Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
2.6.2014 14:38
Percell kirjoitti:M0kkula kirjoitti:Onko teillä paljonka kulutus hussessa? Itellä perusvirit eli tt osat kaasarissa ja tt putki. Näillä saa normi ajolla, eli pariin kertaan ajellu yli 100kmh niin päätankki tyhjäks 50km... Eikö se oo melkeempä 16l/100km? Kun 10l tankki ja se 2l varatankki... Ei vuoda mistään, eikä pahemmin ole rikkaallakaan ja vuosimallihan on 2008 katulaiska nii onko kellään samaa ongelmaa?
No tuo on jo vitusti liikaa kulutusta. Taitaa olla pojalla ilmanputsari paskainen vai oletko tarkistanut? Se nyt ensimmäiseksi tulee mieleen eli puhdistukseen/vaihtoon. Mitkä säädöt sulla tarkalleen kaasarissa?
Itellä kans TT putki ja perus TT hilppeet (170 pääsuutin, neulan sokka ylimmässä) kulutus noin 6.3l satasella. Sillon kun mulla oli viellä 165 PS ja neulan sokka 2. ylimmässä mun kulutus oli n. 10l satasella. Näköjään se yksi vitun pykälä tekee suuren eron
Joo siis pääsuutin on 170, tk on 36 ja toisiks alimmassa sokka.. Ja siis kantsii kahtoo ilmanputsari? Mitenkä se vaikuttaa tuohon kulutukseen? Joo ja oli täys tankki 10l mut ekalla ajolla täs pari viikkoo sit nii ajoin normisti nii meni varatankille ja ajoin sit varatankilla kotia, tankkasin ja meni vaa 5l tankkiin ja iha piri pintaan meni. Ja seosbensallahan mulla on, vaikuttaako sit tuo sokan asento tosissaa niin paljon että tippuu kulutus noin paljon?
2.6.2014 16:26
Voiko lohkojen välisen tiivisteen vuotaminen vaikuttaa pyörän säätöihin millään lailla?
2.6.2014 17:26
Mitä suutinta ootte käyttäny mikuni tm 34 ja teharilla?
2.6.2014 17:29
JiiiKoo kirjoitti:Voiko lohkojen välisen tiivisteen vuotaminen vaikuttaa pyörän säätöihin millään lailla?
Kampikammio imee ilmaa sieltä raosta...
3.6.2014 13:02
M0kkula kirjoitti:
Joo siis pääsuutin on 170, tk on 36 ja toisiks alimmassa sokka.. Ja siis kantsii kahtoo ilmanputsari? Mitenkä se vaikuttaa tuohon kulutukseen? Joo ja oli täys tankki 10l mut ekalla ajolla täs pari viikkoo sit nii ajoin normisti nii meni varatankille ja ajoin sit varatankilla kotia, tankkasin ja meni vaa 5l tankkiin ja iha piri pintaan meni. Ja seosbensallahan mulla on, vaikuttaako sit tuo sokan asento tosissaa niin paljon että tippuu kulutus noin paljon?
Kyl se sokka näköjään vaikuttaa
sinuna nostaisin sokan ainakin 2. ylimpään tai jopa ylimpään loveen ja tarkistaisin sen ilmanputsarin samalla. Ilmanputsarihan kuulemma vaikuttaa bensankulutukseen ainakin jos se on paskainen. Alkaa silloin hörppimään enemmän bensaa. Mut taisi jo kulutukses syy ilmetä noista kaasarin säädöistä
Lainaukset..
Haamu
3.6.2014 21:36
Osaatteko sanoa miks husseni ei kulje läheskään yhtä hyvin arrowin putkella ja vakioänkällä verrattuna rinon kokoputkistoon? Menettää jonkun 9-12 kmh huipuista sekä piikki ei ole niin puhdas ja pitkä kuin rinolla? Voiko arrowi olla sitten tukossa, vai? Ja arrowilla kierrokset ei laske niin nopeasti kuin rinolla.
4.6.2014 1:42
Tarvittaisiin kiireesti apua, mikä on kun husse 04 sm toimi normaalisti ja sitten olin lähdössä ajamaan ja virta avaimista vääntämällä ei tapahtunut mitään eikä Pa.säätimen varmistus ääntä ei kuulunut niin kuin ennen on kuulunut, noh purin hetken ja sitte vika muuttui sellaiseksi että ajovalot päällä ei JOKAKERTA varmista PA.säädintä ja muutkaan valot ei toimi oikein, eikä vilkut. kun laittaa parkit päälle ja tällöin edessä ei pala mikään kun ei ole parkkia. Silloin toimii vilkut ja takavalo jotenkin mutta joskus saatta vilkuttaa himmeästi ja joskus ei ollenkaan ja Pa-säädin tekee aina varmistuksen kun vilkkujen suuntaa vaihtaa. ??? Joskus kuuluu myös todella hiljainen piipitys ja takavalo välkkyy äänen tahtiin, olisiko jännitteesäädin? cdi ja maadotukset yms kokeiltu ja tarkistettu.
tekniikkana 35mm mikuni,vforce,rino ja tuorevoiteu ei käytössä.
