Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
5.8.2012 22:16
Viat selvisi, öljypumpun akselia pyörittävä muoviratas siliänä ja vesipumpun akselia pyörittävä muoviratas hypänny akseliltaan, ei löytyny lukkosokkia
Osat tilauksessa.
6.8.2012 0:27
Oon pian myymässä mito pois ja olis viriosaa myynnissä jos jotakuta kiinnostaa pistää YV!
Eli myynnis olis
Mikuni TM 35(+ vaijerit ja 35 imukaula)
Evo 1 Pakoputki
Evo 1 Ilmanputsari
MIG merkkinen äänenvaimennin ( käytönjälkiä)
6.8.2012 1:27
Eli 2006 mito ei oikein kaasua kestä, muttei pysy tyhjäkäynnilläkään.
Äsken pistin kaasarin kansaan ja pyörän käymään. Ekaksi käy ryypyn kanssa melko korkee tyhjäkäyntiä about 10sekuntia ja sitten alkaa hairahtelemaan ja lopulta sammuu. Kun kokeilee antaa vähän kaasua se boaa ja sammuu ellei jatka pumppausta. Kun antaa kaasua ihan pikkasen se nostaa hetkeksi keikkoja ja sitten tekee samat kun kunnolla kaasuttamalla. Eli ei kestä oikein tyhjäkäyntiä muttei kaasutustakaan.
Kävisköhän liian paksulla kun ilmansaanti on periaatteessa pienentynyt siitä kun viimeksi toimi (laitoin uudet ilmanputsarin imuputket, joku jonne oli leikellyt edellisiä)
6.8.2012 2:14
kyllä siellä on nyt joku ihan perusteellinen vika kun noin tekee, ei tee noin vaikka tukkisit toisen putken kokonaan ehjästä pyörästä. Säätöjen pitäisi olla _todella_ paljon pielessä jotta kävisi noin huonosti, ja sulla kuitenkin on ne kohdillaan, jos ei ihan mutta ei paljoa heitä.
6.8.2012 2:45
No tuskimpa sinne vikaa on ittestään tullut enkä ole edes yläkertaa avannut. Putken ottanut pois. pakoaukonsäätimen putsannut ja välyksen säätänyt, imukaulan vaihtanut, ilmanputsarin imuputket vaihtanut, kaasarin putsannut ja lisännyt bensaa tankkiin 3% seoksella.
Huomenna kokeilen neulaa toisessa lovessa ja toimiihan tuo ryyppy niinpäin että kun ryyppyluisti on ylhäällä niin ryyppy on päällä?
6.8.2012 19:41
Olis pari kysymystä tosta pakoauko säätimestä eli onkohan se paperi paskana siitä välistä kun vuotaa kaikkee paskaa siitä ennen säädintä? Ja miten ne vaijerit kuuluis säätää, kun vaijereissa on hienan löysää (haittaako) ja vielä että onko ihan "normaalista" että säätimen se laippa kolisee ajossa kun siinä on ajanmyötä tullu väljystä?
7.8.2012 12:09
Kannattaa se tiiviste varmaan uusia jos sieltä öljyä tihkuu.
Missä sijaitsee miton lämpöanturi tai jokusenkaltainen mihin pitäisi kytkeä kenties joku johto jotta lämpömittari toimeisi?
Ja sitten seuraavaan, onko normaalia että 130pääsuutin täystehosessa jollyn putkellisessa 2006 mitossa? Vähän sellanen fiilis että käy laihalla...
7.8.2012 13:51
mulla ainakin juuri optimi 130ps, 125 jää laihalle, ja 135 vetää jo rikkaallle...
7.8.2012 14:11
Okei, toi on nyt jonkinlaisesti jo säädöissään, mutta kylmäkäynnistys on yhtä helvettiä. Parituntia saa säädellä kaasaria, tukkia ilmanputsaria, vaihdella neulan asentoa jne. ennenkuin alkaa kiekumaan.
Ei se vieläkään tyhjäkäynnille oikein jää ellei anna ryyppyä. Vaikuttaisi vähän ettei saa kunnolla bensaa. Pitää kokeilla täydellä tankilla uutta bensaa ja 2,5% soosilla (nyt on 3% tss)
Kysyin molitorista oliskos niillä kykyjä pistää tuo CTS toimintaan niin sanoivat että 2vk jono. Pitäisikö lukita CTS ylös ja ajella parisenviikkoa sillälailla vai onko se täyttä helvettiä?
7.8.2012 14:56
Mikäköhän omaan cagivaan tuli, kun ajoin normaalisti ja yhtäkkiä katosi kipinä? Ei ole sen jälkeen ollenkaan antanut kipinää. Tulppa, tulpanhattu sekä tulpanjohto vaihdettu.
Miten saa mitattua etttä onko vika cdissä, puolassa vai magneetossa? Pyörä tosiaan Cagiva Planet 00
7.8.2012 15:00
Onkimato kirjoitti:Okei, toi on nyt jonkinlaisesti jo säädöissään, mutta kylmäkäynnistys on yhtä helvettiä. Parituntia saa säädellä kaasaria, tukkia ilmanputsaria, vaihdella neulan asentoa jne. ennenkuin alkaa kiekumaan.
Ei se vieläkään tyhjäkäynnille oikein jää ellei anna ryyppyä. Vaikuttaisi vähän ettei saa kunnolla bensaa. Pitää kokeilla täydellä tankilla uutta bensaa ja 2,5% soosilla (nyt on 3% tss)
Kysyin molitorista oliskos niillä kykyjä pistää tuo CTS toimintaan niin sanoivat että 2vk jono. Pitäisikö lukita CTS ylös ja ajella parisenviikkoa sillälailla vai onko se täyttä helvettiä?
Itse olen ottanut kokonaan cts laipan ja kaiken sälän sen kopan sisältä pois kun se rikkoi kaksi mäntää. Ei millään tavalla huono ajaa, pelkästään 4, 5 ja 6 vaihteilla hieman huonommat alaväännöt.
7.8.2012 15:46
Kiitokset jenäässille.
Missä sijaitsee johdot ja anturi joka kertoo lämpötilatiedot mittarille?
7.8.2012 16:54
Onkimato kirjoitti:Kiitokset jenäässille.
Missä sijaitsee johdot ja anturi joka kertoo lämpötilatiedot mittarille?
eiköhän se ole se johto joka menee sylinterin kanteen, oranssi johto mittarille.
EDIT:
tästä voi olla apua
7.8.2012 17:10
Pointti onkin siinä kun en löydä sopivaa johtoa joka menisi kanteen (paitsi tulpanjohto lol) Pitä varmaan kattoa mittarin takaa mihin lähtee johto.
Äsken testasin kierrättää yli 9000rpm ehjällä CTS sulakkeella, ei tehnyt liikahdusta. Kai se on vietävä oikein merkkiliikkeeseen niin saavat tutkia. Pitäisikö lukita laippa vaijereiden avulla ylös vai tyhjentää koko kotelo?
7.8.2012 17:12
Laippa ylös. Turhaan pakokaasut pääsee sinne koteloon pyörimään jos sen kokonaa tyhjentää.