Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Yamaha tzr:n viritys (säädöt ym. ym.)

20.9.2010 23:13

Elzen kirjoitti:
Zaleva kirjoitti:Voiko rikkinäinen jännitteensäädin vaikuttaa YVPS:än toimintaan? Ja siis oletan jännitteensäätimen olevan rikki sillä logiikalla että mikään sähköistä ei toimi niinkuin pitäisi vaan päinvastoin eli torvi ei toimi muuta kuin korkeilla kierroksilla, valot himmenevät heti kun kierrokset nousevat yli kolmeen tonniin ja torven/vilkun päällä pitäminen kasvattaa valotehoa, vilkut vilkkuvat vain alakierroksilla (ja silloinkin vaihtelevaan tahtiin, muutoin ne vain palavat), mutta sytytys toimii täysin normaalisti ja akkukin ainakin pitäisi olla toimiva.

ootko sulakkeen kattonu ehjäks?


Viimeksi kun sulakkeita tutkin niin kyllä ne kaikki kunnossa näyttivät olevan. Ja siis pohdin tätä vikaa siltä pohjalta että kiinni on 190 suutin, tyhjennetty vakioputki ja silti tessu kiertää vain 8-9k?

29.9.2010 16:26

Minkä kokosta suutinta olette käyttäneet pipercrossin kanssa vakio kaasuttimessa? :s

29.9.2010 17:57

ja nyt itsari lämpöleikkas :( edessä koneen purku

29.9.2010 19:42

Osaisko joku sanoo onko yamaha dt:n alakerrassa kaikki samat laakerit kuin tzr:än koneessa?

Laakerit

1.10.2010 16:23

Joku vois kertoo alakerran laakkereitten koot (kampuran jne.). Pitäs alakerta laakeroida.

tzr kaasari

16.10.2010 20:49

itellä on yamaha tzr '90 ja muuten vakio peli mutta tehari on, ypvssässä ei vaijereita edes ole. Vikana ois että a) kaasarin säädöt hukassa b) lähtee käyntiin kiertää jne mutta alkaa booaamaan ja sitten sammuu. epäilyksenä on että kaasari "käy tyhjäksi" ja sit sammuu... bensaa kuitenkin tulee kaasariin. mitä vois olla vikana?

16.10.2010 23:47

mistä tzrrän stefasarjoja? olisi koneremppa edessä..

18.10.2010 0:20

http://www.mpt.fi/index.php?categoryID=1791 tuolta ja sit ainaki yamaha centereistä

18.10.2010 17:18

Niin eikö kukaan tiedä minkä kokosta suutinta pitää laittaa vakio kaasuttimeen jos laittaa siihen pipercrossin?

19.10.2010 21:28

Mpi kirjoitti:Niin eikö kukaan tiedä minkä kokosta suutinta pitää laittaa vakio kaasuttimeen jos laittaa siihen pipercrossin?

jos teharinki meinaat laittaa nii joku 240 mutta en oikein osaa sanoo jos pelkkää pipercrossia meinaat laittaa

20.10.2010 15:37

tolonext kirjoitti:
Mpi kirjoitti:Niin eikö kukaan tiedä minkä kokosta suutinta pitää laittaa vakio kaasuttimeen jos laittaa siihen pipercrossin?

jos teharinki meinaat laittaa nii joku 240 mutta en oikein osaa sanoo jos pelkkää pipercrossia meinaat laittaa

Joo teharin kanssa. no ostan sit varmaan suuttimia siitä 230->245 väliltä
Kiitos tiedosta. :)

tzr 1990

28.10.2010 17:25

Eli olen saanut tuollaisen Tzr projektin. 46 000 kilsaa takana ja 5 vuotta nyt seisonu. Ehdotuksia mitä kaikkea kannattaisi tehdä? Ja onko teharista ja ypvs:ästä paljonkaan apua ?

28.10.2010 19:39

ang kirjoitti:Eli olen saanut tuollaisen Tzr projektin. 46 000 kilsaa takana ja 5 vuotta nyt seisonu. Ehdotuksia mitä kaikkea kannattaisi tehdä? Ja onko teharista ja ypvs:ästä paljonkaan apua ?

Vaiha kampuran stefat, säästyt monelta vaivalta.

29.10.2010 5:11

Kyllä mä ainaki melkee vaihtaisin kaikki alakerran laakerit, vaikka ei se välttämättä iha täysin ajankohtasta oliskaa... ei sitte jää ainakaa laakereista ajelut kiinni. + Sitten tietenki laakereitten vaihdon yhteydessä stefat ja muut tiivisteet vaihtoon. Ja sit jos männällä kauan jo ajettu niin uutta mäntää ja mahdollisesti pytty hoonaukseen/poraukseen. Ja samalla kun on kone auki niin voi todeta onko kiertokangessa klappia, jos klappia ni joutaa sekin vaihtoon mielellään. Ja kyllä se tehari hieman tuo tehoja lisää, gianellissa on ainakin hieman kovempi piikki kuin vakio putkessa ja sen kierrosalue ylettyy hieman vakioputkea pidemmälle. Sitten tuosta y.p.v.s:ssästä, se tuo hiukan lisää vääntöä alakierroksille ja vähentää hieman bensan kulutusta oikein säädettynä. ;) Ei mulla tässä sitte muuta, itellä gianelli ja oon siihen kyl ihan tyytyväinen... vakio putkella kun en pahemmin ehtiny ajelee ku kortin sain :P

29.10.2010 17:38

Ja tosiaan vuotavat stefat aiheuttavat 80% vioista, jotka liittyvät seoksiin, männän rikkoutumisiin ja pakoaukonsäätimen "toimimattomuuteen", kun vuotava stefa laskee ilmaan sekaan ja vetää seoksen laihalle. Nimim. 3 mäntää rikki kuukaudessa.