Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
1.9.2012 11:07
mitkä ovat evo 1 tt-suuttimet?? Miten saan pakoaukonsäätimen laipan lukittua ylös, kun säädin ei suostu toimimaan ja ensi viikolla saan kortin.
1.9.2012 12:25
Itellä samajuttu mutta toimii. Eli voiko sen laipan lukita ylä asentoon sillein että laittaa virrat päälle ja kun laippa on noussut ylä asentoon tarkastuksessa niin laittaa virrat pois ja ottaa cts sulakkeen pois? Ja mikäköhän on se cts sulake?
2.9.2012 12:36
Onkimato kirjoitti:CTS laippa ei aukea?
Sitten oma mato alkoi taas vähän kakkia
Ollut viimeaikoina pientä sähköhäikkää ja muuta päänvaivaa. Tänään sitten rupesi pitämään ihan erilaista ääntä kuin ennen. Ei ole kauhean terävä 2t ääni ja kuulostaa kuin siellä olisi toinen pytty myös jonka mäntä perässä. Eli äänet on paljon sillaset smoothimmat. Äänistä viis, muttakun sen kanssa ilmenee tärinää 4000rpm ---> eli jotain siellä on paskaksi menossa, mutta mitä?
CTS laippa lukittu ylös, lämmöt normit, keväällä vaihdettu liikkeessä uusi kiertokankisarja, laakerit yms. Männänvaihto olisi kyllä pian edessä, mutta tuskin se nyt tollasta rallatusta teettää?
Niinjuu ja tässä kun luin edellisiä viestejä niin mullakin startti kilahti niin perkeleesti ennen kun lahosi totaalisesti eli startin benedixin (ei varmasti mennyt kirjoitus oikein) ratas kulunut niinpaljon että pyörii startti tyhjää.
Vastauksia tuohon kaipaillaan.
CTS laipan itse lukitsin ylös sillälailla että hirtin toisen vaijerin servoon niistä kiristysjutuista koska ei toimi koko CTS sydeemi. Sulake on 3AMP ja se löytyy vasemmalta laidalta tankin alta.
4.9.2012 23:24
Hei, mulla cakkivassa lohko halki ja huomasin et uudet on iha semi kalliita, nii mietin et onko noissa vanhemmissa mitoissa sama kone ku 05?
tai oisko jollai myynnissä halvalla koko kone? tai lohko?
4.9.2012 23:37
Eikö vanhaa kannattaisi paikata? Purkuosat.netissä ja ebayssä on näkynyt koneenosia myynnissä.
5.9.2012 21:04
Noni taas tuli tyrittyy... Elikkä mito oli ollu jonkun aikaa sammuksissa ja kun käynnistin niin uteliaisuuttani koitin ryyppyä sitten pari kolme kertaa suht peräkkäin, kierrokset siin rupes nousemaan, sammutin heti ja vähän ajan päästä koitin käynnistää. No eipähän lähtenytkään, tulppa aivan märkä ja entisen omistajan joku motonet halppis akusta virta heti parin yrityksen jälkeen vähällä. Elikkä eihän tuossa mitään rikki pitäisi mennä? Riittää että putsaa tulpan ja lataa akun? Ps. Kipinääkin tulee normisti.
Viimeksi muokannut E-N päivämäärä 6.9.2012 6:32, muokattu yhteensä 1 kerran
5.9.2012 21:19
Hei miten on, onko tuo Arrowin äänenvaimennin yhteensopiva Miton vakioputken kanssa? Eikös siinä vakiputken päässä ole joku "Ohjuri" mikä ohjaa änkän paikoilleen?
E: Anteeksi siis puhe oli minarellin änkästä, meneekö se suoriltaan vakioputkeen?
E: Vielä toinen kysymys, minullakin on ollut ongelmia tuon cts:än kanssa. Kierrokset jaksaa mennä 11k rpm mut sitten tyssää.. Servo tekee tarkistuksen kun laittaa virrat päälle mutta se ei reagoi sitten kaasuun mitenkään. Eikös sen pitäisi aueta jossain 8tonnissa?
