Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

13.6.2015 23:06

MiQuZiX kirjoitti:Hei!
Tästä asiasta on varmasti jo tuhannet kerrat tälläkin palstalla keskusteltu, mutta ei kymmenen minuutin selauksella osunut silmään.
Minkämoiset kaasarin säädöt olisi hyvät tällä kokoonpanolla?
-Rave1
-Tyhjennetty vakioputki
-Porattu CDI
Se on nyt vakiosäädöissä ja hetken ajon jälkeen tulppa aivan valkonen. Eli käy ihan vitun laihalla. Tietopankissa oli nuo suuttimien koot, neula, luisti yms. , mutta tahtoisin nyt kuulla omakohtaisia kokemuksia!
Aprilia RS 125 -07

Niin ongelmahan oli se että vakio putki oli tukossa... Sieltä oli katit ihan tukossa ja yksi irrallaan alkukäyrässä.. Siitä siis johtui tuo. Rälläköin auki ja kaikki kurit helvettiin --> hitsattiin kiinni ja nyt toimii. Kaasari vain säätöihin ja kovaa ajoa! Kiitoksia kuitenkin neuvoista! Ravesta kaupat sovittu jo 150€. Jos joku myy halvemmalla solenoidin ja laippahomman + vaijerin nii pistäkää viestiä!

http://www.moposport.fi/tyhjakayntisuut ... t-dellorto
http://www.moposport.fi/tyhjakayntisuut ... t-dellorto

Millä tavoin nää eroaa toisistaan? Oon vähän uusavuton juu mutta ei viitti tilailla vääriä osia sitte.


Älä aja vakiosäädöillä joa ei oo pakko!! Käy liian laihalla ja leikkauksen vaara on suuri. Jos vakiokaasari niin tarviit kaasuttimen TT setin jotta saat säätöihi TT osien kanssa ja se rave on juu aika pakolline TTnä ajettaessa.

Katon noi linkit myöhemmi ku eivät ajaudu kännykällä selatessa

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

13.6.2015 23:46

ma$$i kirjoitti:
MiQuZiX kirjoitti:Hei!
Tästä asiasta on varmasti jo tuhannet kerrat tälläkin palstalla keskusteltu, mutta ei kymmenen minuutin selauksella osunut silmään.
Minkämoiset kaasarin säädöt olisi hyvät tällä kokoonpanolla?
-Rave1
-Tyhjennetty vakioputki
-Porattu CDI
Se on nyt vakiosäädöissä ja hetken ajon jälkeen tulppa aivan valkonen. Eli käy ihan vitun laihalla. Tietopankissa oli nuo suuttimien koot, neula, luisti yms. , mutta tahtoisin nyt kuulla omakohtaisia kokemuksia!
Aprilia RS 125 -07

Niin ongelmahan oli se että vakio putki oli tukossa... Sieltä oli katit ihan tukossa ja yksi irrallaan alkukäyrässä.. Siitä siis johtui tuo. Rälläköin auki ja kaikki kurit helvettiin --> hitsattiin kiinni ja nyt toimii. Kaasari vain säätöihin ja kovaa ajoa! Kiitoksia kuitenkin neuvoista! Ravesta kaupat sovittu jo 150€. Jos joku myy halvemmalla solenoidin ja laippahomman + vaijerin nii pistäkää viestiä!

http://www.moposport.fi/tyhjakayntisuut ... t-dellorto
http://www.moposport.fi/tyhjakayntisuut ... t-dellorto

Millä tavoin nää eroaa toisistaan? Oon vähän uusavuton juu mutta ei viitti tilailla vääriä osia sitte.


Älä aja vakiosäädöillä joa ei oo pakko!! Käy liian laihalla ja leikkauksen vaara on suuri. Jos vakiokaasari niin tarviit kaasuttimen TT setin jotta saat säätöihi TT osien kanssa ja se rave on juu aika pakolline TTnä ajettaessa.

