Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
24.3.2015 22:08
jumaaja kirjoitti:Osaisko joku auttaa vm.13 Räsän valojen kanssa? Kun lyhkäsillä palaa vaan toinen polttimo ja pitkillä sama juttu. Onko mahollista että lyhyet päällä molemmat polttimot palais ja pitkillä sama juttu? Käsittääkseni jos vedän pitkien plussan lyhkäsien plussalle ni silloin pitkillä palaa molemmat. Pitäis vaan lyhkäsillä saada myös molemmat palamaan
Itse aikoinani liitin valot niin,että pitkillä myös toinen valo ns. "lyhytvalo" palaa pitkän kanssa eikä sammu. Tämä on erittäin toimiva ratkaisu koska tällöin eteen ei jää pimeää kohtaa. Muistaakseni liitin joitain piuhoja siellä kavan vaihtimen sisäpuolella en vain enää muista mitä, mutta ajattelemalla ne selkiytyvät...
25.3.2015 8:24
Ethän sä voi niin tehdä, että lähivaloilla palaa myös kaukovalot..
31.3.2015 0:22
Ei kukaan viittisi ottaa mittoja omasta Rave 1 laipasta ? pitäisi saada jyrsittyä uusi kun ei nuo kopiolaipat kestä
31.3.2015 15:51
Jatkoa osaksi myöskin aprilia ts/tuono puolelle. Miten sulla hajoaa ne laipat? Toiselle topicille olit laittanut mitenkä laippa tipahtanut. Nii eihän sen pitäs tipahtaa ku sylkässä stopparit ja kyllä kaikki laipat toiminu eikä niitä kantti ite alkaa väsää ei pian stopparit ainakaan auta. Nakkilan pyörä ja mopo lue Nakkilan rahastus myy alkuperäis laippoi kuten myös PJME ja 2RAD
31.3.2015 16:07
Ravelaipan topparin alapuolelta katkes ja hipas mäntää ei kovin suurta palasta mutta tarpeeksi ison kuitenkin...rahaa en haluais enää laittaa eurookaan tuohon kun autokin syö osan rahoista.. 2Radilta ostanu,saatto olla että se oli hetken ollu poikki ja hyppiny siellä aikasa ja sitten päässyt tarpeeksi alas tipahtamaan kun kulunut paskaks..
31.3.2015 19:26
No nyt ymmärsin mistä oli napsahtanu
, pisti oikee miettii et hetkonen.. Mutta jos laatulaipan haluaa niin käytännössä PJME ja se kalliimpi vaihtoehto nii pitäs tulla priimaa. Olikko muute koskaa avannu sitä ravea ja putsannu karstoista sekä öljynny. Kun sitähä pitäs 2-3tkm putsailla että toimis kunnolla.
31.3.2015 20:27
Ei se kerenny sitä 2-3tkm olla edes paikoillaan
31.3.2015 22:07
Oho
. Nyt kyllä pistäsin valmistusvirheen ja maanantaikappaleen piikkiin..
31.3.2015 22:17
Onkos kukaan törmännyt näissä vekottimissa sellaisiin tapauksiin että mäntä ja sylinterin ylä- ja alatiivisteet tehtaalta tullessaan vääränlaiset?
Viime kesänä räsään tt setti kiinni vakio kaasarilla ja koko kesänä en säätöjä löytäny
nyt viaksi huomasin että putki johon kaasarissa neula menee on hiukan vino. Ei, en ole tiputtanut tai kolhinut soppatykkiä kaltoin
Vähän erikoisemmalla kierteellähän sen saa korjattua mutta toinenkin asia tuli vastaan. Aivan vääränlaiset tiivisteet sylinterissä jotka olivat ne ensimmäiset alkuperäiset. Uusi mäntäkin päältä vähän kuperampi sekä alatiiviste korvattu pelkällä koneliimalla eli paksuudeksi 0,5 milliä suunnilleen (?) Vielä männän ja kannen välyksen mittaamisen jälkeen tulin siihen tulokseen että viime kesänä pyörässä n. 11,3 kiloa puristuksia. Tällä hetkellä 13,4 kg. Tämä luku saatiin myös Aprilian jostain netistä ladattavasta manuaalista
Joten nyt oletettavasti se rötääminen loppuu mitä ei saatu suuttimilla kuriin
6.4.2015 2:14
Ajoin räsällä nyt yhden kesän n.+10tkm ja aukaisin yläkerran. Mäntä oli kärsinyt Vertexin A-koon mäntä. Tilasin nyt B-koon männän niin meneeköhän se heittämällä kiinni vai onko liian iso?
6.4.2015 12:10
Paljonko sylinterillä ajettu? Paljolti siitä riippuu.
Kannattaa käydä jossai koneistamolla mittauttaa sylinteri että varmasti hommaa oikean männän.
6.4.2015 13:19
Sillä on ajettu se 10tkm. Lähteekö tuosta pinnotteesta yhtään pois jos käyttää koneistamolla?
6.4.2015 13:22
No eihän siitä mitään lähde jos ne vaan mittaa sen paljonko on kulunut , luultavasti hoonaisin kevyesti sylinteriä ennenkuin laitan uutta mäntää sisään!
6.4.2015 17:41
hese1996 kirjoitti:No eihän siitä mitään lähde jos ne vaan mittaa sen paljonko on kulunut , luultavasti hoonaisin kevyesti sylinteriä ennenkuin laitan uutta mäntää sisään!
En minä nyt sitä epäillytkään, että mittauksessa lähtee
Vaan että onko siitä mahollista ottaa pois yhtään, jos ei se mäntä mahdu.
7.4.2015 17:50
rotaxin sylinterit on sillee pinnotettuja että ei oikeastaan voi hoonata. Pinnote on niin ohut ettei tahdo kestää ja jos se puhkee niin tulee uuden sylkän osto/pinnotus eteen. Käytännössä vähän
TODELLA VÄHÄN voi yrittää ottaa osaavissa käsissä
10tkm ajettu sylkkä on kuin uus ellei oo kertaakaa leipassu elikkä ostat samankokosen männän ku uloskin otit. Erittäin todennäköistä että isommalla männällä välys tulee olemaan liian pieni ja kiinnileikkaus erittäin todennäköistä
Vasta +20tkm ajetuilla sylkillä aletaan pohtia isomman männän ostoa.