Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
27.4.2014 14:14
Ongelmahan on juurikin siinä kaasuasennon tunnistimessa, koska kalibrointi jää vaiheeseen 2.
27.4.2014 14:55
Mites ku meni tuossa pariviikkoo sitte runkolaakerit väljäks. Pistin uuvet koneeseen ja taas ajeltiin mutta nyt on taas vauhtipyörän puolella väljää.
Onko nyt nii pahasti käyny et kampuran kaula on kulunu? Onko tähän muuta parannus keinoo ku kokonaan uus kampura? Vauhtipyörä uusittu entisen omistajan toimesta ja on edelleen kuin uusi nii ei luulis siinäkään heittoo olevan.
Ja kyllä välys hävis ku uuvet laakerit sillon pari viikkoo sitten laitoin mut ei nyt mitenkää kovin tiukasti mennyt laakeri kampiakselin kaulaan ja nyt se välys palasi.
27.4.2014 15:02
Kirjoita nimi tähän kirjoitti:Jarruvalo syttyy...
Riippuu toki, mitä tarkoitat himmeällä. Toista polttmoa voi kokeilla ja katsoa samalla, että kontaktipinnat puhtaat.
Ihan uus LED takavalo löytyy. Myös vanhalla valolla oli sama ongelma. Liittimet on tarkistettu ja kontakti löytyy varmasti. Myös johtoja on katsottu 5cm eteenpäin ja hyvältä näytti ainakin ulospäin. Mestarimunat auttakaa.
27.4.2014 20:40
Minkälaiset säädöt kannattaisi laittaa husqvarna sm 2012 vuoden malliin kun on tulossa täystehosetti kaasariin ja tehtaantäystehoputki (alavääntönen)? 165ps, sokka keskelle? 170ps sokka toisiks ylimpää? vai?
27.4.2014 22:53
Percell kirjoitti:Kirjoita nimi tähän kirjoitti:Jarruvalo syttyy...
Riippuu toki, mitä tarkoitat himmeällä. Toista polttmoa voi kokeilla ja katsoa samalla, että kontaktipinnat puhtaat.
Ihan uus LED takavalo löytyy. Myös vanhalla valolla oli sama ongelma. Liittimet on tarkistettu ja kontakti löytyy varmasti. Myös johtoja on katsottu 5cm eteenpäin ja hyvältä näytti ainakin ulospäin. Mestarimunat auttakaa.
Jos löytyy jännitemittaria, niin kannattaa tarkistaa akun jännite valot päällä ja jarrua painaessa. Toimiiko etuvalo normaalisti?
27.4.2014 23:37
Noniin voisikos joku kertoa mahd. Tarkkaan miten poistaa tuorevoitelu hussesta (2011)?!. Ja olisiko 2.5% vai 3% seokset tankkiin parempi.
28.4.2014 1:56
Varsin yleinen tapa ohittaa tuorevoitelu, on laittaa öljyletku kiertämään pumpun jälkeen takaisin öljysäiliöön, tai jos säiliö poistetaan, niin pumpun ottopuolelle. Itse laittaisin pienen öljysäiliön silti kiertoon mukaan painetta tasaamaan ja öljymäärää varmistamaan, esim. jarrunestesäiliön, jonka korkkiin nippa öljyn paluulle.
Tankkiin en suosittele yli 2,5% seoksia, olettaen että käytetään laadukkaita öljyjä, eikä mitään venäläistä tankinpesuvettä. Liika öljy vain tukkii ja karstoittaa pyörää turhaan, ja nykyisillä synteettisillä 2t-öljyillä riittää mainiosti 2-2,5% seokset katukäytössä.
28.4.2014 2:52
oon ehkä vähän tyhmä ku en vielkää tajunnu xd. Eli pumpusta kaasariin menevä letku pitäisi pistää öljysäiliöön? Mihin siihen se letku sit tungetaan
kuvilla ois helpompi selittää..
Ei lainata edellistä viestiä
jonicc
28.4.2014 8:52
Siis, otat tuorevoitelu letkun irti kaasarista, tunget kaasariin jäävään koloon jotakin tukkeeksi, tuorevoiteluletkun tunget öljytankkiin, johon olet porannut esim letkun mentävän reiän vaikkapa korkkiin, tämän jälkeen öljypumppu pumppaa tuorevoitelu öljyt suoraan takaisin öljysäiliöön, eli öljyt menevät kehää.
28.4.2014 10:59
noniin nyt aukes! Kiitos!
Ei lainata edellistä viestiä
jonicc
28.4.2014 11:13
Jos joku kaipaa husseen lisää voimaa niin nyt olisi tarjolla edullista ja yksinkertaista piristystä pyttykoron avulla
!
http://www.motot.net/talli/osat/id62048/
28.4.2014 12:21
-jimi kirjoitti:Mullakin teki tota ilman vaijereita. Osaako kukaa avustaa miten sähkö pa säätimen saisi toimimaan, kun vaihoin nyt kaasarin ja laitoin rautalangan kaasuasennon tunnistimeen. Vilkuttaa ecu 6 ja säädin jääny ylä asentoon.
Ota rautalangat pois ja ku kalibroit sitä pa säädintä nii ku kaasu pitäs laittaa pohjaa nii painaa vaan kädellä sen tunnistimen pohjaan, ja ku oot kalibroinu sen nii heitä se anturi vaikka ilmanputsarii nii pitäs toimia!
28.4.2014 15:12
Kiitoksia vastauksesta FrankeeD ! Ja suosittelen pyttykoroo puuhahuussilta !
Menee tasoihin kotarin kanssa.
28.4.2014 17:15
Hussen männällä on nyt rullailtu 7tkm ja ajattelin kesäks laittaa uutta mäntää kiinni ja kysyisin että mistä kohtaa sylinteriä se kokomerkintä löytyy? Ja sitten löytyykö alkuperäistä mäntää erikokoisina kun ite en löytäny kun smc:ltä yhdenkokoisia mäntiä? Ja saa tarjota mustia etukatteita jos joltain löytyy!
28.4.2014 17:39
5amppa kirjoitti:Mikököhän mun -09 sm hussessa on? Noin kilometrin ajon jälkeen alkaa palaan lämpövalo mittaristossa. Käyny kaks kertaa huollossa samasta ongelmasta ja huoltomies sanonu molemmilla kerroilla että nyt toimii! Heti ku huoltoliikkeen pihasta lähin ajaan nii sieltähän se taas syttyy..Lämpöanturin ja termostaatin oon vaihtanut eikä mitään vaikutusta. Jos otan sen lämpöanturin johdon pois siitä kannessa olevasta anturista, alkaa ECU 4 ja ECU 5 vilkkua mittarissa. Pystyykö sen johdon esim. ottaan kokonaan pois tai jotain? Pitäis saada nopeesti valo pois vilkkumasta ja pyörä myyntiin.