Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
7.4.2013 19:14
Hei onko husqvarnalle tavanomaista että kun antaa vaikkapa vapaalla tai kytkin pohjassa kaasua silloin kun kierrokset laskevat kuuluu vaimeasti vihellyksen kaltainen ääni. ääni on kuulunut jo viime kesästä, ja pyörä toiminut muuten moitteettomasti.
Mieleen juolahti vain että voisiko kyseessä olla väsynyt laakeri? vai johtuisiko vain putken muotoilusta.(tyhjätty vakioputki procircuitin änkällä)
Jos joku sattuisi tietämään asiasta niin olisin kiittollinen.
7.4.2013 19:26
Monet sanoo että viheltää just tollai ja monilla toimii vihellyksen kanssa.
Vanhassa topikissa oli juttuu tosta,
Jos on sisässä tuoreet öljyt ja sitä on riittävästi niin en olisi hädissäni.
Ja jos koneremppa on tehty lähiaikoina niin ei hätää
7.4.2013 20:13
Itellä kuuluu tuota kans jos oikein kuuntelee, mutta siis todella vaimeasti. Alko kuulua sillon kun vaihoin WR imukaulan ja isomman kaasarin eli varmaan imuääniä. yleensähän jos laakeri ääntää niin sivuäänu voimistuu kierrosten noustessa
. Ainakin itellä näin oli kun runkolaakeri veti viimesiään.
7.4.2013 20:25
Niin tietääkö joku kuinka isot jäljet pytyssä haittaa?
Noihin ihan kynsi stoppaa joten paraneeko hoonaamalla yhtään?
7.4.2013 20:44
voisko joku auttaa pikaisesti ja kertoa vähä suuntaa pääsuuttimelle. ja kyseessä on mikunin TM 34mm kaasari. putkena FMF!! kiitokset jo etukäteen!!
8.4.2013 0:21
Kokeile nyt 320 tai340 mitä sanoo
8.4.2013 7:59
Rtuomas kirjoitti:Tuli muuten tässä mieleen et kannattaisko PA-säädin kalibroida ennen isomman kaasarin laittoa? Ja en saanu mittariin vaihdettua enska asetuksia motoon. Tein niinkun ohjeet sain eli akku pois ja nappulaa painattaessa virrat päälle, vaihtu km/h mp/h nopeuteen. Pyörä siis 12vm eli uudemmalla mittarilla
8.4.2013 8:54
Joo itsekkin kyselisin tota mittarin asetuksien vaihtamista enskoilta smotoille. Mullakin vaihtu kilsoista maileihin kun teki ton akku pois ja takasin ja sit modenappia pohjassa kun käynnistyy. Ja siis uudenmallin mittari on minullakin kyseessä! Nyt joltain viisalta apua!!
8.4.2013 11:40
sebastieba kirjoitti:Hei onko husqvarnalle tavanomaista että kun antaa vaikkapa vapaalla tai kytkin pohjassa kaasua silloin kun kierrokset laskevat kuuluu vaimeasti vihellyksen kaltainen ääni. ääni on kuulunut jo viime kesästä, ja pyörä toiminut muuten moitteettomasti.
Mieleen juolahti vain että voisiko kyseessä olla väsynyt laakeri? vai johtuisiko vain putken muotoilusta.(tyhjätty vakioputki procircuitin änkällä)
Jos joku sattuisi tietämään asiasta niin olisin kiittollinen.
Sama ääni kuulunu mullaki kolme vuotta ennen ja jälkeen remontin. Eilen joku ostaja sitä säikähti ja jäi "miettimään".
8.4.2013 13:43
proppu kirjoitti:sebastieba kirjoitti:Hei onko husqvarnalle tavanomaista että kun antaa vaikkapa vapaalla tai kytkin pohjassa kaasua silloin kun kierrokset laskevat kuuluu vaimeasti vihellyksen kaltainen ääni. ääni on kuulunut jo viime kesästä, ja pyörä toiminut muuten moitteettomasti.
Mieleen juolahti vain että voisiko kyseessä olla väsynyt laakeri? vai johtuisiko vain putken muotoilusta.(tyhjätty vakioputki procircuitin änkällä)
Jos joku sattuisi tietämään asiasta niin olisin kiittollinen.
Sama ääni kuulunu mullaki kolme vuotta ennen ja jälkeen remontin. Eilen joku ostaja sitä säikähti ja jäi "miettimään".
Kiitoksia paljon, sain mielenrauhan
8.4.2013 15:07
Mulla ois hommana tänään kalibroida PA-säädin... osaisko joku sanoa että missä siellä satulan alla on se kolmenapainen liitin? ja minkä näköinen? ja mihin sen johdot pitäis mennä? ja mitkä sen liittimen johdoista pitäis liittää, ettei mee väärät yhteen?
8.4.2013 16:02
elmooo` kirjoitti:Mulla ois hommana tänään kalibroida PA-säädin... osaisko joku sanoa että missä siellä satulan alla on se kolmenapainen liitin? ja minkä näköinen? ja mihin sen johdot pitäis mennä? ja mitkä sen liittimen johdoista pitäis liittää, ettei mee väärät yhteen?
Ecu boksista lähtee musta johto jonka päässä on tyhjä liitin. Liittimen päällä on numerot 1,2 ja 3 yhdistä johdolla 2 ja 3.
8.4.2013 16:30
Niin noista pytyn naarmuista. Täysin uutena ostetussa pytyssähän on hoonausvaraa 0,05mm. Ja jos sulla kynsi stoppaa naarmuun niin pytty on silloin aikalailla entinen. Toimii varmaan kyllä vaikka hoonauksen jälkeen jäisi pikku naarmuja mutta sitten ei tule kauaa kestämään.
Otahhan vielä kuvaa niistä naarmuista ja laita tänne
8.4.2013 16:39
bevekki kirjoitti:Niin tietääkö joku kuinka isot jäljet pytyssä haittaa?
Noihin ihan kynsi stoppaa joten paraneeko hoonaamalla yhtään?
Selvyyden vuoksi; Puhutko nyt urista mihin kynsi stoppaa, vai alumiinijäämistä joita tarttuu leipastessa mäntään? Itse olen yhden pytyn vienyt hapotukseen/hooniin ja siitä tuli ihan toimiva. Oli ihan kunnolla leipassut ja vähän pinnoitettakin lähtenyt. Yhden kaverin pytystä taas sanottiin, että ei voi korjauttaa, koska pinnoitetta oli lähtenyt jonkun kanavan reunasta.
8.4.2013 16:56
minkälainen mäntä toi vertex on? onko yhtään laadukas ja onko yhtä hyvät tehot kun vakiomännällä? kuinka iso välys laittaa sille? luin tuossaa jotain vanhaa husse-topicia ja siellä oli jotain männän muodosta ja että se olisi matalaviritteisempi kun vakio?