Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
12.4.2011 18:50
sitä nousuahan saa säädrttyä pyörittämällä sitä punasta muovisysteemiä. ulkomuistista heittäisin että itsellä n. 11 naksausta(ei varmaa muistikuvaa). ja se laipan viiste tulee mäntään päin
12.4.2011 21:58
HeGee` kirjoitti:sitä nousuahan saa säädrttyä pyörittämällä sitä punasta muovisysteemiä. ulkomuistista heittäisin että itsellä n. 11 naksausta(ei varmaa muistikuvaa). ja se laipan viiste tulee mäntään päin
"Jousen kireyttä säätämällä saa raven nousemaan aikaisemmin (väännöt huononevat) mutta ei laippa loppujen lopuksi nouse enempää"
Tuolla nimenomaan viittasin siihen punaiseen muovisysteemiin
8.5.2011 12:09
minkä kokosella poranterällä se reikä porataan siihen sylinteriin?
9.5.2011 17:04
pintaliitäjä kirjoitti:minkä kokosella poranterällä se reikä porataan siihen sylinteriin?
Reikä 4,5-5mm terällä
12.5.2011 19:02
voisko joku antaa hyvät ohjeet rave2 asennukseen ja säätöön? yritin täältä ohjeita etsiä mutta ei löytynyt kuin jotain tynkiä vaan
20.5.2011 16:40
Antakaa joku ny vastauksia!
Eli ongelma on tälläinen, että rave2:n laippa hajosi pitkän aikaa sitten, ja uusi ostettiin tilalle. Sen jälkeen samanlaista tehopiikkiä ei ole saatu, vaan tuntuu kuristavan hitusen yläkierroksilla. Sen kanssa on väännetty nyt pitkään ja laippa ei ole jumissa eikä mitään muuta, mutta silti ottaa 9000rpm piikkiä vasta kun korkealla vaihteella huudatettu moottoritiellä. Jousen kireys on todella löysällä, ja kiristäminen ei ainakaan auta tilanteeseen.
Eli kannattaako kokeilla jopa jousen lyhentämistä jotta laippa nousisi enemmän, vai onko näitä laippoja eri malleja/eri kokoja, jos nyt onkin satuttu ostamaan pari milliä liian pitkä laippa? Vastauksia kiitos!
6.6.2011 21:16
Toimiiko rave2 ilman tota mustaa osaa jossa se punanen ruuvi on kii ku itelt puuttuu se osa.Eli se osa joka näkyy toss linkissä:
http://www.rs125.it/public/wiki/images/ ... ve2-11.jpg
6.6.2011 22:46
No kyllähän se laippa sieltä nousee, mutta liian pienillä kieroksilla koska ei ole jousta painamassa vastaan eli periaatteessa sama asia kun kuri laippa ylähällä eli ei vääntöjä.
15.6.2011 0:13
Laitoin galleriaan vähä kuvia tuasta kelkan rave2:sta josta tein sopivan tohon räsään
siitä vaan ihmettelemään jos kiinnostaa
28.6.2011 18:59
Missäköhän mahtaa olla ongelma, kun aina 6000rpm asti röpöttää ja kiihdyttäminen on hidasta ja osittain jopa vaikeaakin röpötyksen ansiosta. Pyörä oli juuri huollossa, jossa vaihdettiin mäntä ja "säädettiin kaasari". Kaasarista olivat kuulemma laittaneet ilmaruuvia pienemmälle. Huollon suorittanut myyjä haukkui rave 2 täysin pystyyn ja kehotti minua vaihtamaan rave 1:een. Onko näin, että rave 2:ssa laippa ei ole niin alhaalla kuin rave 1:ssä?
6.7.2011 15:47
Mikäköhän vikana kun laippa ei nouse ainakaan kunnolla RAVE 2:lla? Ilman sitä mustaa muovikantta ja jousta laippa nousee ylös(ja pysyykin kokoajan ylhäällä) ja ottaa ihan erilaisen tehopiikin kun silloin, kun jousi ja kupu ovat kiinni. En ole koskenut RAVEn säätöihin joiden pitäisi nyt olla 15 naksausta auki.
10.7.2011 1:51
Tuota
10.7.2011 15:21
joo nyt rave sano sopimuksensa irti
voiks siihen raven tilalle laittaa vain metallilevyn?
Vai onks kellään parempii ideoita?
10.7.2011 22:04
Olisikko kellään myytävänä ravea ? Pistäkää yv:tä, jos on
30.7.2011 14:51
siis rave ykköses ja kakkoses ei ol tehoeroja? rupee toi ykköne vituttamaan ko varmaa kymmenettä kertaa vaijjeri rikki eli halvemmaks tulis ostaa kakkone. ja mist noit sais tilattua?
ja mahtuuko se säxää?