Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
22.8.2018 10:47
Tätä vähän mietin itsekin, mutta esim. potikan säätämisestä en mistään löytänyt tietoa enkä Force masterista, että mikä asetus olisi sopiva, jos vaihtaa vaan pelkän putkiston ilman suurempaa sylinteriä.
Power commanderin nettisivuilla oli kaksi valmista karttaa putki vaihdettuihin, pärjäisiköhän noilla ilman penkitystä??
22.8.2018 11:24
Ei pärjää, kokemus on osoittanut että valmiskartat on enemmän tai vähemmmän sinnepäin ja pitää olla hirvee tuuri että saa toimivan kartan.
PC:n ostaminen ei ehkä ole välttämätöntä, kannattaa kysyä Turbotecistä onnistuuko säätö/penkitys omaan ECU:un. Isompiin Yamppeihin onnistuu ja penkitys/säätö maksaa noin 300-350€.
22.8.2018 11:27
Kuinkahan tuo Malossin force master 2 toimisi? Sehän on tarkoitettu käytettäväksi isomman sylinterin kanssa, mutta toimisiko pelkän putkiston vaihdonkin kanssa??
22.8.2018 13:53
Ei kokemusta tuosta boxista joten en ala arvailemaan.
22.8.2018 17:39
Kiitokset taas murskalle avusta! Kannenpultit näytti muutkin olevan sen verran heikossa hapessa että oli kyllä ihme ettei katkennut muitakin pultteja
vielä semmonen kysymys että onko noissa uusissa pulteissa sama kiristysmomentti kuin alkuperäisissä, vai uskaltaako kiristää ihan vapaalla kädellä? Hain siis k raudasta ihan perus 6mm pultteja
22.8.2018 18:01
Eli sulla on katkennut venttiilikopan pultit eikä kannenpultit? M6 pultit kevyellä kiristyksellä ettei katkea tai korkkaa kierrettä, jos on momenttiavain niin 8nm on ihan hyvä.
22.8.2018 22:23
No sehän selittää kaiken
oon vielä vähän pihalla näistä nelareista niin oon kokoajan luullut että venttiilien päällä on kannenpultit
23.8.2018 6:12
Sattuuhan näitä, siitä sitä pikkuhiljaa oppii kun tekee
23.8.2018 13:01
On kyllä ollut tuuria matkassa ettei kannesta mennyt kierteet kun ehdin kiristämään jo osan muista pulteista 22nm, joka oli ohje kannenpultteja varten
23.8.2018 16:30
Ilmankos naksahti poikki
24.8.2018 9:13
Kysäisin piruuttaan Yamaha Centeristä, että pitääkö putken vaihtaessa polttoainejärjestelmää muuttaa ja vastasivat, että "tässä kokoluokassa on tarpeetonta". Melko mielenkiintoinen vastaus, jos kerran käy jo vakionakin laihalla...
24.8.2018 9:35
Tuo on valitettavasti apulantaa, tuon kertoja lienee joku yleismekaanikko tai myyjä joka ei ole juurikaan ollut tekemisissä polttoaineseoksen säätöjen ja mittausten kanssa.
27.8.2018 9:33
Mikähän tohon hussen starttiin tuli kun aamulla ajoin kouluun niin toimi vielä jotenkin mutta ei oikein meinannu jaksaa pyörittää konetta. Lähti kuitenkin käyntiin ja tankilta lähtiessä ei enää tapahdu mitään, kuuluu vain ihan pieni naksahdus mutta kone ei pyöri eikä pyöri ilmeisesti starttikaan. Onko nää niitä oireita mitä startin hiilien loppuunkuluminen aiheuttaa?
27.8.2018 16:07
Kuulostaa just siltä että startti pöydälle levälleen, puhdistus, hiilet ja uusi yritys.
29.8.2018 13:58
Jos WR-koneeseen vaihtaa nokan aggressiivisempaan, niin pitääkö ruisku uudelleensäädättää? Ja myös, pystyykö malossin forcemaster 2 uudelleensäätämään, vaikka tulee tietyillä kartoilla? Ja onko Turussa joitan halpoja paikkoja säädättää ruisku?