Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

2.5.2008 21:37

löylykauha kirjoitti:Missä vois olla vika, eli laitan vilkun oikealle toimii normaalisti mutta kun pistän vilkun päälle vasemmalle vilkku alkaa vetämään yhden normaali välkähdyksen jälkeen tuplatemmolla? Sama homma tapahtuu oli kiinni vakio tai minivilkut.
Heittäkää jotain ideaa mis vois olla vika :) Sais ton korjattuu ni sais tonki pyörän myydyks ;)

Vaikuttas siltä, että rele on rikki.

2.5.2008 23:45

vilhoz kirjoitti:
löylykauha kirjoitti:Missä vois olla vika, eli laitan vilkun oikealle toimii normaalisti mutta kun pistän vilkun päälle vasemmalle vilkku alkaa vetämään yhden normaali välkähdyksen jälkeen tuplatemmolla? Sama homma tapahtuu oli kiinni vakio tai minivilkut.
Heittäkää jotain ideaa mis vois olla vika :) Sais ton korjattuu ni sais tonki pyörän myydyks ;)

Vaikuttas siltä, että rele on rikki.


ok, mistäs saa uusia releitä ja paljonkohan kustantaa?

3.5.2008 14:12

Jooh, kasasin nyt ton näsärin, ja sähköt toimii muuten, mutta ei tule kipinää. Ne on siis ollu irti. Vika ei johdu tulpasta, eikä tulpanhatusta.

Lisäksi virtalukko temppuilee, eli normi-päälläasennossa toimii vain seisontatuen merkkivalo. Kun avainta kääntää puoliasentoon, toimii sähköt kokonaan. Vaikuttaako tämä kipinän tuloon? (ettei mokoma vedä tappokytkentänä?) Jos sitä voi testata, niin thänks. Ei kerkeä pahemmin värkätä kun nyt on nuo kylvötkin ja ei muutenkaa oo kotona niin jos joku auttaisi?

Meikä meneekin tästä äestämään --> :D

E: Jaaha, se taitaakin tosiaan olla tosta virtalukosta kii... Pitää kattella... Mutta jos on muitakin vaihtoehtoja nii kertokaa vaan.

Edit nummer sataviistoista: Saisko tota virtalukkoo korjattua mitenkään kun se toimi vielä talvella ihan hyvin? Mitä kannattaisi koittaa?

3.5.2008 23:13

Dodi, tänään päivällä motonetistä oltiin lähössä ni sähköt katoo :D ei mikään sähkö toiminu. Onneks darras ei oo kicksiäkään, ja auringos on kiva työnnellä ajotakki päällä :D Sitten ku suzukin sai käyntiin ni kaikki sähköt toimi taas. Sitte välillä ku sammutti ni sähköllä sai taas käyntiin, mutta välillä ei. Oiskohan vika akussa?
Huomenna pitää kokeilla uudella Vartan akulla, toivottavasti toimii :)

Nii joo ja noista vilkku releistä, onko pyörissä 1 vai 2 vilkkurelettä?
Missäköhän päin fillaria releen mahtaisi löytää?

3.5.2008 23:23

No itellä makso 4,5¤ uus vilkkurele seppoon. Ja en tiiä mistä löytyy tosta pyörästä, sepossa se on vasemman takakatteen alla..

Ja 1 rele niissä vaan on.

6.5.2008 16:08

Noniin, gamman kanssa taas vähän ongelmia. Tarkemmin sanottuna sytytyksen kanssa. Jostain syystä kipinä on aivan liian heikko eikä jaksa sytyttää sytytystulpan päässä minkään sortin valoilmiötä. Tulpanhattu irroitettuna kipinän erottaa silmin, mutta sittenkin kipinä on heikko. Tulppa on uusi (myös muilla tulpilla kokeillut - ei vaikutusta) enkä usko että tulpanhatussakaan on mitään vikaa. Mittailin että puolalle tulee käynnistyspoljinta polkaistessa 10-20V (Riittävä?) sekä puolalta tulee ulos tuhansia voltteja. Missähän voisi olla vika? Puola paskana (toimi vielä syksyllä moitteetta), voiko sytytysboxi vaikuttaa kipinän vahvuuteen?

8.5.2008 20:57

te tietävät motoristit hoi. jos on jännitteensäädin paskana niin eihän sillon tule virtaa ollenkaan valoille eli se säädin "imee" kaiken virran? kun valokäämiltä tulee kyllä virta..

8.5.2008 22:40

Kellogs kirjoitti:te tietävät motoristit hoi. jos on jännitteensäädin paskana niin eihän sillon tule virtaa ollenkaan valoille eli se säädin "imee" kaiken virran? kun valokäämiltä tulee kyllä virta..

