Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
29.5.2018 22:34
mistähän mahtaa saada kiertokankisarjoja ja pystyykö tuon vanhan nokkaketjun rattaan rymppäämään takaisin nii että se pysyy kunnolla kiinni
30.5.2018 5:58
Jossain 2014 keskusteluissa vaihtui pojan moottoriin kiertokanki, en muista mistä tilasin mutta niistä jutuista varmaan löytyy linkki. Rattaasta en osaa sanoa, jos se on siellä pysynyt paikallaan niin miksei se pysyisi irroituksen jälkeen?
4.6.2018 23:41
Moro, saako tuolla malossin forcemaster 2 saamaan 180cc wärrän käymää tarpeeks rikkaalla hiflowil ja vaihetul änkäl? Ja onko alkukäyrää järkevä vaihtaa?
6.6.2018 14:07
tiiättekö mikä johto tulee weeran kilventeline höskästä takavalon ja vilkkujen lisäksi
13.6.2018 8:44
Mistäs vikaa lähtis etsimään kun tuntuu että yamaha wr tulvii ajossa ja sammuu. Lähtee taas käyntii ku työntää virrat pois päällä "käyntiin" ja sen jälkeen virrat päällä. Yhtäkkii alko tekee tollei
23.7.2018 16:27
Mikähän mahtaa yzf-r125 (2008) olla vikana kun moottorista kuuluu ns. ”pyörivää” ääntä joka kuitenkin moottorin käyntinopeutta hitaampi. nopeutuu kuitenkin kierrosten noustessa. paikallisessa huoltoliikkeessä eivät osanneet sanoa mistä tulee mutta ”pahalta kuulostaa”. onko muilla ollut samanlaista?
23.7.2018 16:47
Mitään varmuutta viasta ei ole kuulematta sitä mutta jos korjaamo on sanonut että pahalta kuulostaa niin on syytä avata kone eikä ajaa sillä yhtään ettei mene enempää rikki. Laakerointi tai jakopää tulee ensimmäisenä mieleen, selviää kun avaa koneen.
23.7.2018 18:12
ysäriseppo kirjoitti:Mikähän mahtaa yzf-r125 (2008) olla vikana kun moottorista kuuluu ns. ”pyörivää” ääntä joka kuitenkin moottorin käyntinopeutta hitaampi. nopeutuu kuitenkin kierrosten noustessa. paikallisessa huoltoliikkeessä eivät osanneet sanoa mistä tulee mutta ”pahalta kuulostaa”. onko muilla ollut samanlaista?
ylilaudalla video äänestä ja muuta taustatietoa..
https://ylilauta.org/ajoneuvot/85962734#no85962734(oli pakko postaa ylilaudalle kun ei tänne saanut videota laitettua)
23.7.2018 20:32
Kuulostaa kiertokangen alapään laakerilta, ajot seis ja kone levälleen. Samalla kannattaa vaihtaa kampuran laakerit ja mäntä, sen jälkeen sillä taas ajelee.
24.7.2018 15:46
Onko tuossa jakopään alarattaan sisältävässä akselin pätkän ja varsinaisen kampiakselin välissä kiila että sen saa kohdilleen helposti kasattaessa.
Kun eräs kaupallinen seppä sanoi että ei ole.
Ylipäätään jännä juttu että korjaamopalveluilla itsensä elättävä ei tiennyt että kiertokankia saa...
Onko kukaan käyttänyt tuon PJME:n korjauspalveluita?
24.7.2018 17:16
En tiedä onko kiilaa kun meillä veivi vaihdettiin koneistamossa, tuskin on koska rattaan seinämä on melko ohut. Merkkaa rattaan asento niin saat sen samaan paikkaan.
24.7.2018 17:36
Ok, siis pelkkä ratas ilman kiilaa.
Tarvitseeko purkuun muuta erikoisempaa kuin ulosvetäjän vauhtipyörälle?
Pitääkö olla joku työkalu jolla painetaan kampiakselin päästä lohkot erilleen tms?
24.7.2018 19:29
Purkuun ei tarvii muistaakseni muuta erikoistyökalua kun vauhtipyörän ulosvetäjän, lohkot halkeaa ilman erikoistyökaluja. Mitään ihmeellistä ei siinä muistaakseni ollut, normihelppo purkaa ja kasaa ilman ylimääräistä jumppaa.
26.7.2018 17:22
Muuten purku ihan helppo, vauhtipyörä oli ihan tajuttoman lujassa.
Kanki tilattu PJME:ltä.
27.7.2018 6:10
Vauhtipyörä on tosiaan lujassa ja vaatii hyvän ulosvetäjän sekä malttia ja hekä lämpöä. Nyt kun sulla on startin vapaakytkin käsillä niin tarkista sen kunto, jos tapit on kuluneet, vaihtoon. Jos tapit ei ole kuluneet niin venytä hieman jousia tai etsi uudet jäykemmät jouset. Startin kytkin näissä alkaa ajan mittaan sutimaan jousien kuoleentumisen takia, korostuu 180 pytyllä.