Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

30.6.2012 15:59

Missä porukat on koneistanu sen 2mm pois tiivistepinnalta pk-seudulla? :) Ja onko tämä vakavaa?

E: Tais olla väärä aika kysyy ku kaikki kastumas miitis :lol:

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

1.7.2012 11:51

moposeksuaali kirjoitti:Missä porukat on koneistanu sen 2mm pois tiivistepinnalta pk-seudulla? :) Ja onko tämä vakavaa?

E: Tais olla väärä aika kysyy ku kaikki kastumas miitis :lol:

ei ole vakavaa, jotain roskaa vaa tullu bensan seas ja ottanu kanteen tommoset jäljet. :P

Joku myy mulle nyt HETI deeteeseen sopivan 34-36mm imukaulan! ittetehty tai cr/yz!

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

1.7.2012 12:15

No itseasias männänrenkaan palane hakannu siel vähä. :D

moposeksuaali kirjoitti:Missä porukat on koneistanu sen 2mm pois tiivistepinnalta pk-seudulla? :)

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

1.7.2012 23:59

osaako joku sanoo että kummin päin männänrenkaat tulee yamaha alkuperäsessä männässä? kun niitten päät on erilaiset? Toisessa on semmoset viisteet ja toisessa päät on tasaset.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

2.7.2012 2:39

Minkälaista suutinta pitäs änkee detsonii jos vakio ilmanputsarin repii helvettii ja ostaa pipercrossin?

Viriä on siis; vm gianelli ja änkkä, ypvs toimii ja suuttimet tällähetkellä 270 ps ja 17,5 tk.
Hakosissa on siis semmoset ''melkeen'' hyvät säädöt, en haluu ostaa vitusti suuttimia :D

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

2.7.2012 11:14

Aviiton kirjoitti:Minkälaista suutinta pitäs änkee detsonii jos vakio ilmanputsarin repii helvettii ja ostaa pipercrossin?

Viriä on siis; vm gianelli ja änkkä, ypvs toimii ja suuttimet tällähetkellä 270 ps ja 17,5 tk.
Hakosissa on siis semmoset ''melkeen'' hyvät säädöt, en haluu ostaa vitusti suuttimia :D

1. Älä osta sitä pipercrossia.
2. Älä säästä siinä että ostat vaan muutaman suuttimen ja toivot sen niillä toimivan "melkein hyvin". Pyörä siinä vaa hajoo :roll:
3. Jos imuääniä haluut nii avarra se ilmanputsarin katto ja sit säätelet kaasarin ihan kunnolla säätöihin ;)

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

3.7.2012 0:56

1. Älä osta sitä pipercrossia.
2. Älä säästä siinä että ostat vaan muutaman suuttimen ja toivot sen niillä toimivan "melkein hyvin". Pyörä siinä vaa hajoo :roll:
3. Jos imuääniä haluut nii avarra se ilmanputsarin katto ja sit säätelet kaasarin ihan kunnolla säätöihin ;)


Millä perusteella en ostaisi pipercrossia vaan pidän vakio suodattimen? Enkä lähe tuhoomaan vakio-osia, kuten avartamaan tjsp. Vakioputsari vie vielä kaiken lisäksi helvetisti tilaa ja on ruma vs pipercross.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

3.7.2012 10:20

Joo ja sitten sulla on aivan vitun ruma reikä siinä vasemman puolen kyljessä.
Ja miksi ostaisit pipercrossin? Ei sillä tehot nouse tippaakaan.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

3.7.2012 12:54

Huomasin tossa että sylinterissä on pystysuoria naarmuja jotka tuntee sormenpäällä. Melko pitkiäkin ovat. Onko vakavaa? Mitä näille kannattaisi tehdä? Männässä ei näy suurempia vahinkoja (M-renkaat kokonaiset, ei paloja lohjennut)

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

3.7.2012 21:37

Poraukseen pytty ja uus mäntäsarja tilaukseen.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

4.7.2012 13:08

Sopiiko 90 luvun alun dt:n osat -07 detsiin? Moottoriin siis.
Ja sytytysjärjestelmän osat.
Ku mulla löytyy -92 vuoden alakerta osineen, sytkäpuola, uus cdi jonka pitäs toimia -88-07 malleissa Yamaha Centerin mukaan.
Et jos korjaisin sytkävikaista detsiä ja osat löytyy -92:sta ni toimeisko ne.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

4.7.2012 13:53

Kerronpa nyt mitä tiedän. Lohkot on uusissa ja vanhoissa samanlaiset, eroja löytyy kampiakselista, ja kytkinkopan alla kaikki on luultavasti samanlaista lukuunottamatta puuttuvaa kiksin mekanismiä ja kiekkamittarin muovista ratasta. Kampiakselin erot rajoittuu vain magneeton puoleiseen osaan, joka on erilainen erilaisen vauhtipyörän ja staattorin vuoksi. Luulisin (en siis ole varma) ettei uuden mallin vauhtista, staattoria ja muita sähköjä voi sekoitella keskenään, mutta kannattaa melkeinpä verrata uuden ja vanhanmallin sähkökaavioita niin selviää, voiko uudenmallin vauhtista ja staattoria käyttää vanhanmallin muiden sähköjen kanssa. Mutuilenpa rankasti, että haynesi manuaalista löytyisi myös uudenpaan malliin sähkökaavio.

E. Ei ollutkaan haynesissa sitä uudenmallin sähkökaaviota. Mutta joo etippä käsiisi -92 detsin ja uudenmallin detsin kaaviot.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

4.7.2012 14:52

Njuu huomasin kanssa ku lueskelin.
Helkkari.. Oisin muuten vaihdellut -07 detsiin jossa kipinä kadoksissa. Ja ku löytyy helkkaristi dt:n osia tallista vielä :p
Ei parane vaihdella kun jos se vika on sittenkin lopulta CDI:ssä ni ai että, 400e naps :p
Kyselin yamaha centerin huolto-osastolta ni sanoivat et cdi:t pelaavat 88-03 ja -04-07.
Voishan sitä silti men kattelemaa tosa loppuviikosta ja ku aika helkkarin hyvin tunnen dt:n tekniikan ni voisha sitä pällistellä jos tajuan vian iha silmämääräsesti :p

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

4.7.2012 15:14

Kysytääs nyt sitten täälläkin, eli ostin tommosen bilteman kiekkamittarin niin mihin isken sen singnaalijohdon? Puolaan menevään johtoonko?

Ja eikös se ole 495ml/per pumppu mitä tuota öljyä laitetaan?

Kiitos jo etukäteen :)

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

4.7.2012 16:13

Pyöritäppä tulpanjohdon ympärille.