Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 4-t tekniikka ja viritys

29.9.2011 15:46

Domin kirjoitti:mutta mitä dyno näyttäisi teholukemaksi jos noi osat ny laittas eli nokan pytyn ja avartas kanne ja putkiston vaihtais? ja kaupungissa pitäisin lyhyitä välejä

Oma pärrä näytti 166cc pannulla ja samoilla muutoksilla 21hp ja 17,4nm koneelta. 182cc ja 4-venakannella potentiaalia luulisi löytyvän suurempiinkin lukemiin. Joku 25hp/19nm vois olla aika realistinen tavoite jos powercommanderin kanssa käyt ammattilaisella säädettävänä.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

29.9.2011 16:31

nii tai kaasarillisenki kun käy penkis säätää nii saa paremmat säädöt kun itse säädettynä

Re: 4-t tekniikka ja viritys

29.9.2011 16:38

Domin kirjoitti:nii tai kaasarillisenki kun käy penkis säätää nii saa paremmat säädöt kun itse säädettynä

Niin tosiaan. Taitaa noissa Riejuissa ainakin olla kaasari? Yamaha WR:ää vaan kokoajan mietin, kun niissähän ruisku on.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

29.9.2011 22:47

ei noi nelarit kulu oikeen millään niin nopeaa kuin 2tahdit koska voitelu on niin paljon pareampi ja kierrokset on paljon pienemmät

Re: 4-t tekniikka ja viritys

30.9.2011 17:19

http://www.youtube.com/watch?v=wSkF8nltZ_Y&NR=1 Mä löysin tollasen videon. Yamaha WR:än huiput 180cc:llä 131km/h.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

30.9.2011 20:07

Joo muna asennossa. 2t katulaiskat menee ilman munaasentoa tota enemmä, joten ei oo mitää 25hp tossa.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

1.10.2011 1:28

Joo ei kukaan oo 25hp pelkällä pytyn ja putken vaihdolla puhunutkaan.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

1.10.2011 15:41

2t TT kevarit kiihtyy paremmin mut esim ei TT Husse kulje tosta kovempaa...

Re: 4-t tekniikka ja viritys

1.10.2011 22:21

Mutta sehän vain johtuu välityksistä, varmasti TT-hussessa on potkua suhteessa paljonkin suurempiin nopeuksiin, mutta ketä huvittaa ajaa 150 km/h smotolla... Semmoisen 20hp pyörän varmaan saisi kiihtymään (ainakin melkein) yhtä äkäiseen mutta huippunopeuden kustannuksella :D

Tokihan sen hussen katteettomuus syö hieman huippunopeudesta (ja kiihtyvyydestä), mutta se taitaa näkyä selvästi vain jos verrataan apaut samantehoiseen kyykkypyörään ja sittenkin vasta siellä yli 80-100 km/h(?) jälkeen.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

2.10.2011 22:56

Tietääkö kukaan, että onko jotain 125cc 4-tahti sylinteriä, joka menisi johonkin 2puokki Husseen?

Re: 4-t tekniikka ja viritys

3.10.2011 16:44

Rikkooko nokka-akselin vaihtaminen koneen?

Re: 4-t tekniikka ja viritys

3.10.2011 18:50

Rikkoo jos nostoa on liikaa tai/ja venttiilijouset on liian löysät, venat pääsee osumaan mäntään.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

3.10.2011 21:06

Eli kunhan koneesi ei ole 110cc niin käytännössä ei riko.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

7.10.2011 19:51

Miten tollasta 2011 Yamaha WR125X vois virittää? Mitä kannattais ostaa ja mistä, että sais mahollisimman halvalla. Tehari, power commanderi, ilmansuodatin?

Re: 4-t tekniikka ja viritys

7.10.2011 21:10

noihi ei kannata rahaa laittaa ku et saa paljoo mitää iloo irti, ostat malossin 180cc setin jonka mukana tulee ruiskunsäätö boxi jossa karttoja valmiina. sit saat todella hyvät väännöt