Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
2.5.2015 18:00
2rad ja pjme
mutta jos ulkomailta tilaa ni kannattaa muistaa että kulut toimituksessa kalliimmat kuin kotimaast
2.5.2015 21:33
Terve
Nyt ois aika kysyä teiltä neuvoa itsellä kevari ikä mennyt jo vuosia sitten mutta tuli vaihdossa tuommonen -08 aprilia rs 125. Laitettu täystehoksi seisonut 5 vuotta ostin uuden akun ja pyörähän hörähti käyntiin eikä muutakun testilenkille ekat kilsat hirveetä röpötystä sitten rupes vetämään ja toimi jo suunnilleen oikein ajelin tankille koska tankki oli aivan kuiva ja tankki täyteen tuoretta bensaa arvelin että olis sillä korjaantunu vaan ei kotia pääsin juuri ja juuri kun ei jaksanut kulkea ollenkaa. Eikä muutakuin tutkimaan kipinä tulee vaihdoin tulpankin varalta, raven tarkasti toimi oikein mäntäkin näytti pakoaukosta katsottuna terveeltä kaasarin putsasin oli todella hapettunut. Kierroksia ei tosiaan ota kuin käyntiin kun laittaa ja antaa kaasua kierrokset käy 10 000 ja sen jälkeen laskee 8000 ja laskee siitä aina 6000 asti hirveällä pätkimisellä. Mikähän mahtaisi neuvoksi?
2.5.2015 23:36
Onko aiemmin ollu rotaxin koneita tallissa? Että katoit raven toiminnan ja säädöt oikein?
Mikä kaasutin ja säädöt siihen? Mikä putki? Onko tuorevoitelua/ toimiiko vai öljyt tankkiin?
Onko oikean lämpöarvon tulppa? Kiinni pitäs olla BR10EG
Yks mahdollisuus vois olla että putki täynnä karstaa ja muuta paskaa...
Jos kerta bensansyötön puolelta asiaa tutkit ja totesit ettei siitä ole kyse niin saattaa sytytyksessä olla vikaa. Tulpanhatun ja -johdon kuntoa katteleen ja mittaamaan antaako puola tarpeeksi virtaa. Tosin nämä toimenpiteet vasta kun muut yleisimmät viansyyt eliminoitu.
3.5.2015 14:42
Kai tarkastit bensaletkut ja -hanankin?
3.5.2015 14:48
ma$$i kirjoitti:Onko aiemmin ollu rotaxin koneita tallissa? Että katoit raven toiminnan ja säädöt oikein?
Mikä kaasutin ja säädöt siihen? Mikä putki? Onko tuorevoitelua/ toimiiko vai öljyt tankkiin?
Onko oikean lämpöarvon tulppa? Kiinni pitäs olla BR10EG
Yks mahdollisuus vois olla että putki täynnä karstaa ja muuta paskaa...
Jos kerta bensansyötön puolelta asiaa tutkit ja totesit ettei siitä ole kyse niin saattaa sytytyksessä olla vikaa. Tulpanhatun ja -johdon kuntoa katteleen ja mittaamaan antaako puola tarpeeksi virtaa. Tosin nämä toimenpiteet vasta kun muut yleisimmät viansyyt eliminoitu.
Joo rave kyllä pelaa kaasari on se vakio 28mm pääsuutin näytti olevan 190. tuoreöljyvoitelu käytössä ja näyttäs toimivan. Tulppa on 10 ja kokeiltu muillakin putki tarkastettu ja ei ollu tukossa. tulpan hattu ja johto tarkistettu minkälaisilla konsteilla ootte puolaa mittaillu? Semmonen asia pisti merkille että ainakun pätkiminen alkaa valot hieman himmenee. Kierrättämättä ja ns. herkuttelemalla kaasua paikallaan kierrokset saa välillä nousemaan tappiin.
3.5.2015 15:35
Siis pelaa tasakaasulla, mutta täyskaasulla hyytyy??
3.5.2015 17:16
riksu26 kirjoitti:Siis pelaa tasakaasulla, mutta täyskaasulla hyytyy??
Siis ei pelaa tasakaasulla eikä täys kaasulla ainakun lypsää kaasua kahvasta ees taas nii kierrokset nousee tappiin sillälailla ainoastaan. Nyt kokeiltu toisella puolalla eikä silläkään asiaan vaikutusta.
