Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 2T viritys ja tekniikka

11.3.2015 23:10

Onko kukaan tietoinen mistä sais sm husseen noita pytyn korotuspaloja?

Re: 2T viritys ja tekniikka

13.3.2015 1:45

täälä myyntipalstallaha noita on myynnissä :roll:

Re: 2T viritys ja tekniikka

13.3.2015 17:29

Tuli tutkailtua nuita sähköjä ja vähän kaikkea koitettu vaan ei vaikutusta... :roll: Kokeilen tänään tai huomenna, että miten pyörä käy tuola vakio kaasarilla, niin tietääpä sitten ainakin mistä sitä vikaa etsiä..

Re: 2T viritys ja tekniikka

14.3.2015 14:03

Joo kyllä se on tuola kaasarin puolella se vika. Vakiokaasarilla voi ravistella vaikka kuinka, vaikka heittää vuorelta niin ei sammu. Voikose olla mitenkään nuista suuttimista kiinni, se ravistelussa ja kallistuessa sammuminen? :roll:

Re: 2T viritys ja tekniikka

15.3.2015 0:49

Ylivuotoletkut tukossa tai kaasarin tiivisteet huonossa kunnossa?

Re: 2T viritys ja tekniikka

15.3.2015 13:28

Tosiaan, ostin kaasarin käytettynä, että voi olla että jotain osia on vaihdettu kaasariin. Ja tuossa neulaventtiilin siinä "istuimessa" missä se on, niin on kylessä 360. Että voisiko olla että se on vaihdettu? Niitä kokoja saa 150-400 välillä että näin alkuun luulis että tuo meikäläisen on liian iso. Vaan millähän lailla käynti muuttuu jos sitä sitten vaikka pienentää? :roll:

Re: 2T viritys ja tekniikka

17.3.2015 17:59

No nyt on saatu pyörä toimimaan ainakin melkein normaalisti. Vika oli siinä että bensa pinta oli liian ylhäällä ei alhaalla.. Mutta edelleen ilmenee se ongelma että pyörä sammuu jos sitä esim. pumppaa jarrun kanssa, siis sillain nyökyttelee. Ja kierokset nousee aivan perkeleesti kun laittaa ryyppyä. Onko kellään ideoita tuohon sammumis ongelmaan? :roll: Pitäskö kokeilla vielä laskea bensa pintaa?

Re: 2T viritys ja tekniikka

9.4.2015 9:12

Mihi suuntaa pitäs pyörää säätää kun muute jaksaa vetää hyvi mut tehopiikkiä saa odotella? pa säädin toimii kyllä jne,kawasaki kmx kyseessä

Re: 2T viritys ja tekniikka

10.4.2015 19:54

Kannattaa kysyä mallikohtasen keskustelun kawa alueelta. Osaavat kawa omistajat kertoa paremmin ;)

Re: 2T viritys ja tekniikka

11.5.2015 16:32

Moro! Olis semmonen ongelma, että avasin pyörästä (Aprilia RS 125 -04) kytkinkopan ja vaihdoin tiivisteen, mutta vaihdon jälkeen pyörä rupesi tärisemään korkeilla kierroksilla paljon enemmän kuin aikaisemmin? Vaihteistoöljyihin laitoin 80w90 muuta kun ei shelliltä löytynyt klo 1 yöllä :D, vaikka 75w90 suositeltu, vaikuttaako?

Re: 2T viritys ja tekniikka

11.5.2015 20:52

Itellä laatikossa castroilin 10w-40 jos oikeen muistan ja hyvin pelittäny ja eikait se noin pienestä heitosta voi itteensä ottaa :eek: , mutta joo kannattaa kysyä mieluummin näissä:
viewtopic.php?f=98&t=77975&start=990
viewtopic.php?f=98&t=61187&start=1320
Saa helpommin ja nopeemmin varmasti vastauksen

Sitte sellasta että koskitko mihinkään siellä? Meinaan jos vaihdoit muovirattaat tai niitä kääntelit nii saattovat mennä väärään asentoon, kun on aika tarkkaa että ovat oikeiden merkkien kohdalla. Ja ne muovirattaat on nimenomaan tasapainoakselin rattaat, jotka vaikuttaa aika paljolti tärinään ;)

E: Niin miks siiis avasit kytkinpuolen? Ei ihan syy auennu mulle.. :roll:

Re: 2T viritys ja tekniikka

11.5.2015 21:25

Juu siis ihan sen tiivisteen takia avasin kun vuosi öljyä. Rattaisiin en koskenut ainakaan tahallisesti :s kaveri vinkkas että saattaa olla liian paljon öljyä joka saattaa sitren vaikuttaa tuohon.. Tänään kuitenkin vaihtoon oikeat öljyt ja tarkka määrä :lol: kattoo sitten auttaako.

Edit. no eipä se paljoa auttanu, vähän tasaantu mutta tuntuu vielä selkeästi :itku: . Laitoin viestin tuonne Rotaxin keskusteluun.

Re: 2T viritys ja tekniikka

27.5.2015 22:39

Kuuluuko sytytystulpista poistaa se kierrettävä ''suoja'' siitä päältä, tarkoitan sitä päätä mikä on sytytyshatun kanssa kosketuksessa.

Re: 2T viritys ja tekniikka

27.5.2015 22:46

Riippuu tulpanhatun tyypistä. Toisiin tulppa menee sen klunssin kanssa ja toisiin pelkän kierreosan kanssa.
Sen näkee jo reiän koosta, kun kattoo hattuun sisälle.
Jos klunssi on käytössä se kannattaa kevyesti kiristää joillain pihdeillä, ettei löysty tärinässä.

Re: 2T viritys ja tekniikka

28.5.2015 0:47

Voiko imuvuota ja/tai liian raskailla seoksilla (+8%) ajaminen hajottaa tulpan??

Kävin tossa jonkun aikaa sitten tankilla ensimmäistä kertaa tänä vuonna ja kuvittelin tankkaavani 5l bensaa, vaikka tankkasinkin 5€:lla. Öljyt heitin tankkiin tietenkin tankkiin etukäteen ja se mikä teki hommasta vielä kusisemman oli se, että lorautin 2dl öljyä tankkiin (tekisi 5 litraan bensaa sekotettuna 4% seokset) ja siihen sitten se kolmisen litraa bensaa niin aika tuhdit seokset oli :lol: Ihmettelin vaan mikä siihen tuli kun muutaman sadan metrin jälkeen hyyty kun seinään, eikä enään lähtenyt käyntiin.. :roll: Piti sitten soittaa (jonkun randomin mopopojan puhelimella kun oma ei toiminut) joku tuomaan työkalusetti, käydä tankkaamassa pelkkää bensaa sen mitä tankkiin mahtuu (n. pari litraa), ja purkaa kaasari siinä huoltiksen pihalla.

Aluksi toimi hyvin, mutta about puolessa välissä kotimatkalla alkoi hirveä pätkiminen puolilta kierroksilta ylöspäin ja huiput 57.. Nyt tankissa n.2.5% seokset ja lähtee suht. huonosti käyntiin, eikä kierrä lämpeämisen jälkeen kun pari kertaa suht. puhtaasti ja sen jälkeen hirveä pätkiminen sekä saattaa sammua tyhjäkäynniltä kierrättelyn jälkeen.


Imuvuotoa mietin toiseksi tekijäksi kun justiinsa eilen halkesi imukaula kunnolla, niin mietin että jos siinä on ollut jotain halkeaman alkua (ei kylläkään tyhjäkäyntiä nostellut/leijutellut ennen eilistä).