Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
24.9.2018 15:45
Eikö sen kalvon rikkoutumisen pitäis aiheuttaa käyntiongelmia koko kierrosalueella? Nyt nimittäin noimii muuten ihan normaalisti alle 9000 rpm. Katon kuitenki sen kalvon tänään niin jos se on hajonnut nii tuleeko yleensä kalliiksi korjata?
24.9.2018 17:42
Aika usein kalvon viat näkyy tosiaan koko kierrosalueella joten välttämättä ei kannata sitä irroittaa. Mäntä kunnossa eikä syö öljyä? Väljä mäntä voi myös tehdä joskus tuollaista. Vaikee veikkailla enempää netin välityksellä mistä voisi johtua.
24.9.2018 18:48
Männästä ei pitäis johtua kun 183cc malossi laitettiin ammattilaisen toimesta noin 2tkm sitten. En tiedä pitää tota kaasaria varmaan vähän putsailla ja tutkia jos jotai on rikki.
Edit: avasin kaasarin ja kalvo näyttäisi olevan melko ”löysä” joistain johdista. Onkohan tää nyt se venynyt kalvo mistä puhuit?
24.9.2018 20:12
Venynyt kalvo on poimuilla eikä meinaa istua nätisti paikalleen, voi joskus tehdä noita oireita.
24.9.2018 20:22
Joo vaikuttais kyllä aika vahvasti siltä että siitä löytyy vika. Onko sulla mitään tietoa mistä tommosen sais uuden? Yritin googletella keihin cvk 29mm luistin kalvoa mutta tuntuu olevan vaan noita 16mm kaasuttimeen sopivia kalvoja tarjolla muualla kuin mp racingillä ja nmp:mmällä jossa hinnat on +150€
E: laitoin pyörän takasin kasaan ja nyt on kyllä kaikilta kierrosalueilta veto pois, kiihtyy varmaan huonommin kun vakio nelariderbi
25.9.2018 6:03
En tiedä mistä porukat on kalvoja ostanut halvemmalla, kalliita ovat pirulaiset.
4.10.2018 3:39
Jos laittaa 180cc sylinterin kiinni niin pitääkö vaihtaa jyrkempää nokkaa tai jotain muuta
4.10.2018 6:09
Ei tarvitse.
25.10.2018 13:39
kestääkö yamaha wr 37500km ajettu kampiaksila 180cc malossia???
vai pitäisikö se kampiaksila vaihtaa.....
ei oikee huvita ostaa uutta.
25.10.2018 19:56
Mitkä on huomisen Europotin oikeat numerot?
Aika vaikee lähtee ennustamaan kestääkö alakerta noilla kilsoilla, selviää kokeilemalla, tai sitten uudet osat alakertaan.
26.10.2018 13:10
Kyllä ainakin itellä on kestäny jo aika pitkään yli 40k ajettu alakerta 180cc pytyllä
1.11.2018 21:22
mites toi minarelli kestää keulimista kun luin että öljyt siirtyy moottorin takaosaan ja öljy pumppu imee öljyn sijasta ilmaa niin onko tämä totta ja jos on onko ongelmaan jotain ratkaisua?
2.11.2018 13:36
Voihan sillä keulia mutta joudut varautumaan tiheämpiin männänvaihtoväleihin ja ymmärtääkseni myös venttiilikoneiston osat saattavat kärsiä? Varmaan vaan järkevämpää ostaa 2t jos kikkailu kiinnostaa
28.12.2018 2:10
Ois tässä 180 hankinta kohta. Mitäs sanotte kannattaako hommata Athena vai Malossi? Meneekö muuten toi moposportin mainostama "malossin" nokka-akseli myös Athenan kanssa?
E: Vai onko parempi idea hommata toi ampsin stage 2 nokka-akseli ja toivoa parasta?
28.12.2018 5:52
Malossi ja Athena on molemmat hyviä merkkejä, meillä oli Malossi ja siitä ei pahaa sanottavaa. Oikeastaan aika sama kumman valitset.
Ampsista yksi ja viimeinen kokemus enkä tilaa sieltä mitään, heillä ei ole omaa tuotantoa vaan ostaa kamat sieltä mistä halvimmalla saa eikä laatu aina ole samalla tasolla kun tunnetuilla merkkituptteilla.
Virinokat pitäisi käydä ristiin eri merkkien kanssa 183 pytyllä.