3.5.2015 18:45
Noniin nyt ruvetaan olee jäljillä viaksi paljastu ilmeisesti hiukan iso suutin 190 mitä ootte mieltä mikä ois tt.hen sopiva? ja toiseksi syöpynyt neula pyörä nimittäin seissyt useamman vuoden ja kaasarin putsauksen yhteydessä joka paikka oli aivan hapettunut ja neula syöpynyt. kokeilin uudella neulalla aavistuksen pidempi ja säädin laihemmalle niin johan alko kiertämään ilmeisesti vieläki saa hieman liikaa bensaa koska kiihdytyksessä 1 vaihteella röpöttää hiukan kytkimellä nostattaa kierrokset röpötys vaiheen yli nii sen jälkeen jaksaa kulkea joka vaihteella tappiin asti. mutta liekkö sitten neula liika alhaalla jo niin ei tahdo enää pysyä tyhjäkäynnillä ilman ryyppyä elikkä oma arvio kokeilla pienempää suutinta ja nostaa neulaa hieman niin jos se alkais siitä pelaamaan
3.5.2015 19:11
Neula ei tyhjäkäyntiin vaikuta vaan siinä tyhjäkäynnin ja täyskaasun välillä. Pääsuuttimena 175-190, pyörä- ja virikohtanen kysymys.
Otikko putken irti ja säätelit raven niin että solenoidi vetää sen aivan ylös asti kun painaa solenoidin tapin pohjaan? Jos putkea ei ota irti niin sitä ei voi todeta toimivaks.
Jos ei meinaa tyhjäkäyntiä käydä ni ookko kokeillu kaasarista tyhjäkäyntiruuvista säädellä sitä ? Jos oikeen röpeltää alhaalta tai meinaa tukehtuu paikallaan ni siellä on liian iso tk suutin. Jos kierrokset puolestaan leijuu ku päästää kaasun tyhjäkäynnille ni tk on liian pieni. Tosin todella pieni tk suutin sammuttaa pyörän lähes heti että vääriä arvioita on helppo tehdä
Mutta joo, kokeilemalla ne yleensä selviää
, katoikko muutes läppien kunnon ja kohtalon jos pyörä kerran seisonu oikeen kunnol ?
3.5.2015 20:22
Siltä tuo kuullosaisikin, että bensan saannissa jotain häikkää.
Itselläni tuli ensimmäiseksi mieleen, että suuttimet tukkeessa tjms.
3.5.2015 22:48
Joo putkea käytin irti ku säädin ravea ja tarkastin samalla silmämääräsesti männän kunnon sen mitä siitä sattuu näkemään läpät kokkeilin imukaulan kautta sormella kun oli kaasari irti tyhjäkäynti suutin voi olla liika pieni ja pääsuutin pykälän liika iso sammuu melkein heti tyhjäkäynnille laskiessa jos haluaa että pysyy tyhjäkäynnillä nii pitää kääntää ryyppyä. ryyppy päällä taas kiihyttäessä pahentaa vain asiaa pitää alkaa penkoo vanhoja suutin varastoja sattusko löytymään mitään sopivaa
7.5.2015 17:43
Joo putkeni on siis tyhjennetty kokonaan ja sas-valve tukittu, vaihdoin suuttimen 175 ja pyörii paremmin kuin 190 kokosella mutta silti alkaa hirveä röpötys parin kilometrin jälkeen joka johtaa koko koneen kuumenemiseen paitsi syyläri pysyy viileänä. Onko apuja mikä vois olla ongelmana ?
7.5.2015 20:05
Kai oot säätäny pyörää lämpimänä etkä kylmänä?
Onko ilmanputsarin kuri avattu?
Ilmaruuvia (ei tyhjäkäyntiruuvia) pyöritelty että on sopiva seos?
Röpöttääkö täyskaasulla vai tasakaasulla. Jos täyskaasulla (tuppu nurin) niin ps liian iso. Jos ihan normisti ajaessa rötää ni neula on liian rikkaalla---> nosta sokkaa että laihempi seos
Jos syylärit ei lämpene ni ookko varma et nesteet kiertää ettei pumppu tai ratas hajalla?
7.5.2015 20:12
Koko kierrosalueella alkaa ihan yhtäkkia röpöttämään, ei väliä mikä asento kaasulla. Otin ilmanputsarista koko kumitötterön pois ja on säädöt muuten pitäisi olla kohdallaan.
7.5.2015 20:34
luxus16 kirjoitti:Koko kierrosalueella alkaa ihan yhtäkkia röpöttämään, ei väliä mikä asento kaasulla. Otin ilmanputsarista koko kumitötterön pois ja on säädöt muuten pitäisi olla kohdallaan.
pyöritteleppä seosruuvi melkeen kiinni ja aukase 1 kiekka ja kokkeile jos vieläkin röpöttää laita ½ kiekkaa kiinni ja uudestaan.