Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

15.4.2008 21:13

tarviikos muute kaasaria säätää jos laittaa ypvsn toimintaa? ja onko tzrssä läppäkone?
spänks

15.4.2008 22:32

Tota millanen homma toi suuttimen vaihto on? Kauan siinä menee suunnilleen kun sen tälläseen TZR:ään vaihtaa? Entäs viittiskö joku kertoo mitä kaikkee oikeen tarvii eka irrottaa ennenku sen saa vaihdettuu? Entä mistä nään minkä kokonen suutin on nyt tällä hetkellä kiinni? Niin ja pyörä on täystehonen mutta aattelin et suutin pitäis vaihtaa isompaan kun ottaa vaan 130km/h ja senki vaivoin. Myönnän oon vähä peukku suussa näis asioissa mut eihän sitä opi kun tekemällä. Kiitti jo etukäteen vastauksista.

15.4.2008 23:59

Liftari kirjoitti:Tota millanen homma toi suuttimen vaihto on? Kauan siinä menee suunnilleen kun sen tälläseen TZR:ään vaihtaa? Entäs viittiskö joku kertoo mitä kaikkee oikeen tarvii eka irrottaa ennenku sen saa vaihdettuu? Entä mistä nään minkä kokonen suutin on nyt tällä hetkellä kiinni? Niin ja pyörä on täystehonen mutta aattelin et suutin pitäis vaihtaa isompaan kun ottaa vaan 130km/h ja senki vaivoin. Myönnän oon vähä peukku suussa näis asioissa mut eihän sitä opi kun tekemällä. Kiitti jo etukäteen vastauksista.


Suosittelen oikeasti hommaamaan tuon Haynesin korjausoppaan, siinä ei ole muuta kuin asiaa.

Sitten asiaan: Suuttimen vaihtamiseksi sinun täytyy irroittaa tankki, ilmanputsari ja kaasutin tuossa järjestyksessä. Aukaiset kaasarin pohjan ja sieltä etsin sen kuusikulmaisen liekkö messinkiä olevan palikan. Ei pitäisi mennä kovinkaan kauaa tuossa hommassa ja suuttimen koko taitaa lukea suuttimen kyljessä.

16.4.2008 0:13

Pystyykö TZR:n kampiakselin runkolaakerit vaihtamaan ilman lohkojen halkaisemista, kun en oikeen räjäytyskuvasta selvää saanut..

16.4.2008 15:48

Tuohon tezarin vakio-kaasuttimen sielunelämään tutustuneille. Pitäisikö osan johon pääsuutin kiinnittyy päästä liikkumaan vapaasti "ylöspäin" niin että sen saa nostettua näkyville n. 0.5cm korkeudelle ilmanputsarin aukosta katsottuna?

17.4.2008 13:07

Morjesta!

Lisää pulman ratkaisua teille motolaisille! Heitin tosiaan tänään pyörän kasaan, ypvs toimii niin pitkälle että kun virrat kääntää se sulkee itsensä ja sit avautuu taas uudestaan. Eli niinkuin pitäisikin. Mutta kun pyörän heittää käyntiin, ei ypvs toimikkaan kaasun mukaan ollenkaan, pysyy vaan paikallaan. Missä vika? Kaikki ypvs:n johdot on kiinni oikeissa vastakappaleissa...

Kiitoksia.

PS. Olen ymmärtänyt että tosiaan kaasun mukana pitäisi tuon ypvs:n sulkea ja avata itseään, tai oikeastaan kierrosten mukaan. Olenko oikeassa? Mulla ei ole myöskään kiekkamittarin vaijeri kiinni, onko sillä vaikutusta ko. probleemaan?

Tezzun kuristukset.

17.4.2008 19:09

Moro. Olis kysyttävää tosta tzr:än kuristuksesta. Rekisteri otteesa lukee että pyörä on kuristettu 19mm kuristusholkilla. Näkyykö kuristusholkki heti ku ottaa putken pois vai onko kuristusholkki jossain syvemmällä putkessa?