Katon noi linkit myöhemmi ku eivät ajaudu kännykällä selatessa


Joo siis sitä tässä kyselenkin että onko noi tietopankin ilmoittamat tiedot ''toimivat''? En ookkaa ajanu sen pari minuutin testauksen jälkehen ku käy niin laihalla.
Listaan tähän nyt vielä nämä mitä oon tilaamassa-->
-luisti, 50
-neula d53
-pääsuutin 195,192,190,185,200,198
-tksuutin, u45
= 108,70€ moposportilta

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

13.6.2015 23:56

nuilla saat sen kyllä säätöihin! uskoisin vaikka itellä uusin räsä oli -05 , ravehan ei ole pakollinen, mutta alavääntöjä parantaa ja kaupunkiajossa kulutuksessa huomattava ero vrt. ilman mitään laippaa :P

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

14.6.2015 0:49

Halvemmaksi tulisi suoraan ostaa isompi kaasutin... Itse ostin 34VHSB juuri sen takia että tt setti aivan turha, saisi enemmän tehoja jne. Kaasutin kustansi alle 100e ja paljon helpompi saada säätöihin kuin 28vhst ja huomaa eron kahvaa kääntäessä :D

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

14.6.2015 2:20

hese1996 kirjoitti:
eddiedo kirjoitti:Räsässä ihmeellinen ongelma... :roll: Eli, täyskaasulla booaa heti kun pääsee tehopiikille. Vapaalla kaasuttaessa ei mitään vikaa ja jos ei aja kaasu pohjassa niin pyörä kiertää. oon ajellut nyt konerempan jälkeen 500km, säädöt ollu hyvät, hieman rikkaalla. Tarkistin tänään raven ja kaikki näytti hyvältä.

Voisko olla bensanpinta liian matalalla ? :roll: muuta ei tuu mieleen jos kerran muuten rikkaalla käy :P , ootko varma ettei oo liian iso tk-suutin ja liian pieni Pääsuutin ? :D


On se noilla suuttimilla toiminu tähän asti ihan hyvin. viasta vielä että esiintyy vaan 3-6 vaihteilla :roll:

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

14.6.2015 11:58

no mutta kokeile säätää bensanpintaa vähän korkeammalle--> veätyksessä kuluttaa enemmän, jos bensanpinta liian matalalla-> ei saa kunnolla suuttimista bensaa ennenkuin kohokammio täyttyy-->booaa, mahdollista myös että kaasuttimessa joku suutin tukossa tai vastaavaa. itsellä oli kohokammio täynnä mutaa niin käyttäyty samanlailla :D , kannattaa samalla katella tankin korvausilmaletkut ettei oo tukossa :D

Jotain rajaa taas niihin lainauksiin

Haamu

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

28.6.2015 19:50

Mistä porukka on tilaillut osia _halvalla_?
Pjme ja 2rad löysin jo mutta onko muita?

Sain tuon tt-setin ja vertasin niitä luisteja ja huomasin niissä niin pienen eron etten viittinyt 65€ siitä maksaa :lol:
Kuva
Eli tuo päällä oleva ''lovi'' oli syvempi kuin vakio luistissa. Pistin vinkuun oikeen kokose hiomalaikka ja sillä vingutin sen samanlaiseks ku toi ''tt'' luisti. Pistin kiinni tt-suuttimet ja tämän diytt-luistin ja ihan hyvin vaikutti pelittävän. Vetoja löytyy tarpeeks ainaki näin mopon jälkeen.

