Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

22.11.2009 1:44

jaasu kirjoitti:
Kitaconist kirjoitti:500 EUROA turbotetusta skytarin koneesta joka ei edes toimi?! Niin no, eihän se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa...

Ei sen tekokaan varmaan ilmanen ole ollut. Laskeppa huviksesi mitä nuo osat maksaa mitä koneessa kiinni tai tulee mukaan ;)


Laske huvikses paljollako teet itse.

Valoja päälle noitten hinnottelujen kanssa. Ja missä on dynolaput? Jos on vara tehdä tuollanen turbomoottori niin ei luulisi olevan parista kympistä kiinni ettekö sitä sitten penkissäkin voisi käyttää. Paitsi jos se moottori ei nyt sitten potkikaan niinkuin annetaan olettaa...?

29.11.2009 15:00

http://www.youtube.com/watch?v=ByVsFvbv97M

Siinä taas jotain updatea.
Kolina on mukava.(tulee startin rattaista)
Ja tiedän kyllä että tuo kierrätys ei tehnyt hyvää koska vehje sammui.
Vielä on säätämistä ja öljyä pitäisi saada lisää kulkemaan.

29.11.2009 16:42

Paljon parempaan päin kuitenki ku vertaa viimeksi upittamaas videoon :> onko tuo vehje muuten ajokunnossa ? renkaat, ketjut, ohjauslaitteet ? kokeillu lenkkiä käyvä heittää ? ite laittasin jos mahollista niin kaasari mahdollisimman lähelle kantta kii.

29.11.2009 17:24

Joo kyllä se omin avuin liikkuu. Ei viittiny näin sunnuntaina ihmisiä kumminkaan häiritä ja käydä päristelemässä.

Kaasari ei mahdu yhtään sisällepäin. Koska se on niin kookas.
Pitkästä imukaulasta on haittaa sen verran että kierrokset jää leijumaan ihan hetkeksi kun kaasun päästää.

Pari lenkkiä kyllä olen tehnyt ja tosiaan niitä vetoja olis. ei oo vaan uskaltanu ku kakkosella hiukan repiä. 0.7 bar on ahdot ja kuten videosta kuulee tulee turbo mukaan aika ylhäällä ja täten ollen pyörä tuntuu ihan 2-tahdilta. Ajossa kerää ahdot hyvinkin paljon aikaisemmin.

29.11.2009 17:26

Tuon(kaan) videon perusteella ei voi sanoa vielä juuta eikä jaata. Se mikä mua usein ihmetyttää, on tuo klemmariarmeija. Mahdollisia vuotokohtia on paljon. Itse laittaisin kiinteää putkea mahdollisimman paljon ja kumiletkujen ja klemmarien osuuden pyrkisin minimoimaan.

29.11.2009 17:53

Onpahan jotain spekuloitavaa. Pystyn vain vakuuttelemaa persedynoni tuloksia(ja varmasti on 100hp!) ja ahtopainemittarin näyttämää.
Putket on testattu tulppaamalla 1bar paineella. Tietenkään sitäkään en pysty sanomaan että paljonko falskaa ajossa. Näillä putkilla mennään tällä hetkellä.

29.11.2009 18:01

Ublert kirjoitti:Onpahan jotain spekuloitavaa. Pystyn vain vakuuttelemaa persedynoni tuloksia(ja varmasti on 100hp!) ja ahtopainemittarin näyttämää.
Putket on testattu tulppaamalla 1bar paineella. Tietenkään sitäkään en pysty sanomaan että paljonko falskaa ajossa. Näillä putkilla mennään tällä hetkellä.

Kirjoitin "mahdollisia vuotokohtia". Totta kait on selvää, että ne klemmarit kiristetään tehdessä, mutta jos niitä on 50kpl, niin on yhtä monta mahdollisuutta, josta se pettää sitten kesken ajon. Se klemmari+kumiliitoskohta on kummiskin sen ketjun heikoin lenkki. Sitä tarkoitin.

Mitä kuumemmaksi pakopesä tulee, sitä enemmän se lämmittää ahtopesää ja saa ilman lämpötilan nousemaan. Kumi ei kestä niin paljon lämpöä mitä rauta (ja rauta lisäksi luovuttaa sitä herkemmin myös ulkoilmaan) ja kumi pyrkii lisäksi em tilanteessa haurastumaan. Sekin heikentää rakennetta. Jos vielä mennään asiassa vähän syvällisempään pohdintaan, niin on ihan sama, liikkuuko siellä ahtoputkessa ilma ilmanpaineeseen nähden positiivisena vaiko negatiivisena, jokainen klemmari-kumi-liitoskohta tekee siihen poikkipinta-alaan muutoksia, jotka aiheuttavat virtaukseen turbelenssia.

Ei tietysti silloin niin merkittävästi, jos kumiletkuliitoksen sisällä olevat metalliputket ovat toisissaan kiinni, mutta mihin silloin sitä kumiliitosta tarvitaan. Mutkiahan saa kyllä siihen metalliputkeenkin. Voi olla, että poikkipinta-alamuutokset ei nouse merkittäväksi tekijäksi 1-sylinterisessä moottorissa, kun muuutoinkin ilman liike on kokolailla pulssimaista. Haittaahan siitä ei tietty ainakaan ole, jos virtaus saa kulkea ilman turhia porrastuksia.
Viimeksi muokannut -Zone- päivämäärä 29.11.2009 18:19, muokattu yhteensä 1 kerran

29.11.2009 18:18

Aivan, mutta luotan ainakin tällä hetkellä että klemmarit kestävät tässä käytössä aivan mainiosti. Eri asia että miten juuri olosuhteet vaikuttavat näihin. Tämä tulee purettua noin kerran kuukaudessa ni tuleepa aina tarkistettua kaikki.

29.11.2009 19:16

Zonen pointtina taisi olla että homman voi hoitaa nätisti kotiin kerrallakin ja suunnilleen samalla vaivalla.

17.12.2009 22:21

Niin. Jos ensi viikolla sais vähän noita suuttimia enemmän ni sais aikaseks vietyä penkitettäväks tämän talven aikana. Sais tietää onko kaikki ollu turhaa.

17.12.2009 23:42

Ublert kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=ByVsFvbv97M

Siinä taas jotain updatea.
Kolina on mukava.(tulee startin rattaista)
Ja tiedän kyllä että tuo kierrätys ei tehnyt hyvää koska vehje sammui.
Vielä on säätämistä ja öljyä pitäisi saada lisää kulkemaan.


Teet putken loppuun, äänenvaimentimen, startinrattaille jotain ja ajovideoo :)

20.12.2009 18:33

http://s616.photobucket.com/albums/tt24 ... 20Pitbike/
http://www.youtube.com/watch?v=ay7YZUEX6Gs
väittäsin melkeen näitä onnistuneeksi turbotukseksi ^
Viimeksi muokannut Johani päivämäärä 20.12.2009 20:19, muokattu yhteensä 1 kerran

20.12.2009 19:36

Noihan vetää molemmat läpi.
Oma vehje ahtaa eikä ime.

20.12.2009 20:31

mitä tarkotat ? että kaasari imupuolella ja vetää bensatki läpi ? näinhän ne tekee ja samalla yksinkertaistaa paljon rakennetta ja helpottaa turbottamista. ja ahtaa ne nuokin.

20.12.2009 21:42

Helpottaa.
Teholuvut on eri numeroissa läpi ahtaessa.

Joku fiksumpi saakoon kertoa tänne enemmän tietoa tuosta.

Muistaakseni täälläkin selostettu hyödyt ja haitat.