4.6.2014 2:38
Percell kirjoitti:Kyl se sokka näköjään vaikuttaa
sinuna nostaisin sokan ainakin 2. ylimpään tai jopa ylimpään loveen ja tarkistaisin sen ilmanputsarin samalla. Ilmanputsarihan kuulemma vaikuttaa bensankulutukseen ainakin jos se on paskainen. Alkaa silloin hörppimään enemmän bensaa. Mut taisi jo kulutukses syy ilmetä noista kaasarin säädöistä
Joo siis en tiiä kärsiikö/kannattaako sitä sokkaa nyt enään nostaa, tällähetkellä kolmas allaalta eli suuripiirtei keskellä ja tulppa on nätin värinen eli kahvin ruskee ja samalla rupes tekee sitä et ajon jälkee ku päästää kaasun nii jää vähän leijuu kierrokset? ei tehny kun oli rikkaamalla
Joo ja huomasin että nyt pääsee jo kokotankilla mun ajotyylillä about vähäpäälle 70.. no sit tänään puhistin ilmanputsari kotelon, jossa oli 2-4cm paskaa pohjalla yms. ja samalla ilmansuodattimen puhistin. Eiköhän nyt ala jo bensaa säästämään :p
Lainaukset..
Haamu
4.6.2014 8:53
Nyt jumankauta! Max 2 quotea pienellä fontilla sisäkkäin! Muutoin 1!
Hirveää luettavaa puhelimella nuo neljän lainauksen kilometrin postit.
4.6.2014 15:51
Joo ei vittu neuvokaa missä vika kun en saa hussea säätöihin. suutiin oli aluks 430 ja tulppa melko valkoinen ku kävi vinguttelee, porasin 2mm terällä joka oli ihan pikkusen isompi ku 430 suuttimen reikä, tiiä sitten miten nuo koot menee mutta vajaa 2mm siitä sain aluks mitattuu. noo löaitoin sen kiinni ja kävin lenkillä, veti jo paremmin ja tulppa vähän parempi. porasin 2.2mm terällä ja taas hieman parempi. sitten porasin 2.5 terällä ja laskin neulaa pykälän kun arvelin että menee jo liian rikkaalle. nyt tulppa melkeinpä maitokahvin värinen. ja toimii hyvin mutta keskikierroksilla röpöttää ja ihan yläkierroksilla pätkii vitusti ihan ku ois joku rajotin. nii mihin päin säätämään. WR pytty ja kansi,valitettavasti vielä sm hussen läpät ja imukaula, 38 mikuni, depin putki.
5.6.2014 0:25
Jos husse ei lataa akkua niin onko jännitteensäätimellä osuutta asiaan, vai saako vikaa ruveta etsimään suoraan magneetolta?
6.6.2014 0:43
@mokkula , tk suutin vissii liian pieni jos kierrokset leijjaa, tai iilmaruuvi liian auki.
@plymouth ittellä teki samaa ja tulin siihen tulokseen että ps oli liian iso vaikka tulppaa ei värjännytkää. Mutta kai muistit ku tulpa värii ksttelit vinguttaa aivan täyskaasulla suht pitkän matkan, koska tulppa valehtelee jos ajaa esim 7/8 eikä täyskaasulla. Ootko koittanu mitä tapahtuu ku ryypyn lyö päälle?
6.6.2014 1:03
Onko kellään muulla alkanu mittaristo sekoilemaan aivan totaalisesti?
Mun mittari väittää kivenkovaan että ajelen 250km/h taajamassa!
Mikä vois olla vikana?
Ja mistä saa halvimmalla kytkinvaijerin husseen??
6.6.2014 12:29
Kazzu- kirjoitti:Onko kellään muulla alkanu mittaristo sekoilemaan aivan totaalisesti?
Mun mittari väittää kivenkovaan että ajelen 250km/h taajamassa!
Mikä vois olla vikana?
Ja mistä saa halvimmalla kytkinvaijerin husseen??
Itellä ei kyllä nopeudet pelleillyt mutta esim trippi ja muut lukemat nollautuivat aina kun virrat käänsi pois. Katso onko navat kiinni akussa kunnolla. Joskus ne vain löystyvät.