Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
27.7.2018 10:36
Tapeissa ei ollut mitään kulumajälkiä. Iso pytty on mutta vielä ei ole luistanut, enemmänkin tökkää ja ei jaksa pyörittää ongelmaa on ollut.
27.7.2018 18:21
Tekee myös tuota tökkimistä ja takapotkua startatessa, tiukempaa jousta tai jousten venytys ennen asennusta ja homma toimii.
5.8.2018 19:16
Yammu oli sammunu pojalla kesken ajon, rengas kävi jumissa ja kone sammunu eli vaikuttais lämpöleikkaukselta. Lämpöä ei ollut hälyttäny, nestettä on mutta öljytilanne oli huono, lisäsin öljyä n.7 desiä. Sanoi tarkastaneensa öljyt muutamaa päivää aiemmin jolloin ne oli ok. Kone kuitenkin lähtee käyntiin ja käy minusta normaalisti. Ulkoisia vuotoja ei ole. Mitäs suosittelisit?
5.8.2018 23:12
Murska kirjoitti:Tekee myös tuota tökkimistä ja takapotkua startatessa, tiukempaa jousta tai jousten venytys ennen asennusta ja homma toimii.
Kone kasassa ja jopa ajokunnossa :-)
Kanki oli merkkiä "royal" näkyy olevan tuossa Kiinan rannikolla oleva tehdas.
Vanha kanki oli kyllä aika heikossa hapessa.
5.8.2018 23:14
Ryttis kirjoitti:Murska kirjoitti:Tekee myös tuota tökkimistä ja takapotkua startatessa, tiukempaa jousta tai jousten venytys ennen asennusta ja homma toimii.
Kone kasassa ja jopa ajokunnossa :-)
Kanki oli merkkiä "royal" näkyy olevan tuossa Kiinan rannikolla oleva tehdas.
Vanha kanki oli kyllä aika heikossa hapessa.
.
Tuo kuullostaa aika uhkaavalta jos 7 desiä Öljyä katos muutamassa päivässä.
on sen täytynyt savuttaa aikalailla?
6.8.2018 5:52
InDy kirjoitti:Yammu oli sammunu pojalla kesken ajon, rengas kävi jumissa ja kone sammunu eli vaikuttais lämpöleikkaukselta. Lämpöä ei ollut hälyttäny, nestettä on mutta öljytilanne oli huono, lisäsin öljyä n.7 desiä. Sanoi tarkastaneensa öljyt muutamaa päivää aiemmin jolloin ne oli ok. Kone kuitenkin lähtee käyntiin ja käy minusta normaalisti. Ulkoisia vuotoja ei ole. Mitäs suosittelisit?
Ei ole lämpöleikannut vaan leikannut kiinni öljyn vähyydestä, onhan moottorissa ollut öljyä peräti 3dl...
Vähintään mäntä ja sylinteri menee vaihtoon, en laskisi alakerralle kovinkaan pitkää ikää joten kannattaa samalla vaihtaa alakerran laakerit ja kiertokanki tai koko kampiakseli.
Voihan sillä toki ajaa tuollaisenakin mutta jos moottori syö 7dl öljyä muutamassa päivässä niin onko järkeä ajaa viallisella moottorilla ja rikkoa sitä vielä enemmän? Hyväksyttävä öljynkulutus on 1dl/1000km, sen yli kun alkaa menemään niin mäntä vaihtoon.
6.8.2018 11:03
mulla on ylimääräinen sylinteri ja mäntä.
7.8.2018 7:25
Kiitokset vastauksista....kone ei savuta ja ulkoista vuotoa ei ole, tää taitaa mennä ilkivallan piikkiin koska mitään järkevää selitystä tuolle öljyjen häviämiselle ei ole...
7.8.2018 7:27
Ryttis kirjoitti:mulla on ylimääräinen sylinteri ja mäntä.
jos ne on uudet nii kiinnostaa, laita yv:llä lisätietoa
7.8.2018 15:58
InDy kirjoitti:Kiitokset vastauksista....kone ei savuta ja ulkoista vuotoa ei ole, tää taitaa mennä ilkivallan piikkiin koska mitään järkevää selitystä tuolle öljyjen häviämiselle ei ole...
Jos siinä on alkuperäinen pytkisto ja katalysaattori niin eipä se silloin juurikaan savuta vaikka syö öljyä, öljy palaa katissa ja tulee tuhkana ulos. Sama juttu kun vertaa nykyautoja menneisiin, ennen tuprusi sinistä savua enemmän ajettujen autojen putkesta, nykyään eräällä merkillä 1l/1000km öljynkulutus on "normaalia" eikä pakoputken päästä tule minkäänlaista öljynkäryä.
21.8.2018 22:38
Säätelin tossa venttiilejä ja kantta momenttiin kiristäessä kävi se klassinen eli keskimmäinen kannenpultti poikki. Mitäs tälle nyt on tehtävissä ja aiheuttaakohan vuotoja? Laitoin silikonia tiivisteeksi mutta aattelin vielä varmistaa että onko tää niin vakavaa?
22.8.2018 6:03
Ei tuo katkeaminen ole vakavaa, ne on ihan läpällä laittanut tehtaalla ylimääräisiä kannenpultteja katkottavaksi...
Kansi irti, katkenneen nysän poisto, kaupasta uusi kannenpultti ja momenttiavain ja uusi yritys. Tämä on se ainoa oikea tapa saada kone kuntoon.
22.8.2018 9:20
Voisiko joku vielä kerran vääntää rautalangasta, että voiko -14 WR:n vaihtaa äänenvaimentimen ilman muita muutoksia, niin ettei aiheudu haittaa koneelle?
Itse pähkäilin niin, että jos alkuperäisen alkukäyrän jättää, niin virtaukset ei liiemmälti muutu...korjatkaa, jos väärässä.
Sitten, jos muutoksia joutuu tekemään, niin potikan säätöohjetta kaipaisin ja vielä tietoa, että jos Malossin Force masterin laittaa ja pelkän koko putkiston, niin mikä asetus siihen laitetaan??
Jos ei tänne halua kirjoittaa, niin voi laittaa YV:tä....
KIITOS, jos viitsit pöljälle vastata!
22.8.2018 10:13
Murska kirjoitti:Ei tuo katkeaminen ole vakavaa, ne on ihan läpällä laittanut tehtaalla ylimääräisiä kannenpultteja katkottavaksi...
Kansi irti, katkenneen nysän poisto, kaupasta uusi kannenpultti ja momenttiavain ja uusi yritys. Tämä on se ainoa oikea tapa saada kone kuntoon.
Mites tuo nysän poisto kannattaa tehdä? Vai onnistuuko jos poraa vähän suuremman reiän ja tekee isommat kierteet?
22.8.2018 10:33
Nysä voi hyvällä tuurilla lähteä ruuvarin- tai puukon kärjellä pyörittämällä. Jos ei lähde niin poraa keskelle ruuvia reiän, naputtaa reikään tiukahkon Torx avaimen ja kiertää nysän pois. Helppo homma
WR:än putkiston vaihdosta on ollut lukuisia kertoja juttua ja multa saa aina saman vastauksen. Jos vaihtaa putkiston tai pelkän vaimentimen, joutuu säätämään seokset kohdalleen. Voi toki olla säätämättä jos haluaa moottorille lyhyemmän iän ja ajella pörisevällä pyörällä missä on vähemmän tehoa kun vakioputkistolla.