Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
31.7.2012 23:23
Moro!
Missäs mahtaa olla vika?
Vika 1 : Sain nesteet kiertämään vallan mainiosti koneremontin jälkeen, kaikki paikat kuumenivat tasaisesti ja kauttaaltaan ja nestettäkin meni toista litraa järjestelmään. Tänään ajettuani noin 50km pyörä keitti, ja vain osa jäähdytysjärjestelmästä oli lämmennyt.
Vika 2 : Sain eilisen koneremontin jäljeltä tuoreöljyvoitelun toimimaan, ja kun tänään ajoin samaisen matkan jolloin pyörä keitti, ei myöskään öljy kiertänyt.
Vastustaa ihan liikaa, joten toivoisin että vastauksia tulisi. Rahaa palanut about kaikki. Yläkerta uusittiin kiinnileipomisen johdosta, joka sekin osoittautui korkean lämpötilan aiheuttamaksi. Pyörä on TT, suuttimet ja säädöt ovat kohdallaan.
31.7.2012 23:48
Ilmasikko öljypumppuu? Voi olla ilmalukko ei tuu ölppää.
Aukeeko termostaatti kunnolla?
1.8.2012 10:12
Kuuluuko mitossa kaasarin luisin nousta ihan ylös asti luistinkanteen asti?
CTS polttaa sulakkeita, missä mahtaa vika olla?
2.8.2012 12:22
Laitoin cagivaan mikunin 34 kaasarin niin tuntuu että pystyisi kiertää enemmän mutta kiekat tökkää ja alkaa vähän röpöttää. Olisko liian iso pääsuutin ny on 220 tai 230.
2.8.2012 15:05
mikähän nyt paskana ku kipinä hävis.toimi viime viikonloppuna hyvin mut sitten meni vauhtiksen kiila paskaks mut ei ollu tehny mitään vaurioita nyt kuitenki uuen kiilan löin ja ei anna kipinää enää tulpan johdon ja tulpan vaihoin mut ei auttanu ni missä vika?
2.8.2012 17:35
Onkohan omasta tt-Mitosta tehoja kateissa, kun 14-42 väleillä ei meinaa nostaa kierroksia kutosella yli 9krpm? Alamäkeen ja/tai kauheessa muna-asennossa kiertää 11krpm ja vauhtia mittariin joku 170kmh. Pitäiskö laittaa 13 piikkinen eturatas ja kokeilla?
3.8.2012 2:03
mistäs näihin saa uuden imukaulan ? vanha on aika heikossa hapessa ja kierrätyksen jälkeen jättää kierrokset leijumaan noin 3000rpm kunnes noin 10s kuluttua laskee alta 2000rpm.
3.8.2012 3:09
MP-racing, maksaa jtn 25e.
3.8.2012 16:46
Mikä mahtaa olla vikana kun kaasarin letku oli lähtenyt irti ja kun laitoin sen takaisin kiinni niin yläkierroksilla röpöttää?
4.8.2012 0:07
Nyt iski pieni epäselvyys ton kaasuvaijerin kanssa. Elikkäs kumpi näistä päistä on tuoreöljyvoitelun ja kumpi kaasarin vaijeri?
http://i6.aijaa.com/b/00579/10643705.jpghttp://i9.aijaa.com/b/00170/10643706.jpgPahoittelen vielä kerran esikoululaisuuttani.
4.8.2012 0:50
hei !
noissa kuvissa ne ovat väärinpäin, öljy kaasarissa ja kaasari öljyssä.
lukite sokan varmaan huomasit öljyvaijerissa ?
onko se 3amp cts sulake palo syy selvinnyt ? onko ne 5kohm potikan johtoliitos eristeet/pienet kutistesukat kunnolla paikoillaan ? ymmärsin että sulake palaa vaikka servo olisi irti vaijereista, muut tietosihan jo tiedänkin..
ethän ole irroittanut mitään liittimiä vetämällä johdoista ? niin että eriste lähtee karkuun..
jos ei vikaa löydy, ota akku irti ja etsi Oikkari kohtaa Yleismittarin Diodi/johtavuus testerillä johtosarjasta sietlä täältä johtosarjaa hitaasti liikuttaen kipristellen heiluttaen. Olettaen että Oikkari on kokoajan päällänsä, eikä liity vain ajankohtaan jolloin Servo aloittaa/tekee työkiertoa/työtä.
tarkista vasemmaltapuolelta ala T-kappaleen luota kaikki johtoliitin liitokset ja ulkopuolisesti näkyvät hankaumat eristeissä. samalla hyvä tilaisuus tarkistaa liittimien korroosio/puhdistaa ja Wd40 tms suojata liittimet.
T.m
4.8.2012 1:27
En huomannut mitään lukitesokkaa. Epäilinkin että olen pistänyt vaijerit väärinpäin. Hommaa lisää hämmensi se että tuorevoitelu otettu pois käytöstä niin vaijeri vaan keikkuu mukana.
Ei ole sulakepalo selvinnyt, mutta nyt on ollut hetken palamatta. Toisaalta on ollut servokin liikkumatta.
Sillon alkaa liikkua kun otan keltasen johdon irti. Ei tee normaalia tarkastusta vaan alkaa pyörimään ympyrää (Tai ainankin luulen niin. Aina äkkiä virrat pois ettei kärähdä) Johtuuko tuo ympyrää pyöriminen siitä että ei testatessa ollut sitä jousta kiinni servossa/vaijeripyörässä?
Edit:
Mulla on mitossa dellorton 28mm kaasutin ja jollymoton putki. Tein tuossa vähän huoltoa ja nyt ei tuppaa lähtemään edes käymään kunnolla. Kaasua saa pumpata kokoajan että juuri ja juuri hörähtelee.
Suuttimien koot näkyy kuvassa:
http://i1.aijaa.com/b/00571/10558227.jpgNeulan sokka on toiseksi alimmassa ja seosruuvi kaksi kierrosta auki. Kipinä tulee ja olen kokeillut kahdella eri tulpallakin ja seosta suoraan pyttyynkin pikkasen injektoinut. Bensa on 3% seosta.
En ole tällaisiin uudempiin laitteisiin paljoa kokemusta kehittänyt, mutta vähän viittaisi että käy turhan rikkaalla tai ei polta bensaa pytyssä kunnolla. Otin ilmanputsarista kannen pois, mutta ei juurikaan tuonut lisälohtua.
5.8.2012 14:54
Mulla on kyllä prikulleen samat säädöt kun sulla, mulla myös siis jollymoto, tosin mulla myös 200h kansi mutta seosruuvi 3 kierrosta auki, koska mulla on ilmeisesti pienempi tuo tk suuttimen suutinputki. Joten ei kyllä noissa ole se vika nyt.
5.8.2012 21:26
Okei. Noilla säädöillä se on toiminutkin, eikai sitten auta muu kuin kokeilla neulaa eri loveen tai seosruuvia kieritellä.
Sitten juolahti mieleen että eihä n näissä oo mitään varatankkia tms? Eettä jos se ei saakkaan bensaa tarpeeksi. Noh, paan tankin täyteen tänään viellä ja tutkin sitten lisää.
5.8.2012 21:44
Retrokiisseli kirjoitti:Mikä mahtaa olla vikana kun kaasarin letku oli lähtenyt irti ja kun laitoin sen takaisin kiinni niin yläkierroksilla röpöttää?
Voiskos joku auttaa? pitäis saada ajokuntoo, että pääsee kouluun :/