Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

5.7.2012 15:19

moposeksuaali kirjoitti:Kysytääs nyt sitten täälläkin, eli ostin tommosen bilteman kiekkamittarin niin mihin isken sen singnaalijohdon? Puolaan menevään johtoonko?

Ja eikös se ole 495ml/per pumppu mitä tuota öljyä laitetaan?

Kiitos jo etukäteen :)

linkkas mulle et mikä kiekkamittari kyseessä?

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

5.7.2012 16:37

tämä

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

5.7.2012 17:20

Mielenkiinnon vuoksi kysynkin että mitä teet tuolla kun kiekat vaan 8k asti?

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

5.7.2012 17:31

joku myy mulle heti nyt 32mm tai yli, mut ei yli 36mm imukaulan! joko itetehty tai cr/yz! yv:tä vain! :)

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

5.7.2012 18:04

V_H kirjoitti:Mielenkiinnon vuoksi kysynkin että mitä teet tuolla kun kiekat vaan 8k asti?

Tiestääkseni noi nelareihi tarkoitetut mittarit pitää muuttaa kakstahti sopiviksi eli mittarin taukseen laitetaan tupla numerot.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

5.7.2012 22:14

En kyllä usko että speelais vaan tulpajoho ympäril pyöritettynä. CDI:ltä puolalle tulevaan johtoon kiinni ne useimmiten kytketään ellei sitten pyörästä löydy valmista liitäntää kierroslukumittarille jota dt:stä ei löydy :P

Tosin itse tänään kytkin Koson kiekkamittarin ja ei toiminutkaan siinä puolan liittimessä vaikka oikein kytketty oli ohjeiden mukaisesti joten päädyin pyörittämään signaalijohdon tulpanjohdon ympärille :lol:
Kyllähän se vähän häiriöö ottaa siitä tulpanjohdon ympäriltä :p Suottaapi johtua siitä että jouduin jatkamaan sitä signaalijohtoa ja ei ollu niin eristettyä kuin se varsinainen johto jota jatkoin :p

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

6.7.2012 15:04

Paljonkohan deeteesetäni irtoaa heppoja? arrowin kokoputkisto, ypvs täysin koroton yläkierroksilla, 34mm koso, pipercross, yz 32mm imukaula, ja pytyn 2mm koro ja laskettu saman verran.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

7.7.2012 2:11

Varmaan se 25 konia. Onko muuten minkä vm. yz kaula ja tuo koso on kaiketi keihinin kopio?

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

7.7.2012 12:59

_rieska_ kirjoitti:Varmaan se 25 konia. Onko muuten minkä vm. yz kaula ja tuo koso on kaiketi keihinin kopio?

Kyllä nyt muutama enemmän. ;) 1979. joo vissiin PWK kopio.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

7.7.2012 19:38

Morjens!

Voisiko joku viisaampi valaista, että minkäslainen toi arrown tehari ja änkkä on tos dt:sä? Ottaako piikkiä alhaalta vaiko ylhäältä? Onko hyvä ajaa ja kertokaa kaikkee muutaki kokemuksia putkesta.

Kiitän

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

7.7.2012 21:09

Morkkis90 kirjoitti:Morjens!

Voisiko joku viisaampi valaista, että minkäslainen toi arrown tehari ja änkkä on tos dt:sä? Ottaako piikkiä alhaalta vaiko ylhäältä? Onko hyvä ajaa ja kertokaa kaikkee muutaki kokemuksia putkesta.

Kiitän

Ylhäältä tuo vetää, mut ei nii ylhäält ku deppi, itse omistan arrowin, ja kyllä tykkään ! Alaväännöilläkin pääsee eteenpäin, ja änkkä on mukavan hyvä. :D

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

7.7.2012 22:09

Synthetic kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=qWmyNf4xHFI&feature=youtu.be

Tossa viel videoo siitä ylikuumenis ongelmasta. :s
Eli kierrokset jos ylittää 6000rpm nii rupee nostaa lämpöjä. 8000rpm 100km/H vauhis nostaa jo melkee punaselle.Eli semmosta 80km/h pystyy ajaa.Paisunta säiliöstä on hävinny ihan vähän jäähdytys nestettä.
Sitten lopuksi kun sammuttaa ,niin tavallaan imasee nesteet takas syyläriin ja kuuluu samanlainen äänikun lavuaarista. :lol:
Ja kaasuttimen säätöarvot = Ps 280 ,tk25 ja neula keskimäisessä lovessa.



Nyt ois ktm kannentiivisteelle sorvattu ura.Samat oireet jatkuvat mitä aiemminkin.
Toimii vähän ehkä paremmin.Mikä vielä voisi mättää? Ainut ,että vesipumpun aksilan stefa vuotaa ? Ei taida muita vaihto ehtoja enää olla.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

8.7.2012 17:19

semmosta kyssyisin et mulla on tommone athenan 125cc pytty sen halkasija o 56mm
nii pittääkö mun ostaa tommone mäntä siihen onko oikeen kokonen?
http://www.mc-scatter.fi/product_info.p ... _naN5GScQ0

ja käykö siihen pyttyyn tuo tiiviste sarja
http://www.mc-scatter.fi/product_info.p ... _nbGZGScQ0
Viimeksi muokannut terppa69 päivämäärä 8.7.2012 22:10, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

8.7.2012 18:13

pelle000 kirjoitti:
Morkkis90 kirjoitti:Morjens!

Voisiko joku viisaampi valaista, että minkäslainen toi arrown tehari ja änkkä on tos dt:sä? Ottaako piikkiä alhaalta vaiko ylhäältä? Onko hyvä ajaa ja kertokaa kaikkee muutaki kokemuksia putkesta.

Kiitän

Ylhäältä tuo vetää, mut ei nii ylhäält ku deppi, itse omistan arrowin, ja kyllä tykkään ! Alaväännöilläkin pääsee eteenpäin, ja änkkä on mukavan hyvä. :D

Deppi kiekuu inahduksen korkeemmalla kun Arrowi.
Yleisesti Arrow ja Dep ei ole mihinkään muuhun hyvä kun just TäYzIi ajamiseen :P
Oli huomattavasti mielekkäämpää vaihtaa aikoinaan Arrowista Athenaan jossa vääntöalue oli huomattavasti laajempi ja oli kivempi ajaa. Kun arrowilla piti aina vedättää kierrokset korkeella :D
Mut athena ei ottanu ees kunnon tuntusta piikkiä ja en saanu ku kolmotteella kunnon riuhtasulla ylös, arrowilla sain ku nykäs vaan ja piikistä nappas kolmosella keulan ylös :P Oli aika metka peli ajaa joskus Arrowilla ja ku ypvs lukittu yläasentoon ni nappas iha hyvän piikin :lol:
Dt:n tehoputket tehojärjestyksessä menee näin kokemuksen perusteella..
1.Dep
2. Arrow
3 Athena & Giannelli.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

9.7.2012 16:43

http://www.moto-hame.fi/index.php?main_ ... b15cea41c0
meneekö toi neulalaakeri 2001 vm detsiin