Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
10.11.2015 11:31
Mulla ainakin menee 32 mikuni ihan hyvin vakioimukaulaan.
16.11.2015 23:26
Mistäköhän johtuu, et hussen kaasari vetää tollaseen ihme huurteeseen (plussakelilläkin) ja rötää aivan hirveesti eikä kule yhtään minneen, rötää ja savuttaa vaan?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
18.11.2015 14:32
Olisko kellään antaa suuntaa antavia säätöjä Mikuni TM 38 kaasarille? Tollaset löysin netistä:
Main Jet: 230
Pilot Jet: 22.5
Needle Jet: 389 Q-2
Throttle Valve: 4.0
Jet Needle: 6FJ41
Ja onkohan välitykset liian lyhyet noille vireille, kun tällä hetkellä 13/50? Pyörässä kiinni hgs ja wr imut.
18.11.2015 23:24
Kaverilla oli muistaakseni 38mm mikuni tmx ja siinä pääsuutin 400+ ja 144 kanssa 500+. Tk suutinkin oli huomattavasti isompi kuin tuo ~20
Eti jostain wr hussen suutinkoot ja lähde niistä kokeilemaan, sillä varmaan pääsee helpoiten.
19.11.2015 17:44
Lexa__ kirjoitti:Mistäköhän johtuu, et hussen kaasari vetää tollaseen ihme huurteeseen (plussakelilläkin) ja rötää aivan hirveesti eikä kule yhtään minneen, rötää ja savuttaa vaan?
Kaasarin läpi nopeasti virtaava ilma ja osaltaan myös sumuuntuva/höyrystyvä bensa jäähdyttää sen pakkasen puolelle, huurre tulee luonnollisesti ilmankosteudesta. Rötääminen johtuu todennäköisesti siitä, että kaasarin kurkkuun kerääntyy samaa tavaraa.
Sen takia kaasarin lämmitys jäähdytysnesteellä on keksitty, myös autoissa + imuilman lämmitys pakosarjasta ym konsteja.
Kaasarin jäätyminen on pahimmillaan nollan...muutaman plusasteen kohdalla, kunnon pakkasilla sitä ei enää tapahdu.
Jäätymistaipumus on melko yksilöllistä, joku laite on herkkä sille, joku jäätää tuskin koskaan.
Kesähelteillä kaasarin (ja samalla imuilman) lämmitys ei ole etu, koska ilman tiheys pienenee ja koneen lämpökuorma kasvaa. Jäätymistä kun ei pitäisi kesällä tapahtua.
Homma on helppo ratkaista venttiilillä, jolla voi sulkea kaasarin lämmityskierron kun sitä ei tarvita.
22.11.2015 15:34
Eli mitenkäs hussesta pitäs lähtee se vesipumpun valkoneratas poikkee?
6.12.2015 20:29
Ei, putkesta pitää yks kiinnike irrottaa ja änkälle rakentaa uus kiinnitys kokonaan.
14.12.2015 23:12
Meneekös cr 125 pytty suoraan 125wre?
28.12.2015 13:58
Mikä on mun husseen tullut kun kerran ajelin ja kävi harvinaisen rikkaalla sen takia ja sitten koulumatkalla se sammu ajosta ja luulin et ois tulppa menny. Vaihdoin tulpan ja se toimi sen päivän verran.
Sitten alko käymään taas rikkaalla kun suutin irtos mutta sitten kun vaihdoin tulpan, ei enää toiminutkaan, kipinää tuli ja kahdella tulpalla kokeilin. Ampuu putkeen ja välillä hörähtää muttei kuitenkaan lähe käymään.
Pickup-anturi on vaihdettu ei ollu siinä vikaa. Magneeton kiila on kanssa kohillaan. En tiedä mikä vois enää olla muutaku ecu-boksi? Millasia oireita muilla on ollu jos on ecu ollu rikki?
28.12.2015 20:07
Virtalukon liittimet kannattaa kattoa ettei oo hapettunu ja puolassakin vois olla vika. Nuo nyt on vielä suht helppo tarkistaa ennen kun rupee uutta boxia hommamaan, jos ei mistään saa lainaan.
31.12.2015 2:48
Vähän mystisempää ongelmaa, hussehan päätti leipasta pullia. Kun ensin vedätti piikin alla suurilla vaihteilla, ja sen jälkeen painoi kaasun pohjaan, rupesi piikin jälkeen husse hyytymään. Äkkiä kytkin pohjaan ja mitään ei tapahtunut. Tämä kävi varmaan neljä kertaa ja lopulta päätin kokeilla mitä käy jos antaa vain mennä ja vehjehän leipoi.
Voiko olla, että kylmemmät ilmat ovat vetäneet säädöt ylhärekisteristä laihalle? Koko laitos ei ole antanut oikeastaan minkäänlaista muuta merkkiä laihalla käymisestä, kuin tuo leikkaaminen. Käynnistyy ekalla polkaisulla aina ja röpeltää kevyesti pienemmillä vaihteilla. Vai olisiko kenties jäähdytys-/voiteluongelma? Nimittäin syylärit eivät lämpene juuri ollenkaan, mutta pytty ja putkisto käy todella kuumana. Leikkaamisen jälkeenhän pytty oli aivan tulikuuma ja änkänpäästä nousi savua kuin kuminpolttamisen jälkeen. Voiko vaikuttaa, että kiinni oli edellisen omistajan jäljiltä B9EGV tulppa? Siitä oli sulanut/irronnut elektrodin kärjestä palanen.
31.12.2015 12:27
Jos tulppa on sulanut, niin silloin on jo oikeasti joku ollut pahasti vialla..
Joko mahdollinen termostaatti jumissa, tai pääsuutin ihan liian pieni ja silti huudatettu täydellä kaasulla ; jonka vuoksi käynyt reilusti normaalia kuumempana.
Pääsuuttimen koko ei vaikuta käynnistymiseen.
Joissakin kaasutin + moottori -yhdistelmissä on erittäin vaikea huomata, käykö se laihalla korkeilla kierroksilla (muuten kuin, että ampuu putkeen ylikierroksilla).
Eli voi röpöttää ennen tehoaluetta (neula vähän turhan korkealla) tai kuulostaa käyvän "ihan hyvin."
Siksi aina kokeillaan isointa mahdollista pääsuutinta, millä se oikeasti röpöttää koko ajan täydellä kaasulla. Ja siitä sitten lähdetään säätämään laihemmalle.
Laihalla käyminen aiheuttaa suuremmat palotilan lämmöt.
Eli pakokaasut ovat normaalia kuumemmat, jotka sitten kuumentaa pakopuolelta mäntää vielä enemmän -> leikkaa.
Ja sylinteri kuumenee paljon (alumiini johtaa hyvin lämpöä).
Mutta se (laihalla käyminen) ei selitä syylärien matalaa lämpötilaa.
Kannattaa tarkistaa, ettei palotilan o-rengas ole sulanut... se selittäisi syylärien lämmön (= ei jäähdytysnestettä).
TAI mahdollinen termostaatti.
3.1.2016 21:39
Paljonko hussen magneetolta pitää tulla virtaa? Entä tulpanjohtoon?
Onko jotain muita ehdotuksia miks ei lähe husse käymää vaikka kipinää tulee ja oikeaan aikaan, bensaa saa ja mikään ei ole tukossa?