Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
20.11.2011 11:38
Eipä niitä kukaan oikeen pysty kertomaan, joten pistä kaasariin takuulla liian iso suutin ja ala pienentämään siitä asteittain! Luulisin ettei siihen ole mitään oikoreittiä.
20.11.2011 16:43
Oon tehny vähä koneremppaa tzr:räl ja oon vähä hämmästyny näist kytkinlevyist ny?
Eli miten ne pitäis olla ja miten ne kannattais laittaa?
Ku muistaakseni toimi kytkin iha hyvin ja nyt ku kattosin ni siellä oli 6massalevyä ja jokasen massalevyn välissä yks välilevy mut sit ulkoopäin katottuna 2 massalevyn jälkeen oli 2 välilevyy vierekkäin?
Ja miten ne jotku balanssilovet menee? Sillee vaan vai et ku niis välilevyis on ne kyhmyrät ni ne asettaa aina 72asteeen päähän edellisest?
20.11.2011 19:40
ok oon vaan ihan ulalla et mistä kannattas alottaa PVn kaasareit on säädetty kyllästymiseen asti mut tää on vähä eri juttu ku kaasari on 20mm isompi
et kannattasko jostain 380 suuttimest lähtee pudottaan?
20.11.2011 22:22
380 kuullostais iha sopivalt alottaa tai sit jopa vähä isompaa
20.11.2011 22:54
Hei!
Kertokaapas viisaammat ihmiset onko kannen ja kannen muttereitten välissä prikat? Leikkas jotenki mystisesti kiihdyttäessä ja nyt on uudet pelit ja pensselit ( uusi mäntä,tiivisteet, porattu sylinteri) Noh laitoinpa tänään kiinni ja rupesin miettimään kyseistä asiaa ja en sitten löytänyt sopivia prikkoja kupista. ja nyt sitten kannen välistä tulee hieman jäähdytys nestettä pihalle
ja jos joku viisas tietäisi oikeat momentit kanteen niin olisin ERITTÄIN KIITOLLINEN teille
21.11.2011 11:54
Momentit löytyy tosta, ovat kyllä deeteen, mutta tuskin mitään väliä kun samoja koneita lähestulkoon! Prikat tosiaan kuuluu sinne muttereiden alle. Oletko varma että kansi on suora jos kerran jäähynesteet vuotaa?
30.11.2011 22:31
noniin vesipumpun stefa meni paskaks
tilasin uuen stefa sarjan mut siinä ei tullu vesipumpun stefaa muut kylläkin
mistäs niitä sais tilattua??
4.12.2011 23:52
_rieska_ kirjoitti:Momentit löytyy tosta, ovat kyllä deeteen, mutta tuskin mitään väliä kun samoja koneita lähestulkoon! Prikat tosiaan kuuluu sinne muttereiden alle. Oletko varma että kansi on suora jos kerran jäähynesteet vuotaa?
Kannen hioivat liikkeessä samalla kun porasivat sylinterin niin luulenpa että on suora. pitikä tuossa olla joku linkki ?
5.12.2011 14:46
Pitihän siinä linkki olla, mutta minkä aamulla tekee niin sen näköjään sitten myöhemmin korjaa!
http://www.bikepics.com/pictures/1521524/
12.12.2011 16:28
Heips! mites kun itellä on joku hiukan päälle 130 suutin 28mm lortossa, gianellin putkisto ja boyesenin läpät niin omasta mielestä ainakin tuntuu pieneltä, että olisko kenelläkään mitään suuntaa antavaa suuttimen kokoa? Muutenki konerempan jälkeen ollut tehot pahasti kateissa eikä syytä oikeen ole löytynyt, tulppakin ihan suht normaalilta näytti. Itse kyllä epäilen et läppien rajottimet pitäs koittaa paremmin säätää, kun kuulin juttua et jos ne on liikaa auki ni lähtee tehoja pois?
Sitte on tullut mietittyä että jos sitä talven aikana pyttyä korottelis... vai onko siitä nyt sitte oikeesti loppupeleissä paljoakaan hyötyä?
12.12.2011 16:46
Eipä niitä säätöjä voi kukaan sulle kertoa, joten ei muuta kuin kokeilemaan ja ota avuksi tietopankin 2t-kaasuttimen säätäminen artikkeli. Pytyn korottamisesta ei ole mitään hyötyä ilman kannen laskemista ja tarkoitushan on siinä operaatiossa saada sylinterin huuhtelut kohilleen (aukot aukeavat kokonaan), ja sekin kannattaa tarkistaa esim. pakoaukkoon kurkkaamalla, kun mäntä on alakuolokohdassa. Jos pakoaukosta ei näe männän kylkeä, niin en itse alkaisi mitään laskemaan.
13.12.2011 15:59
Jeps näinpä epäilinkin, ja ei pytyn korottamisessa kantta tarvii laskea ellei sitte halua puristussuhdetta korottaa. Pytyn ylätiiviste pinnasta sitä tavaraa pois otetaan.
14.12.2011 10:44
Näin. Kaiken lisäksi tzr:ssä taitaa jopa aueta aukot vakionakin kokonaan, toisinkuin dt:ssä.
10.1.2012 7:30
näinhän se kyllä on että nois säädöt ei käy suoraan... ja sit viel sellanen juttu et eri kaaasrai merkit kättää erillaisii suuttimia, vaik ne saman numeron olisikin. Toi toimiii et isommasta päin pienempään.
10.1.2012 17:30
Jees näinhän se on, ja fossiili oikeessa olit tossa että aukot menee kohdilleen itsarissa kun tuli tallilla käytyä pyörimässä ja kattelemassa. Toki voihan sekin vähän tapauskohtasta olla mut dt:s taitaa sitä kynnystä useemmin olla.