Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
11.4.2011 14:50
hei! edelleen ois ton tetsarin kanssa sellanen ongelma että kun ei meinaa käydä.. eli kaasari on säädetty oikein ja putsattu myös, ilmanputsari on kanssa putsattu ja bensaa tulee tankista. Mutta silti ei lähde käyntiin tai tahdo käydä. Jos sattuu käynnistymään niin hetken saattaa käydä ja sitten sammuu, antaa kierrosta tai ei. Uudestaan sammumisen jälkeen on turha kuvitellakkaan että uudestaan hetkeen käynnistyis.. Että ideoita/arvauksia mikä vois olla vikana?
11.4.2011 20:40
-Kalmari kirjoitti:hei! edelleen ois ton tetsarin kanssa sellanen ongelma että kun ei meinaa käydä.. eli kaasari on säädetty oikein ja putsattu myös, ilmanputsari on kanssa putsattu ja bensaa tulee tankista. Mutta silti ei lähde käyntiin tai tahdo käydä. Jos sattuu käynnistymään niin hetken saattaa käydä ja sitten sammuu, antaa kierrosta tai ei. Uudestaan sammumisen jälkeen on turha kuvitellakkaan että uudestaan hetkeen käynnistyis.. Että ideoita/arvauksia mikä vois olla vikana?
Tulpan vaihtoa kannattaa kokeilla
16.4.2011 12:47
Tulppakin vaihdettu, mutta ei muutosta...
19.4.2011 21:56
Tervehdys taas
Mun projektissa tuli taas mutkia matkaan, pyörä ei lähde käyntiin. Olen uusinut puolan, cdin, tulpan, tulpanhatun (ja piuhan). Johdotukset näyttäis ehjältä, ja yleismittarilla (dcv 200 asennossa) näytti tulevan tulpalle asti virtaa 0.23-0.25. Tästä huolimatta ei siltikään anna kipinää, pitääkö perehtyä seuraavaksi magneeton sielunelämään?
20.4.2011 3:26
Nuupikakku kirjoitti:Tervehdys taas
Mun projektissa tuli taas mutkia matkaan, pyörä ei lähde käyntiin. Olen uusinut puolan, cdin, tulpan, tulpanhatun (ja piuhan). Johdotukset näyttäis ehjältä, ja yleismittarilla (dcv 200 asennossa) näytti tulevan tulpalle asti virtaa 0.23-0.25. Tästä huolimatta ei siltikään anna kipinää, pitääkö perehtyä seuraavaksi magneeton sielunelämään?
pitäs näyttää acv (vaihtojännite) asennossa tulpanhatulta yli asteikon (yli 1000 volttia) ite katon esimmäisenä ku kipinää etin niin että käämit, johdot johtaa, jännitettä tulee
Ilman läpilyöntilujuus on noin 3000V/mm, eli jos tulpan kärkiväli on 0.7mm, niin pitää tulla ~2000v että saadaan edes jonkinmoinen kipinä. hyvä kipinä saadaan 15 - 30.000v
20.4.2011 4:38
Iso käsi Johanille, huomenna magneettoa ihmettelemään.. Tästäkin viisastuneena osaa tulevaisuudessa kahtoa tarkemmin. Kiitokset vielä
29.4.2011 18:05
Niinkö eikö tämän pitäisi käydä tetsariin vaikka tuolla sivulle ei luekkaan niin?
http://www.mopo-osa.com/kauppa/product_info.php?cPath=89_97_367&products_id=1466Vai onko tämä vaan rd:seen ja niihin vanhempiin dt:seen?
4.5.2011 21:03
Hmm, nyt tuli itellekki vähä käyntiinlähtemis ongelmii. Bensaa saa ja antaa kipinää, välil ampuu mut ei kuitenkaa näytä muute mitää elonmerkkei. Voiks vika olla cdi:s vai pistänkö pyörän palasiks?
5.5.2011 16:36
Uudella tulpallaki koitettu? Ei sen jälkee sit muuta tuu oikee mielee muuta ku että se seisontajalan anturi kusee tai sit vapaavalon anturin johto osuu maihin. Itellä kävi niin et anturin johto osu maihin ja seisontajalassa ei sitä kytkintä enää edes ollut ni sen takia ei suostunu käyntii lähtee.
5.5.2011 19:50
Jep, paril uudel tulpal koittanu. Seisontajalan anturi ei oo ikin toiminukkaa, tai siis ainakaa sinä aikan ku se mul on ollu. Misäs tää vapaavalon anturi tjs lienee?
6.5.2011 18:37
Se sijaitsee magneeton ja vaihdeakselin välissä, iha siel aika pohjassa. siitä lähtee yks johto magneetolle. Mut pystyt sen kyllä mittaamaankin sähkömittarilla että toimiiko jos sellanen vaa löytyy. Ellen ihan väärin muista ni se on yksittäinen sinisen värinen piuha mikä tulee suoraan magneetolta.
6.5.2011 23:05
Maailman kummallisin asia, kaasaris on jotai vikaa = / Pistin ton kaasarin toiseen yamahaan ni ei siinäkää lähteny käyntii. Edelleenki bensaa se saa, joten mitähän vittua?
7.5.2011 5:01
Sasos kirjoitti:Maailman kummallisin asia, kaasaris on jotai vikaa = / Pistin ton kaasarin toiseen yamahaan ni ei siinäkää lähteny käyntii. Edelleenki bensaa se saa, joten mitähän vittua?
jos bensa/ilma seos ei ole oikea niin ei lähde käyntiin.
8.5.2011 20:45
Nonii sen verran lisäystä tohon, eli ei anna kipinää vaikka on puola kunnossa ja uus tulppakin.. Kylmänä useimmiten lähtee käyntiin ja sit pysyis käynnissä, mutta jos sammuttaa lämpinä ja antaa olla 5-10min ni ei anna enää kipinää. Heti sammutuksen jälkeen antaa mutta tosiaan hetken ku antaa olla ni kipinä hukkuu... sit pitää ootella niin että on tarpeeks kylmä antaakseen ehkä sen kipinän... Kenelläkään ollu koskaan vastaavia? tai muuten tietoa mitä vois yritellä seuraavaks?
12.5.2011 18:17
tietäiskö kukaan kun , mulla 84 suutin tezzerissä siis (50cc) ja käyntiin lähtee ja kiertää iha hyvin , mut ei toimi kunnolla jos ei ryyppyy pohjassa , voi ajaa vähän noin 200m ja sit vaan kun kaasua antaa nii alkaa hiljetä vauhti ja sit sammuu ja sama siis käy vaikka olisi paikallaan ? apu olisi tarpeen