Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 2T viritys ja tekniikka

29.5.2016 12:13

Siis säädetääks näit isompien pyörien pääsuuttimii 10 koon välein ku en oo löytäny suomest viel mun mikunii (tm 35) suuttimii ku 350 ja 360 mut en siltä väliltä yhtäkää?
Ja jos joku osais kertoo johtuuks liian isost suuttimesta vai liian ohkasest neulast ku yritin saaha hussee sillai ettei röpöttäis niin saakelisti pintakierroksil ajaes ja säädin neulaa toisiks alimmasta lovesta ylimpää eikä tapahtunu merkittävää muutosta?

Re: 2T viritys ja tekniikka

30.5.2016 11:58

Noh kertokaas nyt ees tähän vastaus:voiko läpistä puuttuva max pikkurillin pään kokoinen palanen aiheuttaa sen että pyörä vain röpöttää pintakierroksilla? Koska silloinhan se päästää kokoajan liikaa bensailmaseosta läpi. Palanen puuttuu siis ulkonurkasta.
Mistä vois löytyy pelkät vforce 3 läpät toho hussee, ku oon löytäny vasta koko läppärungon...

Re: 2T viritys ja tekniikka

30.5.2016 15:19

Detsimiähii kirjoitti:Noh kertokaas nyt ees tähän vastaus:voiko läpistä puuttuva max pikkurillin pään kokoinen palanen aiheuttaa sen että pyörä vain röpöttää pintakierroksilla? Koska silloinhan se päästää kokoajan liikaa bensailmaseosta läpi. Palanen puuttuu siis ulkonurkasta.
Mistä vois löytyy pelkät vforce 3 läpät toho hussee, ku oon löytäny vasta koko läppärungon...


Kyllä vain voi johtua. Läpät estävät seoksen liikkumisen edestakaisin kaasuttimessa matalilla kierroksilla. Pieni röpötys pintakaasulla ei välttämättä ole vika vain ominaisuus, kaksitahteja kun ovat.

Läppäventtiilin ideana on parantaa nimenomaan pienien kaasuavaumien ja pienten moottorin kierrosten toimintaa haittaamatta liikaa yläkierrosten toimintaa. Mäntäohjatulla imulla on varmaan useimmille tuttua pelkkä booo ääni kun pienemmillä kierroksilla avaa kaasua enemmän. Tämä johtuu juurikin siitä kun seos liikkuu edestakaisin kaasuttimessa ja siten myös ilmansuodattimessa joka toimii sitten kaikukoppana.

Re: 2T viritys ja tekniikka

30.5.2016 22:49

Pienen röpötyksen ymmärränominaisuus husseissa :lol: mut tää röpötys mitä mulla on jo ajoa häiritsevää.

Sit tost aikasemmast unohtu se että ku vaihteilla 1-3 tekee täyskiihytyksen nii kierrokset jää vaan paikoilleen piikin ja huippukierrosten välillä. Ne ei nouse mihinkään ja kuulostaa vähän röpöttävältä se ääni, tai sitte ihan ku rajotin ottais kiinni. :roll: Ei oo ennen tota neulan sokan säätöö toisiks ylimmästä lovesta ylimpään ollu tollasta. Mistäköhän vois johtua?

Re: 2T viritys ja tekniikka

7.6.2016 14:52

Moro,
Osaisiko joku viisaampi auttaa, kun olisi vähän kysyttävää? Elikkäs alakierroksilla, varsinkin kun lähtee 1. vaihteella paikaltaan, kotari "booaa" vähän ja miettii hetken ennen kuin lähtee. Aiempaa kokemusta ei kisapiikeistä itsellä ole. Joten onko tämä ihan normaalia, kun jollain foorumilla sanottiin, että piikit ei ota kunnolla kiekkoja alakierroksilta? Toimii kyllä muuten tosi hyvin ja ottaa kunnolla piikkiä. Tyhjäkäynnillä käy ja kukkuu hyvin. Vai pitääkö säätää neulaa?
Ps 172
Ts 45
Ryypyn suutin 86
Viimeksi muokannut KtmJuhoo päivämäärä 11.9.2016 21:08, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: 2T viritys ja tekniikka

30.6.2016 21:18

Mikäs vois olla kotarin vaihteistossa kulunut/vialla, kun alaspäin vaihtaessa menee välivapaalle ja vaihdetta on vaikea saada sisään. Ylöspäin vaihtuu hyvin, paitsi jos huolimattomasti vaihtaa niin saattaa mennä välivapaalle. Vika ilmestyi eilen kesken ajelujen, mutta oli aikaisemmin tehnyt ainoastaan hieman huolimattomasti vaihtaessa. Eli nyt siis tekee melkein kokoajan alaspäin vaihtaessa.

