Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
13.5.2018 13:23
Pari kysymystä näistä Big Bore-pytyistä:
Mikä on paras vai onko eroja? Tulossa siis Yamaha WR:ään josta löytyy PC ja Giannellin kokoränni eli ECU-boksia ei tarvita.
AMPS:in 180cc isommalla ruiskulla?
Top Racing 180?
Malossi 180?
Athena 180?
Onko isovenakansi kannattava 180 kanssa? Entäs nokka?
13.5.2018 15:31
Malossi ja Athena ainakin on toimivia, lisäksi ne saa, ja niihin saa osia suomesta joka on valtava plussa. Samoin takuut hoituu jos tulee takuu keissi.
Ampsilta en ostaisi mitään, myivät paskan 180 kitin ja yrittivät sluibailla takuuasioista. Oli työn ja tuskan takana että sain rahat sieltä pois ja silti tuli tappiota.
Pelkkä pytty tekee jo paljon, vääntöä tulee selkeästi lisää. Kannella ja nokalla saa enemmän voimaa mutta myös nopeammin alakerran remppakuntoon. Fiksuin valinta on pelkkä 180 pytty.
16.5.2018 22:02
Moro! Taas lisää ongelmia tossa Fanticissa... Aamulla ajoin kouluun, niin toimi ihan normaalisti, mutta kun lähdin koulusta niin ensin kävi tyhjäkäyntiä ihan normaalisti ja olin sitten lähössa ajamaan niin booas ja sammu. Mietin ensi että eihän se nyt vielä voinu varatankille mennä, mutta laitoin kuitenkin ja starttasin niin ensin ampu vaan putkeen mutta lähti sitten kuitenkin käyntiin. Pääsin ehkä n. 100m ja sitten sammuu. Piti työntää käyntiin. Sitten se pätki aivan järjettömästi, just ja just pääsi liikkumaan kun oli oikeen semmosta nytkytystä, välillä sammuki ja jos yritti pitää tasakaasua niin kone nyki kokoajan. Laitoin bensahanan kiinni ja tyhjäsin, niin sain käyntiin ja toimi paremmin, niin että pysty jo ajamaan, mutta silti välillä pätki. Sitten se paheni taas samanlaiseks eikä saanut ees työntämällä käyntii. No tyhjäsin kaasarin uudestaan niin sain työntämällä käyntiin ja kuvasin ton pätkän. Tossa toimii siis huomattavasti jo paremmin kuin aluksi. Mutta siis mikähän tota taas vaivaa? Jotenki tuntuu että se on aivan tukossa bensasta ja koulun pihassakin se haisi bensalta ennen kuin edes käynnistin... Alkaa mennä hermo tohon vehkeeseen kun kokoajan on jotain...
https://www.youtube.com/watch?v=HV7uWUo8KkA
17.5.2018 6:01
Takuu vielä voimassa niin pajalle mars.
17.5.2018 20:34
No siitä takuusta en ole niin varma. Tohon paikalliseen liikkeeseen en ainakaan todellakaan ole viemässä viime kesän kokemusten perusteella, eivätkä he varmasti tekisi mitään ainakaan takuuseen, koska heidän mielestä pyörää on yritetty virittää kaasarista. Mutta siis asiaan. Tyhjäsin tankin ja putsasin bensahanan "suodattimen" ja bensaletkun, niin ensin kävi taas hetken kun sai vaivoin työnnettyä käyntiin ja sitten sammui. Nyt valuttaa bensat kaasarin ylivuotoletkusta (ei siitä mikä on pohjassa vaan ylempänä) jos hana on auki ja kurkkasin öljyjä, niin näyttää että siellä olisi enemmän tavaraa ja haisee bensalta. Sieltä meinaa tulla tavaraa jo pihalle, kun kallistaa vähän ja haisee omasta mielestä bensalle. Arvelin jo aluksi, että kone on täynnä bensaa, niin voiko se sen takia valuttaa bensat kaasarin kautta ulos?
