Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
12.6.2004 12:19
virago kirjoitti:Mutta missäpä lieneekään kuristukset Viragossa? vuosimalli on 1999 ja kuutioita on tietty 125cc.
Serkun 535cc viragossa ne sijaitsevat kaasarissa...mutta tietääkö kukaan 125cc?
Joo olisi itsekin kiva tietää 100% varmuudella, joiltakin kuulin että ilmanputsaria on ahdistettu, pakoputkistoa ja liian pieni pääsuutin vakiona. Raskaita välityksiäkin voisi pistää kuristuksena tavallaan.
12.6.2004 21:31
Sen verran sanon että eikö tuonne "kevarin kuristukset" vois laittaa TZR:n kurit? meinaan että ne on samat kuin tuossa TZR RR:ssä että vois laittaa esim: TZR RR Belgarda/TZR (87-93) tai vastaavalla tyylillä.
13.6.2004 2:07
joku oli kyselly noista cb:n kuristuksista eli noita vanhinpia ei siis tarvitse kuristaa kun niissä on toi 15 hepoo, mutta noita uudempia on jälkeenpäin jouduttu kuristelemaan. Noissa ceebeissä on havaittu seuraavanlaisia kuristuksia: koko pakoputkisto on vaihdettu vieläkin ahdistavampaan
(jo alkuperäinen putki syystä tai toisesta ei ole tehojen kannalta paras mahdollinen), Myös pakoputken alkupäähän on joskus asennettu yleensä 18mm kuristusholkkeja, jotka pitäis lähtee pois ihan vetämällä(voi olla pahasti jumissa). Yleensä noiden putkihommeleiden lisäksi on vaihdettu pienemmmät suuttimet jotka kannatta ehdottomasti vaihtaa alkup. kokoisiin. Sen suuttimen koon löytää varmaan jostai alfamerin tms. manuaalista. Semmonen vielä että noi kakskaasuttimiset twinit kannattaa aina käyttää asiantuntevalla korjaamolla jossa ne laittaa kaasarit syncroon jos on pienikin epäilys että ne ei oo oikeissa säädöissään, se on halpa(4-10€) toimenpide joka saattaa nostaa pyörän tehoa ja ainakin moottorin luonnetta muuttaa mukavammaksi.
Viimeksi muokannut 123aaa päivämäärä 19.6.2004 19:16, muokattu yhteensä 1 kerran
15.6.2004 14:36
http://wwbike.net/Artikkelit/aprilia_rs_cdi.php
Tuos o ihan hyvää hyppylangan poisto vinkkiä..
15.6.2004 16:31
Joo, noista Hondan CB-malleista muuten oli erinomanen kahden aukeaman juttu Mobilisti nr 3:ssa. Eli kipin kapin CB-miähet R-kitkalle ja ostaan lehti kotiin. Noin niin kun vinkkinä.
Niissä ihan vanhemmissa oli muuten just 15 hepoo, eli ne menee suoraan A1 tehoihin. Sitten v-1977 17 hp. Tosin niistä vanhimmista taitaa olla myös museokilvissä parhaat yksilöt.
16.6.2004 19:34
mistä löytyy shdovin kurit vai onko niitä.... pitäs saada vähän lisää tehoa...
16.6.2004 20:32
tiedättekö onko XR125L mitään muita kureja kun siin mist se ottaa ilman kaasariin ni on 3 reikää ja niist yks on tukittu ?
26.6.2004 23:00
Noni kaikki Comettien omistajat, mun cometti lähtee pakokaasuanalyysiin maanantaina tai tiistaina ens viikkoa joten sit saadaan varmaa tietoa tosta seoksesta että mikä siellä on pielessä.. Luultavasti saa liikavähän bensaa.. Ilmottelen sitten analyysin tuloksista ja mahdollisesti jo kureista.. Tai kattoo ny jos viitin meinaa ois kiva ajaa yksiksee suomen tykeimmäl 125 cometilla
30.6.2004 16:45
miten sais aprilia RS 125:sta mahdollisimman paljon tehoa irti?? ja kuinkahan paljon se maksaa??
sitten vielä yks kysymys, kun tollahan on huonot olot jos kyytsää niin sillä kyydissä olevalla ja olen jossain kuvissa nähnyt jonkunlai´sia takarautoja josta matkustaja voisi ottaa kiinni mistähän niitä saa jos saa edes... JA mistähän tähän pyörään saisi tuning tavaraa jos saa??
30.6.2004 16:45
miten sais aprilia RS 125:sta mahdollisimman paljon tehoa irti?? ja kuinkahan paljon se maksaa??
sitten vielä yks kysymys, kun tollahan on huonot olot jos kyytsää niin sillä kyydissä olevalla ja olen jossain kuvissa nähnyt jonkunlai´sia takarautoja josta matkustaja voisi ottaa kiinni mistähän niitä saa jos saa edes... JA mistähän tähän pyörään saisi tuning tavaraa jos saa??
30.6.2004 23:02
eli mitä pitää vaihtaa/ostaa?
30.6.2004 23:33
just niin mitä pitää vaihtaa/ostaa ja kuinka paljon se maksaisi??
1.7.2004 2:04
loodi kirjoitti:Noni kaikki Comettien omistajat, mun cometti lähtee pakokaasuanalyysiin maanantaina tai tiistaina ens viikkoa joten sit saadaan varmaa tietoa tosta seoksesta että mikä siellä on pielessä.. Luultavasti saa liikavähän bensaa.. Ilmottelen sitten analyysin tuloksista ja mahdollisesti jo kureista.. Tai kattoo ny jos viitin meinaa ois kiva ajaa yksiksee suomen tykeimmäl 125 cometilla
Onnea matkaan, ja varo ettei lähe tykki käsistä suorastaan!
1.7.2004 10:31
Tuon 100 kuutioisen CBn moottorin purettua havaitsen ainakin, että pakoventtiili on kohtuuttomasti imuventtiiliä pienempi. Nimittäin imuventtiilin ollessa 27mm, on pakoventtiili 21mm. Verrattuna esim daxin kanteen, jossa imu on 25mm ja pako 22mm, on pakoventtiili CBssä kuristava paikka kaasarin ohella. Kaasutin satasessa on 22millinen, ja ilmanputsari on todellakin aika omituinen laatuaan. Nokka-akselissa nostotkin näyttäisivät olevan sangen hyvät.
Virityksenä voisi ajatella läpivirtaus vaimenninta ja alkukäyrään megafoonia pakoputken osalta. Kanavissa voisi olla varaa vielä 26 milliselle kaasuttimelle ja putsaria voisi vaihdella.
1.7.2004 23:56
Tietääkö kukaan et mitä kureja on Suzuki GT125EZ2 vai onko siinä ees ja pyötä on vuosimallia 81 jos oikein muistan. olisin kiitollinen kuulemaan mitä kureja on koska satun omistamaan kyseisen pyörän ja aijon talven aikana laittaa sen ajokuntoon.