Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

19.5.2008 22:31

johani kirjoitti:
Esbel kirjoitti:
Esbel kirjoitti:Nyt on 32mm kiinni ja toimii, mut yläkierroksilla booaa. suutin 310 ja unifiltter, itellä ei oo koskaan kokemusta et millasta suutinta ois hyvä lähtee kokeilee ku booaa. ainoastaan ku on röpöttäny.joten oisko kellään antaa vinkkiä mitä vois mahdollisesti kokeilla ku oireet on seuraavat: täyskaasulla korkeilla kierroksilla rupee hyytymään ja booaamaan. ylämäkeen ei jaksa vääntää ku booaa vaan, kaasari yskii välillä.

Nyt 350 ja ei muuttunut. pitää vissiin kokeilla sit vielä isompaa.


Mikä putsari ? muita virejä ? kiersikö 350 loppuu asti ?

asia selvinnyt jo. oikea koko olikin 270 ja olin pudota penkiltä ku tajusin et jumalauta tää toimii parhaiten 270 jaksaa vetää loppuun asti ja toimii moitteettomasti kaikilla kierros alueilla, mutta yks asia viel mietityttää et ku tekee moottorijarrutusta(harvoin teen) mutta kuitenki aluks kuulostaa siltä että meinaa sammua, mutta loppujen lopuksi jaksaa käydä tyhjäkäyntiä. johtuuko tämä kaasarin säädöistä. mahdollisesti liian pienestä tyjäkäyntisuuttimesta vai onko normaalia. onko mitään haittaa jos on liian suuri tyhjäkäyntisuutin ?

19.5.2008 22:49

2-tahdilla ei saa moottorijarruttaa.

19.5.2008 22:57

Ei pikkanen pahaa tee. Vähän kaasu auki. Ainakin seosvoitelu antaa hieman periksi.

19.5.2008 23:57

Esbel kirjoitti:
johani kirjoitti:
Esbel kirjoitti:
Esbel kirjoitti:Nyt on 32mm kiinni ja toimii, mut yläkierroksilla booaa. suutin 310 ja unifiltter, itellä ei oo koskaan kokemusta et millasta suutinta ois hyvä lähtee kokeilee ku booaa. ainoastaan ku on röpöttäny.joten oisko kellään antaa vinkkiä mitä vois mahdollisesti kokeilla ku oireet on seuraavat: täyskaasulla korkeilla kierroksilla rupee hyytymään ja booaamaan. ylämäkeen ei jaksa vääntää ku booaa vaan, kaasari yskii välillä.

Nyt 350 ja ei muuttunut. pitää vissiin kokeilla sit vielä isompaa.


Mikä putsari ? muita virejä ? kiersikö 350 loppuu asti ?

asia selvinnyt jo. oikea koko olikin 270 ja olin pudota penkiltä ku tajusin et jumalauta tää toimii parhaiten 270 jaksaa vetää loppuun asti ja toimii moitteettomasti kaikilla kierros alueilla, mutta yks asia viel mietityttää et ku tekee moottorijarrutusta(harvoin teen) mutta kuitenki aluks kuulostaa siltä että meinaa sammua, mutta loppujen lopuksi jaksaa käydä tyhjäkäyntiä. johtuuko tämä kaasarin säädöistä. mahdollisesti liian pienestä tyjäkäyntisuuttimesta vai onko normaalia. onko mitään haittaa jos on liian suuri tyhjäkäyntisuutin ?


mikä tyhjäkäyntisuutin sulla o ? 30 paremmalla puolella ?

20.5.2008 12:44

tyjäkäyntisuutin on 27,5 löytyy tallista 30 ja 45 olisiko jompikumpi parempi

21.5.2008 8:22

Onko kellään muulla Deni 26mm kaasaria ? Tarvis tietää minkä kokone on tuon ´pääsuutin.

21.5.2008 10:21

ruosteputki kirjoitti:Mikä letku tossa 34mm Dellorto VHSB kaasarissa tulee tyhjäkäyntiruuvin alapuolelle?


Tuleeko siihen 2-tahtiöljyletku, öljypumpusta ?

34mm mikuni corp

21.5.2008 23:45

missä päin tollasessa kaasarissa on ilma ruuvvi ollaan kavereittenkaa etitty mutta ei olla vieläkään löydetty?

22.5.2008 15:27

Meneekö toi mikuni TMX 35 -05 sm huussiin? Ja tuoko ylipäätänsä isompi kaasari tehoa näihin katu husseihin jos säätää sytytyksen oikein?

22.5.2008 17:30

poppana kirjoitti:Meneekö toi mikuni TMX 35 -05 sm huussiin? Ja tuoko ylipäätänsä isompi kaasari tehoa näihin katu husseihin jos säätää sytytyksen oikein?

Kyllä sillä tehoa saa jos saa sen kunnon säätöihin, sytytykseen en koskis :)

22.5.2008 19:21

-Epeli kirjoitti:
poppana kirjoitti:Meneekö toi mikuni TMX 35 -05 sm huussiin? Ja tuoko ylipäätänsä isompi kaasari tehoa näihin katu husseihin jos säätää sytytyksen oikein?

Kyllä sillä tehoa saa jos saa sen kunnon säätöihin, sytytykseen en koskis :)

Mutta se kuulemma pitää säätää jos laittaa isomman kaasarin jos haluaa saada säätöihin :E

22.5.2008 20:17

poppana kirjoitti:Meneekö toi mikuni TMX 35 -05 sm huussiin? Ja tuoko ylipäätänsä isompi kaasari tehoa näihin katu husseihin jos säätää sytytyksen oikein?


Miksi se sytytys pitäis säätää uudelleen? Tähän hyvät perustelut siltä joka on tuon laukonut näppäimistöltään bittimaailmaan!

22.5.2008 20:21

astr0 kirjoitti:Kannattaa käydä kultasepällä vaikka porauttamassa, ehkä tekevät ilmaseks jos kauniisti pyytää. Ite jos rupee poraamaan ilman siihen tarkotettua laitteistoa niin ei tuu ku sutta ja sekundaa.


Niinkö? Hyvät kokemukset asiasta? jep aivan hyvin voi itse isontaa suuttimia mutta, kannattaa tehdä se isonnus leikkuupillin suuttimen puhistus rotsilla tms. koska poranterällä tahtoo tulla isompaa mitä tarkoitus...

22.5.2008 22:08

Blairin mukaan suuttimet arvostellaan virtauksen mukaan, eli 1,5mm porattu suutin saattaa olla numeroarvoltaan jopa 100-200 riippuen muodosta ym.

P.S. Ainakin Cagivoissa pitää sytytystä säätää isommalla kaasarilla, muistaakseni myöhäisempään suuntaan ja nakutuksen takia.

VASTATKAA

2.6.2008 17:21

^^888^^ kirjoitti:Mikäköhän mun DT:n kaasarissa vois olla kun se työntää välillä kaikki bensat ylivuoto letkuista ulos. Itse luulisin että koho jää jumiin ala asentoon. koitin vikaa etsiä mutta en löytänyt kaasarista mitään vikaa, kohokin liikkui herkästi. Mielestäni vika on todella outo koska tekee sitä vain sillointällöin.
ittelläni aivan sama vika mikä vikana?