Kiitos etukäteen!

Re: Tezzun kuristukset.

17.4.2008 22:08

[quote="Linkku92"]Moro. Olis kysyttävää tosta tzr:än kuristuksesta. Rekisteri otteesa lukee että pyörä on kuristettu 19mm kuristusholkilla. Näkyykö kuristusholkki heti ku ottaa putken pois vai onko kuristusholkki jossain syvemmällä putkessa?

Kiitos etukäteen![/quote]


jos siellä jotain on mitä epäilen niin se on siinä putken heti alussa ja näkyy kyllä ihan hyvin..

18.4.2008 1:26

skylane kirjoitti:Morjesta!

Lisää pulman ratkaisua teille motolaisille! Heitin tosiaan tänään pyörän kasaan, ypvs toimii niin pitkälle että kun virrat kääntää se sulkee itsensä ja sit avautuu taas uudestaan. Eli niinkuin pitäisikin. Mutta kun pyörän heittää käyntiin, ei ypvs toimikkaan kaasun mukaan ollenkaan, pysyy vaan paikallaan. Missä vika? Kaikki ypvs:n johdot on kiinni oikeissa vastakappaleissa...

Kiitoksia.

PS. Olen ymmärtänyt että tosiaan kaasun mukana pitäisi tuon ypvs:n sulkea ja avata itseään, tai oikeastaan kierrosten mukaan. Olenko oikeassa? Mulla ei ole myöskään kiekkamittarin vaijeri kiinni, onko sillä vaikutusta ko. probleemaan?


se on alle 6500rpm kiinni ja yli 6500rpm se sitte aukeaa. signaalijohto irti jos ei ajossa pyörähä ja kuitenki paikalla surisee.

18.4.2008 10:20

Mistähän tuo signaalijohto lähtee, minkä värisenä, ja minne kuuluu tulla kiinni?

Kiitos.

18.4.2008 11:17

Hanki tetsarin sähkökaavio sähkökaavio-threadista.

18.4.2008 19:40

hey dudes, nytku ajokausi on taas vauhdissa niin tuli heti eka ongelma. Mihin helvetin suuntaan sen bensahanan punasen nuolen pitää osottaa et se on auki ja sit et se on varatankilla. :D Ikä tekee näköjään tehtävänsä ku muistiki pettää. :D

18.4.2008 20:29

arskadaa kirjoitti:hey dudes, nytku ajokausi on taas vauhdissa niin tuli heti eka ongelma. Mihin helvetin suuntaan sen bensahanan punasen nuolen pitää osottaa et se on auki ja sit et se on varatankilla. :D Ikä tekee näköjään tehtävänsä ku muistiki pettää. :D


Sillo ku se osoittaa alaspäin ni o se o auki ja sit ku se osoittaa ylöspäin ni on varatankil.

18.4.2008 21:28

eilen sain itelleni vuoden 92 tartzanin. jes. ihan vakio ja kulkee 120. hienoa. mutta mikäs sellanen musta laatikko on kuskin takana oikealla puolella katteen alla? jotain elektroniikkaa siellä on ja piuhoja pirusti... vai oliskohan tartsanin räjäytyskuvista mitää apua. täytyy itekkin pohtii huomenna. Niin ja mistäs sais sen ypvsn vaijerin tilattua? eihän kaasaria tartte säätää jos ypvsn laittaa toimintaa?
hyviä ajoja :D

keittää

18.4.2008 23:26

TZR -92 tuppaa kuumenee ihan jumalattomasti, en keksi missä ois vika. nesteet vaihoin eikä mitään vaikutusta, kilsan lenkin kun ajaa niin lämpömittari on ihan tapissa ja penkin alta höyryää. Letkut on kunnossa. Ja kun polkasee käyntiin(kone vielä kylmänä) niin suihkuttaa paisuntasäiliöstä paineella sitä nestettä ulos.. kiitos.