Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
27.1.2013 11:51
Mistä saisi mitoon uuden cdi halvalla?
27.1.2013 14:19
Varmaan purkuosina nettivaraosa, mp pitstop tai muut mp purkaamot.
2.2.2013 16:29
Voiko tämä olla aito arrow änkkä?
https://www.dropbox.com/sh/ue8rfpma8vdtbtg/KHdyt0UrY7Tuolla on myös sitten Miton repair manual jos joku tartee
4.2.2013 15:42
Nyt ois mäntä ulkona ja pitäs saaha uus sisälle. Niin mitkä ne merkinnät on tos vanhas männäs mist näkee sen koon vai onko parasta mitauttaa pytty?
5.2.2013 10:07
jonttu-13 kirjoitti:Nyt ois mäntä ulkona ja pitäs saaha uus sisälle. Niin mitkä ne merkinnät on tos vanhas männäs mist näkee sen koon vai onko parasta mitauttaa pytty?
Mitauta vaan se pytty niin saat varmasti oikean koon...
19.2.2013 20:59
Anteeksi jos kyselen tyhmiä , mutta onko normaalia, että Mito "hyytyy" kun ajaa pienillä kierroksilla ja sen jälkeen lisää reilusti kaasua?
Ja tietääkö kukaan, onko MP-Racingillä myynnissä tt-settiä, jossa on putki ja kaasarin osat?
20.2.2013 21:19
NONNIIN, kipinä löytyi mutta nyt on ongelma että ei tule pytylle bensaa. Kaasariin tulee ja kun tulpanreiästä laittaa niin aluksi toimi hetken, mutta nyt ei edes se käynnistä konetta. Ideoita?
21.2.2013 11:23
Itse kysyisin että mitenkäs miton kytkin otetaan irti? Yhdessä kuvasetiässä äijä lukitsee kiertokangen, ottaa laakerin pois pihdeillä ja mutteri sen alta auki, mutta mun kohdalla tuo laakeri ei ainakaan hievahdakkaan pihdeillä kun kokeilee. Sitten siinä laakerin vieressä on kuusi pulttia, jos ne irrottaisi niin eikös tuo laakeri sitten tule pois? Samalla taitanee aueta koko kytkinpakka?
Edit: Piti vielä kysyä että mitenkäs männänvaihdon kanssa. Meinasin iskeä vertexin männän sisään, vien siis pytyn koneistamolle mitattavaksi ja sen mukaan uusi mäntä? Kun en oikein tiedä mitä pyttyjä voi hoonata ja mitä ei. Ilmeisesti miton pytty on sellaista pinnoitetta että ei kannata hoonailla?
21.2.2013 16:17
Jon on pinnoitettu pytty niin pystyy edelleenkin hoonaamaan, muttei poraamaan. Sitä hoonausvaraa ei vaa siinä pinnotteessa ole kun yleensä 4 eri kokoa aina yhden millin sadasosan verran
21.2.2013 16:31
Okei. Pitääpi viedä pytty koneistamolle ja kattella mitä tehään. Tietäskö joku tosta kytkinhommasta?
22.2.2013 19:32
Ei muutakun kuumailmapuhaltimella jotain 100 astetta lämpöö ja sit vedät laakerin irti. Tai ulosvetäjä jos löytyy tuohon sopiva.
23.2.2013 11:10
Jontur kirjoitti:Anteeksi jos kyselen tyhmiä , mutta onko normaalia, että Mito "hyytyy" kun ajaa pienillä kierroksilla ja sen jälkeen lisää reilusti kaasua?
Ja tietääkö kukaan, onko MP-Racingillä myynnissä tt-settiä, jossa on putki ja kaasarin osat?
Mp-racingilta saa juu, muistaakseni jotain karvan alta 300e koko setti...
25.2.2013 14:52
Olis kaverin Miton startissa vikaa, ei pyöri yhtään ja se pitäisi nyt laittaa kuntoon. Onko tuo starttimoottorin irroitus/avaus kuinka vaikea homma ? Ja mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään ?
26.2.2013 16:12
Itselläkin tuli startin kanssa ongelmia ja en ole ihan varma millä sitten korjaantui. Onko startti ihan eloton vai yrittääkö se edes pyörähtää? Jos ei tee mitään niin vika voipi olla akussa tai releessä. Jos taas ihan vähän pyörähtää tai edes yrittää niin voi vika olla hiilissä. Itsellä tällähetkellä bendix hajalla, eli startti pyörii tyhjää (ei nappaa kiinni starttikehään). Ei ole korjaus kovin hankalaa kun hetken perehtyy siihen systeemiin ja startit on aika samankaltaisia vehkeitä jokalaitteessa. Ainoa mikä itsellä hankaloitti hommaa oli kokemattomuus ja kireät ruuvit.