ELI en suosittele ostamaan tota tt-luistia jos ei ole ylimäärästä rahaa kukkarossa. tk 45, ps 185 ja tuo luisti ja hyvin toimii ;)

EDIT: Käynyt mielessä että voisin ruveta talven kylmillä ''tuunamaan'' apikkaa --> Vakio: (itel siniset vanteet) http://gyazo.com/c61cc805ff57d08d0894d8827f0bed0f
Luonnos: http://gyazo.com/0398118f4067852f4697cb9fff9342eb
Älkää tuomitko :D

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

28.6.2015 20:33

PJME, 2Rad, easyparts varmaa yleisimmät joista saa suht halvalla

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

5.7.2015 0:00

Kaivattas apua!
Ettikää mulle rotax 122 koneeseen tasalakinen valumäntä kokoa 53.99, ei mitakaa. Itse en löydä :s

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

5.7.2015 1:11

Mikä on "tasalakinen" on suhteellista varsinkin kuvista kattella. Tossa on joku mäntä, kokoja on:
Piston is from 53,96 mm to 53,99 mm Available (Optional- WITHOUT CHARGE)
http://www.ebay.com/itm/Aprilia-RS-125- ... 1612238845
Jos valmistaja mietityttää, niin myyjälle kysymystä.

Nakkilasta sais Vertexiä (nro 16)
http://www.mp-osat.fi/fi/varaosat/april ... si-manta-i
Kysymällä varmistaa onko valu vai tako, tasalaki vai kupu. Veikkaan valua, koska takomännät on listassa mainittu erikseen.

Näihin meni 2 minuuttia googlettamalla "rotax 122 piston kit 53,99"

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

5.7.2015 9:20

Vertexiä on tasalakisena vain 53.97 kokoa ja nakkila ei myy edes sitä ja tuo ebay linkki on kupumäntään :roll: .
Googlaamalla rotax 122 flat top=tasalaki piston kit 53.99 pitäisi tulla ainoastaan tasalakisia mäntiä, yritetty pirun monet kerrat jo :D
Ohjaa heti PJME sivuille jostai ei löydy kyseistä kokoa, muualtakaan ei ole löytynyt :s

Ei tässä mihinkää kuviin luoteta, tekstin tulee sisältää flat top = tasalakinen/tasakatto jotta on oikea mäntä. En mä niitä kuvista kattele :D

E: Myös 53.97 tasalakinen takomäntä käy
Viimeksi muokannut ma$$i päivämäärä 5.7.2015 11:24, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

5.7.2015 9:54

se on melkeen kysyttävä pjme:ltä sitten itsekkin koitin ehtiä huvikseen melkeen tunnin eikä semmosta verkon ihmeellisestä maailmasta löytynyt.
http://www.shop.zweirad-sausenthaler.de/ tuo kannattaa katsella, ja kannattaa kysyä myös tuolta :D

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

5.7.2015 11:23

Vähän kiven alla tuntuu olevan :roll:

Myös 53.97 tasalakinen TAKOMÄNTÄ (forged) kävisi

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

6.7.2015 21:10

Ostin sen räsän ja siinä tuli mukana toinen moottori mikä on aika lailla kaikki osina.
Laitoin osat nätisti lattialle järjestykseen. Onko apuja miten kannattaisi lähteä liikkeelle koneen remontoimiseen/kasaamiseen.
Mäntä, kaikki laakerit, tiivistesarja, kuluneet rattaat, muut kuluneet osat?
Kertokaa jotain vinkkejä!

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

11.7.2015 2:31

MiQuZiX kirjoitti:Ostin sen räsän ja siinä tuli mukana toinen moottori mikä on aika lailla kaikki osina.
Laitoin osat nätisti lattialle järjestykseen. Onko apuja miten kannattaisi lähteä liikkeelle koneen remontoimiseen/kasaamiseen.
Mäntä, kaikki laakerit, tiivistesarja, kuluneet rattaat, muut kuluneet osat?
Kertokaa jotain vinkkejä!

koneen muoviset hammasrattaat kannattaa yleensä uusia 15 000km välein , edellämainitut osat , kytkinlevyt? , stefat , kannattaa valmiiksi ostaa uudet seeger-sokat koska vanhat sokat tahtoo mennä poikki/ vääntyilee mutkille jne.. :D