20.12.2009 22:16
Eipä noistakaan kyllä ota selvää että tapahtuuko tuossa oikeasti mitään ahtamista.Johani kirjoitti:http://s616.photobucket.com/albums/tt243/ToobTime/Turbocharged%20Pitbike/
http://www.youtube.com/watch?v=ay7YZUEX6Gs
väittäsin melkeen näitä onnistuneeksi turbotukseksi ^
20.12.2009 22:21
Ublert kirjoitti:Helpottaa.
Teholuvut on eri numeroissa läpi ahtaessa...
20.12.2009 22:52
21.12.2009 0:06
-Zone- kirjoitti:Mihinkäs tuo väittämä perustuu ?
Varsin yleisesti muutes ahdetut kaasari-V8 on "läpiahdettuja". Mekaanisesti ahdettuja tosin, mutta silti.
21.12.2009 1:32
Kitaconist kirjoitti:Eipä noistakaan kyllä ota selvää että tapahtuuko tuossa oikeasti mitään ahtamista.Johani kirjoitti:http://s616.photobucket.com/albums/tt243/ToobTime/Turbocharged%20Pitbike/
http://www.youtube.com/watch?v=ay7YZUEX6Gs
väittäsin melkeen näitä onnistuneeksi turbotukseksi ^
21.12.2009 2:58
Ublert kirjoitti:-Zone- kirjoitti:Mihinkäs tuo väittämä perustuu ?
Varsin yleisesti muutes ahdetut kaasari-V8 on "läpiahdettuja". Mekaanisesti ahdettuja tosin, mutta silti.
Miksi autoja ei sitten ahdeta "läpi" jos teholukemat saadaan samalle tasolle kuin normaalilla Ahtamisella.
21.12.2009 12:31
...joka laskee tehoja jonkuverran, riippuen kuinka korkeat pako ja öljylämmöt on...
ja tosiaan remmiahdin ei edes lämmitä
21.12.2009 14:16
Johani kirjoitti:
sanoisinko näin että bensakaasarikoneet turbottaisin läpi ja ruiskukoneessa, diisseleissä ei nyt enää paineistusongelmaa ookkaan. ja tosiaan välijäähdytintä ei voi käyttää läpi turbottaessa, joka laskee tehoja jonkuverran, riippuen kuinka korkeat pako ja öljylämmöt on, muuta negatiivistä en näkis ja koska se helpottaa niin paljon turbottamista, niin mikä ettei.
Johani kirjoitti:Tuossa mankissa ei kyllä omasta mielestä oo turbon paikkaa kauheemmin suunniteltu, mutta ahtoletku pullistelee, että kyllä sielä jotain painetta on. toisessa ei kaasuviveen kannalta paremmassa paikassa enää vois olla.
21.12.2009 18:14
Betaversio kirjoitti:Onko nyt mulla menny ohi muutama juttu?...joka laskee tehoja jonkuverran, riippuen kuinka korkeat pako ja öljylämmöt on...
Eikös se riipu enempi siitä, kuinkapaljon imuilman lämpötila nousee? Elikkäs toisinsanoen ahtopaineesta, sekä pumppaushyötysuhteista yms seteistä (mitäköhän niitä oli en oo (vieläkään) kattellu turbojuttuja kovin paljoa? Mutta siksihän tässä kysellään...
21.12.2009 18:29
Tume34 kirjoitti:Johani kirjoitti:
sanoisinko näin että bensakaasarikoneet turbottaisin läpi ja ruiskukoneessa, diisseleissä ei nyt enää paineistusongelmaa ookkaan. ja tosiaan välijäähdytintä ei voi käyttää läpi turbottaessa, joka laskee tehoja jonkuverran, riippuen kuinka korkeat pako ja öljylämmöt on, muuta negatiivistä en näkis ja koska se helpottaa niin paljon turbottamista, niin mikä ettei.
Empä ole vielä kuullut että kukaan sitä välijäähdytintä sinne tehojen takia laittaisi. Ehei, jos homma on oikein tehty saattaa ahtoilman lämpötila pudota montakymmentä astetta ja arvaa mitä se tekee nakutuskestävyydelle ja yleiselle kestolle? Jos se on sinusta yhdentekevää niin voin suositella perehtymistä uudelleen moottoritekniikkaan.
21.12.2009 18:36
Johani kirjoitti:tottakai viileä/kylmä seos yleisesti jäähdyttää moottoria ja lisää käyttöikää. Esim monstereissa puolet polttoaineesta menee läpi palamatta pelkästään jäähdyttäen moottoria, polttoaineena tosin etanooli, tms. ei bensiini.
Johani kirjoitti:Ja jos et tienny että välijäähdytin lisää tehoja, suosittelen myös perehtymistä moottoritekniikkaan tietänette että ilma turbossa lämmetessään laajenee ja kun se välijäähdyttimellä viilennetään, se taas tiivistyy ja kylmää tiivistynyttä seosta saadaan enemmän ahdettua moottoriin = enemmän tehoa.
Johani kirjoitti:Mutta suurimmat ? imuilman lämpötilan nostajat ovat juuri hehkuva turbon pakopesä sekä laakereita jäähdyttävä, voiteleva öljy. tätä hain vaikken suoraan sitä kirjottanutkaan.
22.12.2009 0:31
Tume34 kirjoitti:Kitaconist kirjoitti:Eipä noistakaan kyllä ota selvää että tapahtuuko tuossa oikeasti mitään ahtamista.Johani kirjoitti:http://s616.photobucket.com/albums/tt243/ToobTime/Turbocharged%20Pitbike/
http://www.youtube.com/watch?v=ay7YZUEX6Gs
väittäsin melkeen näitä onnistuneeksi turbotukseksi ^
Turbo vinossa, ja varmaan on taas mietitty ahdinta valittaessa sen speksejä .....
22.12.2009 0:52
22.12.2009 1:16
Mikko* kirjoitti:Dumbit ja bowit kannattaa suosilla unohtaa, ellei sitä sopivaa ahdintakaan löydy.
Ilmansuodatin yks ja sama, kunhan se suodattaa ja virtaavuus riittää.
22.12.2009 6:20