Viimeksi muokannut Aspela päivämäärä 5.9.2012 22:19, muokattu yhteensä 1 kerran
5.9.2012 21:39
Tuota sitten vielä että jos jollain sattuisi lojumaan nurkissa joku tehoputki (arrow, jollymoto yms) niin voisin ostaa... pelkkä paisarikin käy koska arrowin änkkä löytyy.. ilmotelkaas yv:nä jos jollain olisi
5.9.2012 22:50
Aspela kirjoitti:Hei miten on, onko tuo Arrowin äänenvaimennin yhteensopiva Miton vakioputken kanssa? Eikös siinä vakiputken päässä ole joku "Ohjuri" mikä ohjaa änkän paikoilleen?
E: Anteeksi siis puhe oli minarellin änkästä, meneekö se suoriltaan vakioputkeen?
E: Vielä toinen kysymys, minullakin on ollut ongelmia tuon cts:än kanssa. Kierrokset jaksaa mennä 11k rpm mut sitten tyssää.. Servo tekee tarkistuksen kun laittaa virrat päälle mutta se ei reagoi sitten kaasuun mitenkään. Eikös sen pitäisi aueta jossain 8tonnissa?
mikähän mahtaa olla minarellin änkkä..? ja ei se kierräkkään 11 000 enempää
6.9.2012 8:40
mikk0h kirjoitti:Aspela kirjoitti:Hei miten on, onko tuo Arrowin äänenvaimennin yhteensopiva Miton vakioputken kanssa? Eikös siinä vakiputken päässä ole joku "Ohjuri" mikä ohjaa änkän paikoilleen?
E: Anteeksi siis puhe oli minarellin änkästä, meneekö se suoriltaan vakioputkeen?
E: Vielä toinen kysymys, minullakin on ollut ongelmia tuon cts:än kanssa. Kierrokset jaksaa mennä 11k rpm mut sitten tyssää.. Servo tekee tarkistuksen kun laittaa virrat päälle mutta se ei reagoi sitten kaasuun mitenkään. Eikös sen pitäisi aueta jossain 8tonnissa?
mikähän mahtaa olla minarellin änkkä..? ja ei se kierräkkään 11 000 enempää
Tuossa
http://www.nettivaraosa.com/moottoripyo ... et/1397636 (2. viimeistä kuvaa) paketissa lukee minarelli ja änkässä top performance. Niin tosiaan uusi äänenvaimennin hakusessa koska omasta paloi villat ja alkaa muutenki olemaan aika huonossa kunnossa..
10.9.2012 16:31
Kertokas miks tehot ovat aivan hukassa. Eli alavääntöö ei ole ollenkaan ja pa-säädin toimii ja säädetty. Testattu on että pa-säädin hirtettynä ylös mutta ei vaikutusta ylä väännöille. Piikkiä oli ennen mutta nytten kiihtyy vain tasaiseen. Voiko tehojen puute johtua että kiinni on joku paska vaahtosuodatin ja mäntä pitäis kohta vaihtaa? Kiinni on siis mikuni 34, tt putki ja kanttalaskettu. ja vielä sellasta että polttelin tossa karstoja eilen niin mikäköhän putkessa kolisee kun sitä naputtaa, voisko olla irronnu katti?
14.9.2012 12:32
Mikähän matosen sähköissä paskana kun ei lataa akkua ja sitäkautta ei toimi mittaristossa tai valoissa juuri mikään. Viimeksi oli sulake kärähtänyt, mutta tarkistin penkin alta kaikki sulakkeet jo. Ehjiä olivat. Eli mistä seuraavaaksi tukimaan?
Sitten näin sivukysymyksenä että näettekö järkeväpänä ostaa 200h kansi, 1 renkanen asso werke mäntä vaiko vakio yläkerta 35mikunin kanssa? Tai sitten 200h kansi kaksirenkasella tasapäämännällä olisi kanssa yksi vaihtoehto. Nyt siis haetaan koneesta vähän sähäkkyyttä esiin.
16.9.2012 9:36
help, mikähän mitossa tällä kertaa on vialla? Rupeaa ulvomaan jos kierroksia on +8k ja loppuu tyhjäkäynnillä, ulvoo kierrosten tahtiin mutta kun ajaa hissukseen niin ei mitään vikaa. Koneremppa tehty 3pvä sitten ja sen jälkeen ajettu 200km. Kuullosti tulevan syylärin suunnilta..?
16.9.2012 12:15
Villi veikkaukseni että pyöränlaakerit loppumassa?
Rekkale soikoon kun ei nuo valot vieläkään toimi. Kellään vinkkiä mistä lähteä etsimään?
16.9.2012 18:06
Paljonko -00 Miton keulaan tulee öljyjä?