sutki kirjoitti:moro
auttaako tessua virittäessä jos siitä läppärungosta ottaa ne välirivat poikke ja tekee hiilikuitu levystä semmoset isot yhtenäiset läpät vai onko niillä välirivoilla tarkotus nostaa virtausnopeutta tms?
Ei kyllä kuulosta yhtään hyvältä idealta
asdfgas kirjoitti:mikä vois olla jammussa vikana kun ajoin ihan normaalivauhtia (n.5500rpm) ja yhtäkkiä pyörä jättää kovan booauksen saattelemana tienposkeen. ei suostu enää käynnistymään, ei edes hörähdä... kipinä tulee ja bensaa saa
Kyllähän minä sanoisin et imuvuoto, mutta kokeileppa ensin uuella tulpalla ja jatketaan sitten...
23.4.2012 14:59
[/quote]
Kyllähän minä sanoisin et imuvuoto, mutta kokeileppa ensin uuella tulpalla ja jatketaan sitten...[/quote]
Tulppa vaihdettu ja ei auttanu
Kannattaisko seuraavaks vaihtaa esim. yläkerran tiivisteet? Kun pytty on nyt irti ja ajattelin käydä porauttamassa... Pytyn alatiiviste ei näyttänyt parhaalta mahdolliselta, se katkesi kun irrotin pytyn ja väliin oli laitettu myös jtn tiivistemassaa.
24.4.2012 13:37
Hei! Paljonko olette ajelleet tessua sisään ku on porattu ja uusi mäntä?
Täytyykö jtn säätä/vaihtaa jos laittaa boysen teholäpät? Kiitoksia!
24.4.2012 17:15
asdfgas kirjoitti:Tulppa vaihdettu ja ei auttanu
Kannattaisko seuraavaks vaihtaa esim. yläkerran tiivisteet? Kun pytty on nyt irti ja ajattelin käydä porauttamassa... Pytyn alatiiviste ei näyttänyt parhaalta mahdolliselta, se katkesi kun irrotin pytyn ja väliin oli laitettu myös jtn tiivistemassaa.
Joo voipi olla hyvinkin imuvuoto, samalla kun pytyn irrotat, niin vaihat KAIKKI tiivisteet mitä vastaan tulee ja käyt imukaulan (kaasarin liitokset läpi) ettei niistä ainakaan vuoda ja tsekkaa että boost bottle on ehjä. Sisäänajoa joku 200km vois olla hyvinkin sopiva, kuitenkin myös sen jälkeen kuuluu kone lämmittää kunnolla.
25.4.2012 16:46
Kertokaa mikä on tetsan imukaulassa oleva systeemi (letku ja sen päässä joku loota...)??