Kaverilta kun oli jännitteensäädin pevekistä paskana, niin tuli läpi niin paljon jännitettä ettei lamput kestäny puolta minuuttia kauempaa. Eli kyllä sieltä ainakin tuli virtaa läpi kun polttimot pamahteli...

8.5.2008 23:57

astr0 kirjoitti:
Kellogs kirjoitti:te tietävät motoristit hoi. jos on jännitteensäädin paskana niin eihän sillon tule virtaa ollenkaan valoille eli se säädin "imee" kaiken virran? kun valokäämiltä tulee kyllä virta..

Kaverilta kun oli jännitteensäädin pevekistä paskana, niin tuli läpi niin paljon jännitettä ettei lamput kestäny puolta minuuttia kauempaa. Eli kyllä sieltä ainakin tuli virtaa läpi kun polttimot pamahteli...


riippuu vähän miten sielä diodit yms kärähtelee. joskus saattaa päästää kaiken läpi, joskus täysin mykkä.

9.5.2008 8:28

selvä. no tarvitsee se sitten tutkia..

9.5.2008 17:18

Joo... Crm:ssä ei toimi enää mittaristo, siis trippi-, nopeus- eikä kokomatkamittari, vai mikä onkaan. Kiekka toimii, koska se on erillinen, eli eivät ole nopeuden kanssa samassa lootassa. Mistä vikaa pitäs ettiä?

Akku on ladattu, ja se antaa kyllä merkkivaloille virran, muttei muille. Kaikki muut sähköt toimii, hyvin, mutta ei toinen mittaristo.

9.5.2008 19:16

jyly^ kirjoitti:Joo... Crm:ssä ei toimi enää mittaristo, siis trippi-, nopeus- eikä kokomatkamittari, vai mikä onkaan. Kiekka toimii, koska se on erillinen, eli eivät ole nopeuden kanssa samassa lootassa. Mistä vikaa pitäs ettiä?

Akku on ladattu, ja se antaa kyllä merkkivaloille virran, muttei muille. Kaikki muut sähköt toimii, hyvin, mutta ei toinen mittaristo.


vika on jossain mittarinpyörittäjän, vaijerin ja itse mittarin välillä tai jossain noista osista...

9.5.2008 22:45

Kiitoksia, tarkistan vaijerin huomenna. Mutta voisko vika juontua samasta paikasta kun mittariston taustavalojen vika, koska ne ei ole palanut mun tietääkseni koko sinä aikana kun pyörä on minulla ollut.

10.5.2008 15:26

vilhoz kirjoitti:Ite vaihoin siis vilkut eteen ja taakse, ihan normaalit minivilkut normipolttimoilla siis.. Kun ekan kerran testasin niin, että laitoin vaan johdot kiinni mutta en vilkkuja "kunnolla" kiinni että voisi ajamaan lähtä, ne toimi hyvin. Nyt sitten kun perjantaina kävin öljyt vaihtamassa, niin oli toisen etuvilkun johdot lähteny irti ja laitoin ne vaan summan mutikassa kiinni kun oli kiire ottaa pilottii. No, sittenhän ei sen puolen vilkut toiminu ja ajattelin et no ehkä laitoin ne vaan väärinpäi ja sit lähin menee. Tänään sitten laitoin sen viimeisenkin vilkun lopullisesti kiinni ja vasemman puolen vilkut toimii normaalisti ja oikeen ei. Poltti sitten sulakkeen, ja vaihoin eestä oikeen vilkun johot toisin päin ja testasin uudestaan. No se teki saman tempun ja poltti uuden sulakkeen. Sitten tarkistin kaikki johot ja kyllä ne oikein päin oli, että mikähän nyt sitten avuksi? Huomenna koulusta yleismittari mukaan ja pitää ainakin mittailla että missä ei kule virtaa ja missä sitä kulkee liiankin paljon.


Joo-o, nyt kusee jossain ja ihan kunnolla. Eli sain ton selvitettyä ja ne toimiki jo vähä aikaa. Sitte rupesin kutistesukkaa laittamaan siihe ja tarkistin et joo, kaikki johot meni oikein päin. No, sehä alko sit polttaa taas sulaketta. Ennen se anto testata ees niitä vilkkuja vähä aikaa et toimiiko ne ja poltti vasta sitten sen sulakkeen, nyt polttaa sulakkeen heti kun lyö virrat päälle koko vehkeeseen. Rele paskana vai mikäs ?

EDIT: hih, löytyhän se vika :) ei siis mitään enää.
Viimeksi muokannut vilhoz päivämäärä 11.5.2008 2:04, muokattu yhteensä 1 kerran

10.5.2008 23:52

Mikähän mättää kun Kawan kiekkamittari pimeni pienen vesisateen jälkeen? Kaikki muut mittarit toimii niin kuin ennenkin.