17.5.2018 21:20
Kuulostaa siltä että kaasarin kohokammion neulaventtiili ei sulkeudu kunnolla. Seurauksena on vuotoa kaasarin hukkiksesta ja bensan valuminen sylinterin kautta moottoriöljyn sekaan.
17.5.2018 21:23
Kiitos vastauksesta. Kuulostaa järkeenkäyvälle. Voikos tuolle tehdä mitään näin ulkoisesti vai pitääkö heti avata kaasari?
18.5.2018 5:33
Kaasari pitää avata, pohja pois ja putsaa testaa neulaventtiilin toiminnan. Eihän kohon lirpake ole päässyt vääntymään jolloin bensanpinta muuttuu? Jos on päässyt vääntymään niin bensanpinta voi olla liian korkealla, jostain varmaan löytyy ohjearvot kohon korkeudelle.
Tarkista samalla että kaasarin kalvo on kunnolla ja rypyttömästi paikallaan, samoin tarkista että ryyppyvaijerin kotelon alla on mikkihiiri O-rengas paikallaan. Molemmat aiheuttaa erilaisia oireita käynnissä.
18.5.2018 12:56
Soitin nyt sille huoltomiehelle, jolla pyörä on ollut huollossa ja suuttimien vaihdossa, niin hänkin sanoi että aika varmasti neulaventtiilissä joku roska tms. Hänellä on kuitenkin pari viikkoa aivan täyttä, niin käski mun ite avata kaasarin pohja ja koittaa puhdistaa se. Onkohan se kuinka yksinkertainen homma? Vähän pelottaa enää mennä sorkkimaan tota kaasaria, vaikka oon kyllä yksinkertasempia 2t mopojen kaasareita availlut ja vaihtanut suuttimia jne.
18.5.2018 19:17
Ajatuksella kun tekee niin kyllä se onnistuu, jos on epävarma olo niin purkuvaiheessa ottaa välillä kuvia niin saa kasaan samaan järjestykseen.
19.5.2018 14:31
Noniin, elikkäs sain putsattua kaasarin, ja sen jälkeen ei enää sylkenyt bensaa pihalle ja sain käymään mutta ei käynyt kuitenkaan normaalisti. Kävin hakemassa uudet öljyt ja suodattimen ja kun tulin takaisin ja ajattelin kokeilla lähteekö se käyntiin ennen kuin vaihdan öljyt. Painan starttia, startti pyörähtää ehkä vähän ja kuuluu kauhea "klonks". Mietin hetken että mitä vittua. Yritin startata uudestaan, jonka otin videolle. Muuta en uskaltanut tehdä. Onko siellä nyt kone jumissa?
https://drive.google.com/file/d/1JzSgGP ... p=drivesdk
19.5.2018 20:26
Paha sanoa mikä on nyt vikana. Ensimmäisenä tulee mieleen pari juttua. Akussa ei ole riittävästi virtaa ja kyykkää tai puolipuristin ei toimi kunnolla. Jälkimmäinen on epätodennäköistä noilla kilsoilla vakio pytyllä-
20.5.2018 0:42
Uskaltaakohan sitä sitten koittaa vielä käyntiin? Eihän tolla oo kun 8.5k ajettu, mutta esim ekan huollon jälkeen ei ilmanputsari ollut kiinni ja ilmanputsarin jälkeinen kumisysteemi oli täynnä hiekkaa jne...
20.5.2018 7:13
Ota moottorin vasemmasta kopasta keskitulppa auki niin pääset hylsyn kanssa pyörittämään moottoriä vastapäivään, jos jumittaa niin konetta auki että selviäää jumin syy.
Huonompi homma jos on mennyt hiekat puhtaalle puolelle, se ei koskaan pidennä moottorin ikää, mutta se ei jumeja aiheuta ellei moottoriin pääse sormenpään kokoista kiveä tms.
20.5.2018 12:00
Mitenkä onnisttiu runkolaakerien vaihto ja kiertokangen alapäänlaakerin vaihto