Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
9.3.2018 22:50
Tietääkö kukaan mikä on Fantic caballero 125 vuosimallia 2017 vakio pääsuutin?
11.4.2018 0:21
Osaisko joku sanoa mikä mahtaa olla wärrässä vikana kun ei lataa akkua? Toimii aivan normaalisti mikäli akku on ladattu, mutta kun tarpeeksi monta kertaa starttaa, on akku tyhjä vaikka olisi kuinka paljon ajellut
Staattorista yksi piiri pimeenä, mutta virran pitäisi silti perjaatteessa riittää lataamaan akkua. Pitääkö kaikkien piirien toimia jotta lataa?
Virransäädin vaihdettu jo 2 kertaa ja uusi akkukin löytyy. Maadoitus toimii...
Olisin erittäin kiitollinen avusta
Kyseessä 2013 vuoden WR 180cc tekniikalla.
11.4.2018 15:50
P445KY kirjoitti:Staattorista yksi piiri pimeenä
Tuossa on vastaus miksi ei lataa.
12.4.2018 9:32
Onko 130 suutin liian iso nelariin kun vaihdoin scalvinin kokoputken ja vakio suutin oli 122
12.4.2018 20:05
Ekalla sivulla on suositukset suuttimille.
27.4.2018 18:50
Taas lisää näitä suutin kysymyksiä...
Olisiko kenelläkään mitään hajua, mikä omaa pyörää voisi vaivata. Pyörä siis Fantic Caballero 125 2017. On aikaisemminkin ollut puhetta täälä kyseisestä pyörästä. Eli siis pyörään on vaihdettu viime syksynä kiinasta tilattu akrapovic änkkä, egr tukittu ja katkaistu b5-johto. Vakiosuuttimilla ei käynyt oikein tyhjäkäyntiä ja täyskaasulla oli vähän voima kateissa ja välillä pätkäs välillä jossain 9000 rpm paikkeilla ihan ku olis tullu rajotin vastaan. Nyt sitten keväällä huollossa säädettiin venttiilit ja nyt ruvettiin hakemaan sopivia suuttimia. Vakiona on siis 122 pääsuutin ja 35 tyhjäkäyntisuutin. Ensin laitettiin 130 pää- ja 40 tyhjäkäyntisuutin. Tyhjäkänti ja pintakaasu parani huomattavasti kun ennen vaan sammui kun paino ihan vähä kaasua. Täyskaasulla ei kuitenkaan kiertänyt kuin johonkin 8-9000 rpm ja alkoi pätkimään eikä mennyt siitä eteenpäin. Sitten vaihdettiin 125 pääsuutin ja edelleen tekee samaa, mutta ei yhtä pahasti. Kokeilin vaihtaa vakioänkän, niin toimi sillä ehkä vähän paremmin. Huoltomies meinasi että tilaa pienemmän suuttimen kuin mikä vakiona, koska tuntuu käyvän rikkaalla. Eikö nämä yleensä käy jo tehtaalta tullessa laihalla? oma tuntuu silti käyvän rikkaalla. Myös jos nyt kääntää kaasun pohjaan kutosella jostain 40-50 vauhdista pyörä ei kovin ilosesti lähde siitä kiihtymään. Ja jos vapaalla koittaa rajottimelle, niin ei aina mene vaan pätkii, tai sitten rajotin kuulostaa "pätkivältä". Apua kaipaisi, koska menee vähän oman ymmärryksen yli.
Edit:
Tuolla ylempänä kyselin viime kesänä tuosta kaasarista, ja sen jälkeen kun sitä käytettiin Italiassa huollettavana pyörä ei ole kulkenut yhtä hyvin kuin ennen?
28.4.2018 7:29
En kyllä vakiota pienempiä suuttumia laittaisi koska ne kone käy niilläkin laihalla eikä toimi kunnolla. Yleensä oikea pääsuutin on löytynyt 130-135 väliltä vastaavalla setupilla.
Kierrätittekö konetta pelkästään paikallaan rajoittimelle vai kävitkö ajamassa kun kokeilit isompia suuttimia?
Onhan sulla ilmansuodatin uusi/puhdas? Jos on paperinen suodatin niin ethän vaan ole mennyt pesemään sitä?
28.4.2018 9:15
Kävin myös ajamassa, ja on uusi paperinen suodatin.
28.4.2018 17:20
Mielenkiintoista.
Kokeile laittaa kiinanpönttöön killeri joka kuristaa pakovirtausta. Saattaa olla liian virtaava pönttö joka sekoittaa pakosykliä vaimentimessa ja silloin voi tulla tuollaisia ongelmia. 4T koneissa ei liian avara putkisto välttämättä toimi koska oikean tyyppisellä putkistolla pakosyklin avulla saadaan sylinterin pakokaasujen tyhjennys sekä seoksen täyttö opitmoitua. Vastoin kun luullaan niin suora putki ei nelareissa ole se paras mahdollinen vaihtoehto, vaikka ne ei ole yhtä tarkkoja pakovastuksesta kun 2T koneet. Tästä syystä joillain putkistoilla voidaan saada huipputehoa tai vääntöä eri tavalla kun vakioputkistolla.
28.4.2018 17:47
Kiitos vastauksista. Ongelma taisi löytyä. Ja olen kokeillut killerin kanssa ja toimi ehkä vähän paremmin. Mutta siis ajattelin vielä tarkistaa ilmanputsarin, niin löysin tällä kertaa sieltä kaasarin ja putsarin välisestä muoviähässäkästä vettä ja jotain öljyistä paskaa. Pesin sen kunnolla ja kuivasin ja nyt pyörä toimii PALJON paremmin. Kuitenkin välillä vielä saattaa "pätkäistä" yläkierroksilla, mutta kiertää kyllä sen jälkeenkin. Eli nyt isompaa vai pienempää pääsuutinta? Nyt tosiaan 40 tk suutin ja 125 pääsuutin. Videosta näkee tämän ehkä jotenkin.
https://www.youtube.com/watch?v=GAGqxbGiAP4
29.4.2018 8:16
132.5 pääsuutin on hyvä lähtökohta, jos laittaa liian ison suuttimen niin alkaa röpeltää yläkierroksilla.
6.5.2018 22:13
Olisiko kenelläkään tietoa miksi fantic 125 2018 moottorin vikavalo palaa koko ajan, vaikka pyörä toimii aivan normaalisti
7.5.2018 5:58
Onko tehty jotain muutoksia sähköihin?
Takkuun alainen pyörä joten vie se huoltoon tutkittavaksi, oli siinä vikaa tai ei niin moottorivalon ei kuulu palaa.
7.5.2018 15:46
Soitettu maahantuojalle, siellä kerrottiin että valon yleisin syttymis syy on akun alhainen jännite. Valon kuittaus onnistuu yleismallisella vikakoodin lukijalla
9.5.2018 9:29
Eli olisin ehkä ostamassa tohon mun wärrään malossin 180cc settiä ja nyt tuli mieleen että käyhän tuon malossin pytyn/männän kanssa ampsin stage 2 virinokka ja tietääkö kukaan kumpi malossi vai stage 2 nokka olisi jyrkempi. En oikein haluaisi maksaa sitä yli 200 euroa pelkästä nokasta.