Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
28.5.2014 0:42
Kellään tietoa että vaikuttaako rikkinäinen jännitteensäädin pakoaukonsäätimen toimintaan?
28.5.2014 23:49
Kazzu- kirjoitti:Kellään tietoa että vaikuttaako rikkinäinen jännitteensäädin pakoaukonsäätimen toimintaan?
Riippuu vähän mikä malli ? 07 08 taitaa vaikuttaa mut 09 eteenpäi mekaaninn joten ei pitäs ?
29.5.2014 23:01
Kellään myydä 09-10 vuotiseen sm husseen ecua?
29.5.2014 23:42
Mulla on ylimääränen. Pitäis jotenkin vaan selvittää että on varmasti ehjä
30.5.2014 12:30
Miten se nyt on eli jos cr pytyn laittaa tarviiko kampiakselia/kiertokankea vaihtaa? ovatko samalla iskulla?
31.5.2014 0:12
Ei tarvitse vaihtaa.
31.5.2014 12:17
Voisko joku kertoa mitä huonoa 07-08 vuosimallin sm husseissa on huonoa?
31.5.2014 12:25
Jännitteensäätimen johdot ja sähköinen pakoaukonsäädin.
1.6.2014 14:24
Ja eikä sekään sähköinen pa säädin loppujen lopuks nii huono oo. Kalibroindakkaan ei ole koskaan tarvinnut ainakaan isomman kaasarin kanssa, lisäksi se on helppo säätää. Ja helppo katsoa toimiiko vai ei.
Ja sitte yks plussa puoli jota en varmaks tiiä mut pakoaukon säätimen servon johot on kiinni liittimillä jotka saa helposti irti, tähän voisi joku näppärä kehitellä vaikka napin, jos esim poliisi uhkaa viedä penkkiin niin pa säädin pysyy ala asennossa kun sinne ei tule minkaanlaista virtaa ja kuristaa aika mukavasti en sitte tiiä miten paljon ja kannattaako tehdä.
1.6.2014 18:31
Rikzaah kirjoitti:Jännitteensäätimen johdot ja sähköinen pakoaukonsäädin.
Mitä huonoa niissä jännitteensäätimen johdoissa on?
1.6.2014 18:35
Kuulemma katkeilevat
1.6.2014 23:37
Onko teillä paljonka kulutus hussessa? Itellä perusvirit eli tt osat kaasarissa ja tt putki. Näillä saa normi ajolla, eli pariin kertaan ajellu yli 100kmh niin päätankki tyhjäks 50km... Eikö se oo melkeempä 16l/100km? Kun 10l tankki ja se 2l varatankki... Ei vuoda mistään, eikä pahemmin ole rikkaallakaan ja vuosimallihan on 2008 katulaiska nii onko kellään samaa ongelmaa?
2.6.2014 0:11
Hussen uudenmallin bensatankkihan on sellainen väärinpäin käännetyn U-kirjaimen muotoinen, jolloin se ei välttämättä saa bensaa siltä puolelta, jolla ei ole hanaa. Menikö bensaa tankkiin silti se yli 10l tankatessa?
2.6.2014 0:23
M0kkula kirjoitti:Onko teillä paljonka kulutus hussessa? Itellä perusvirit eli tt osat kaasarissa ja tt putki. Näillä saa normi ajolla, eli pariin kertaan ajellu yli 100kmh niin päätankki tyhjäks 50km... Eikö se oo melkeempä 16l/100km? Kun 10l tankki ja se 2l varatankki... Ei vuoda mistään, eikä pahemmin ole rikkaallakaan ja vuosimallihan on 2008 katulaiska nii onko kellään samaa ongelmaa?
No tuo on jo vitusti liikaa kulutusta. Taitaa olla pojalla ilmanputsari paskainen vai oletko tarkistanut? Se nyt ensimmäiseksi tulee mieleen eli puhdistukseen/vaihtoon. Mitkä säädöt sulla tarkalleen kaasarissa?
Itellä kans TT putki ja perus TT hilppeet (170 pääsuutin, neulan sokka ylimmässä) kulutus noin 6.3l satasella. Sillon kun mulla oli viellä 165 PS ja neulan sokka 2. ylimmässä mun kulutus oli n. 10l satasella. Näköjään se yksi vitun pykälä tekee suuren eron
2.6.2014 1:19
Elikkä hussessa vilkkuu öljyvalo,ja mittarissa palaa ECU 3. Ecu tulee mittariin ja öljyvalo alkaa vilkkumaan vasta noin 200m ajon jälkeen,ei siis tule heti kun käynnistää. Pyörä kuitenki toimii ihan normaalisti. Missähän mahtaa olla vika/mikä osa on paskana? Pyörä siis on husqvarna sm 125 -2009