Saako vaihdepoljin muuten heilua suht vapaasti ylös-alas? Vaikuttaisi, että jokin sieltä olisi kulunut. Eli mikä sieltä mahtaisi olla kulunut? Siirtohaarukat, jokin ratas?

Niin ja noin 15h ajetut öljyt, jotka tänään vaihdan ja kokeilen jos vaikuttas.

Re: 2T viritys ja tekniikka

1.7.2016 18:07

Ainakin itsellä ihan vähäsen heiluu poljin jos päästä ottaa ja kokeilee. Ei siis paljoa,mutta vähän. Melkein uusi poljin. Ei se ihan jäykkä tikkukaan saisi olla. Paha sanoa heiluuko sulla liikaa..

Pikkuveljellä oli kotarissa samat oireet että napsi välivapaalle. Pari ratasta meni vaihtoon. Ehkä siirtäjä(?)

Re: 2T viritys ja tekniikka

17.7.2016 1:49

kuinka monta prosenttisia seoksia porukka käyttää 2t pyörissään? Castrollin sivuilla suosittelevat enintään 2% seoksia kyseisellä öljyllä, mutta mitä ootte mieltä?

Re: 2T viritys ja tekniikka

17.7.2016 7:07

2.5%

Re: 2T viritys ja tekniikka

22.7.2016 16:58

(Husaberg te 125) Mittasin taattorista arvot, lukemat :108.3 ja 17.3. Joku viisaampi voisi kertoa onko luvut kuinka pielessä, pätkii kierroksia täyskaasulla ja tahtoo sammua risteyksiin.. Tulppia syö kuin leipää.. Tekniikka on sama ktm exc 125 kanssa... :itku:

Re: 2T viritys ja tekniikka

23.7.2016 17:18

Mulla tuli valopuolelta vähän yli 100 ohmia ja sytkäpuolelt reilu 15. Että aika samat arvot.


Onko sulla kaasarin säädöt hyvät? Oikeanlainen tulppa? Oikea lämpöarvo?

Re: 2T viritys ja tekniikka

24.7.2016 13:52

ma$$i kirjoitti:Mulla tuli valopuolelta vähän yli 100 ohmia ja sytkäpuolelt reilu 15. Että aika samat arvot.


Onko sulla kaasarin säädöt hyvät? Oikeanlainen tulppa? Oikea lämpöarvo?

Ok. Tulppana toimii br9ecmvx. Pääsuutin on 172. :| kerrotko mitä säätöjä ite käytät? edit: Ongelmat alkaa vain silloin kun antaa kenkää.. rauhallisessa ajossa ei ongelmia, tyhjäkäynti voi pätkiä satunnaisesti.. Silti kaasuun vastaa moitteettomasti eli kaasarin säädöt pitäis olla kohdillaan, epäilen vian olevan sytytyksessä

Re: 2T viritys ja tekniikka

25.7.2016 18:19

Kokeile vaihtaa tulppa ensinnä, monella ei ole toiminu tuo kotarin oem tulppa. Kiinni esim BR9EG tai 9 lämpöarvoinen iridium (oisko ollut ECMIX nimeltään)

Mulla säädöt 184 tai 182 ps, 42tk ja nozf 3.lovi.
Putkena HGS joka vaatii isompaa ps kuin esim tt putki.

Re: 2T viritys ja tekniikka

26.7.2016 19:38

ma$$i kirjoitti:Kokeile vaihtaa tulppa ensinnä, monella ei ole toiminu tuo kotarin oem tulppa. Kiinni esim BR9EG tai 9 lämpöarvoinen iridium (oisko ollut ECMIX nimeltään)

Mulla säädöt 184 tai 182 ps, 42tk ja nozf 3.lovi.
Putkena HGS joka vaatii isompaa ps kuin esim tt putki.

Oon kokeillu ecmix/ecmvx ja sxs (9) tulpilla. Ja tulpan oon juuri taas vaihtanu, ei vaikutusta.. Itelläni sxs ränni. suuttimia on kokeiltu 172-185 ja 172 tuntuu parhaalta. Neula on toimivimmassa asennossa, Pitäiskö koittaa uudella sytytyspuolalla.. Kipinä tuntuu nimenomaan sammuvan kokonaan puoleks sekunniksi. :)

Re: 2T viritys ja tekniikka

26.7.2016 20:30

172 tuntuu jotenkin aika pienelle. Veljellä myös sxs putkelo ja 182 suutin, vielä vähän isompaa tuntuis vaativan jopa.

Miltäs tulpan väri näyttää kun oot ajanu? Onko maitokahvilla?

Toista puolaa ja CDI boksia kannattaa ehkä alkaa seuraavaksi kokeilemaan