Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
29.6.2013 2:50
Otappa servon johdot irti ja käy testaamassa alkoko mopo pelaamaan täyskaasulla.
29.6.2013 11:49
_rieska_ kirjoitti:Otappa servon johdot irti ja käy testaamassa alkoko mopo pelaamaan täyskaasulla.
joono selvä pitää koittaa tänään. mutta rupee ärsyttämään seki ku tankillisella löpöä pääsee max 110km ennenku menee varatankille....
29.6.2013 12:21
Joo mutta nyt sie otatkin sen servon pois käytöstä ihan vaan siksi että testaat josko se kulkis kovempaa. Tuo muutenkin näyttää toimivan tuossa videolla jotenkin oudosti, mitäpä jos käyttäisit putken irti ja varmistaisit että akseli on edes oikeinpäin siellä pytyssä? Jos vika ei ole ypvessassa niin sitten se on säädöissä (sillä oletuksella että kone on muuten edes jonkinlaisessa kuosissa).
29.6.2013 14:43
_rieska_ kirjoitti:Joo mutta nyt sie otatkin sen servon pois käytöstä ihan vaan siksi että testaat josko se kulkis kovempaa. Tuo muutenkin näyttää toimivan tuossa videolla jotenkin oudosti, mitäpä jos käyttäisit putken irti ja varmistaisit että akseli on edes oikeinpäin siellä pytyssä? Jos vika ei ole ypvessassa niin sitten se on säädöissä (sillä oletuksella että kone on muuten edes jonkinlaisessa kuosissa).
joo no ostin tämän pyörän serkulta ja se teki amiksen päättötyöksi tuon koneen remontin :-D yli 1200e edestä osia joista sain kuitit.. niillä on ny ajettu max 2000km.. vois tosiaan kattoa onko se ypvs oikein päin
DD ja ku vaihoin uuden tulpan niin 20km jälkeen se oli ruskea.. ei aiva maitokahvin värinen vaan ruskea. eli tietääkseni suurinpiirtein säädöissä.. PAITSI tyhjäkäynniltä jos lyö kaasun nopeaa pohjaan niin booaa ja sammuu. ja varmistukseksi että tajusit oikein niin se kuluttaa nytki sen 10-12l/100km vaikka se ypvs ei ole lukittuna.
29.6.2013 15:10
No on melkonen päättötyö ollu
Tarkistahan se servo näin ekana. Säädöt kuulostaa olevan pielessä jos kerran noin tekee... Jääkö kierrokset leijumaan kun kaasuttelun jälkeen höllää tyhjäkäynnille? Mites ajossa jos lähtee kiihdyttämään matalilta kierroksilta kaasupohjassa, mitä tapahtuu? Onko ilmanputsari ja -kotelo vakiokunnossa, mikä putkisto, mitkä säädöt kaasarissa?
29.6.2013 15:55
_rieska_ kirjoitti:No on melkonen päättötyö ollu
Tarkistahan se servo näin ekana. Säädöt kuulostaa olevan pielessä jos kerran noin tekee... Jääkö kierrokset leijumaan kun kaasuttelun jälkeen höllää tyhjäkäynnille? Mites ajossa jos lähtee kiihdyttämään matalilta kierroksilta kaasupohjassa, mitä tapahtuu? Onko ilmanputsari ja -kotelo vakiokunnossa, mikä putkisto, mitkä säädöt kaasarissa?
olin juuri tuola tallissa hääräilemässä, nostin neulaa pykälällä keskiloveen, ei booa enää missää vaihees, koitin lukita ypvs ylös ottamalla johdot irti otti kyllä parempaa piikkiä mutta nopeus oli n.120+ elikkä meni hieman paremmin, mutta välit on 15/57 elikkä vähä turhan lyhyet.. mutta mulle kyllä piisaas 110kmh:ki jos vaan pääsis tankillisella edes 150km
elikkä voin ottaa servosta videota koska en oo varma yhtää että toimiiko se oikeen ku äskeen kattoon.. kierrokset ei leiju.. ja alakierroksilla kaasupohjaan niin lähtee kiihtymään (neulansäädön jälkeen ainaki)
http://img543.imageshack.us/img543/3743/uth5.jpg täs on tulpasta kuva jonka jälkeen oon säätäny öljypumpun ykkösestä nollan ja ykkösen väliin ja putsaria avarsin vähän imuäänien perässä. mutta ei ole tosiaan enää noin karstainen.
säädöt kaasarissa on 280/25 ja vireinä täysin tyhjä vakioputki..
multa alkaa loppua ymmärrys
http://www.youtube.com/watch?v=cHQIjZ2B63w <-
http://www.youtube.com/watch?v=Wzyxp0FibnI <- huomasin tuos ku kuvasin pako-aukkoa että taitaa syy olla löytyny tuosta männästä -.- näyttäs olevan ohipuhallusta aika reilusti..
1.7.2013 0:16
Mulla on vanhan omistajan mukaan 280ps vakiokaasarissa ja DEPin putkisto. Kun ajaa kävelyvauhtia ja lyö kaasun pohjaan niin joskus tekee sillee "MOOOO" ja huippuja ei meinaa yli 120 ottaa.. Olisko liian iso suutin? Tulppa oli noilla 10-15 plussa-asteen kohdilla just täydellisen värinen, nyt vähän turhan musta. Koko kone rempattu 2tkm sitten.
1.7.2013 0:22
Putsarikopassa tötsä irti vai paikallaan? Ja siihen tulppaan ei kannata ihan täysin luottaa. Ja pyöräthän nyt on aina yksilöitä niin säädöt pitää itte hakea.
1.7.2013 3:21
En oo oikein vieläkään ymmärtäny tuota putsarikopan tötsäjuttua..
Milläpuolella se on, onko jotain havainnollistavaa kuvaa? Sadekelillä ja kylmemmillä ilmoilla tuo kiihtyy aivan helvetin hyvin verraten siihen mitä se tälläisellä normaalillä kelillä kiihtyy. Tuntuu että koneen äänikin muuttuu jotenkin.
1.7.2013 12:01
No tuon perusteella käy sitten tosiaan rikkaalla ja se tötsä on putsarikopan päällä, eli näkyy kun otat penkin pois. Jos sitä ei ole niin sitten siellä on vaan imureikä.
1.7.2013 15:56
Kun penkin ottaa pois niin siinä on vaan vaahtomuovilevy jonka alla on se ilmanputsari-elementti. Pitää kattoa jokupäivä että mikä suutin siellä on ja laittaa pienempi.
1.7.2013 16:00
Kannattaako tuo kyseinen tötsä ottaa irti? Tuoko lisää tehoja tms?
1.7.2013 18:06
Imuääniin lähinnä vaikuttaa, persdynolla tuskin huomaat eroa.
2.7.2013 23:50
Kellään ideaa miksi DT ei nappaa piikkiä perjaatteessa ollenkaan, putkena on gianelli.
Mäntä vaihdettu 300km sitte, kytkin rempattu viimeaikoina ajettu n.3tkm, mut ei ainakaa tuntuis luistavan, ja ypvs;kin tuntuis toimiva...
3.7.2013 20:46
Kaverilla sellanen pieni lämpöongelma detsissä ,,ei kerää painetta , eikä neste vähene syyläristä , mut lämmöt nousee punaselle .,,,,oisko syylärissä tukosta ?..konerempattu vasta . Kokeiltu ilman termostaattia ,mut sekään ei vaikuta , pääsuutin 290 ja tk 32,5..