Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

23.4.2014 18:46

Kuinka paljon tulee huippuja lisää kun laittaa piikin isomman eturattaan?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

23.4.2014 19:14

Kokeilin tossa äsken pihalla, ja kyllähän se pa-säätimen servo alko nykimään ku anto vaan kierroksia...
:) mutta kysymys kuuluukin että miten saan pa-säätimen säädettyä oikein?
Pyörä on vuosimallia 2006

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

23.4.2014 20:41

Säätelemällä vaijereita ja laipan asentoa siitä etummaisesta kopasta. Mahdoton selittää mutta periaate kuitenkin että sammuneena laippa kokonaan kiinni ja kun kierrokset tapissa niin pitäisi olla auki kokonaan. Selviää kokeilun kautta ja oman mielen mukaan paras asetus :)

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

23.4.2014 22:22

Joo kiitoksia vaan, pitää ostaa tässä uusi vaijeri koska toinen poikki.
Jos jollakin on myydä niin pistäkää YV:tä.

Onko muuten normaalia että se servon vaijerilaippa tekee semmosta nykivää edestakaista liikettä kun vaijerit ei oo kiinnitettynä laippaan? :D

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

24.4.2014 21:40

Percell kirjoitti:Mikä mahtaisi olla perus TT hussessa kun menee heti tukkoon kun pyörä vaikka seisoo paikallaan minuutin tai pidemään. Myös kun antaa käydä tyhjäkäynnillä yli 10 sekuntia niin pyörä menee tukkeeseen.. kun antaa kaasua niin booaa kunnes kierrokset sitten nousevat lopulta korkealle kun röörit aukeaa. Samalla putkesta tulee helvetisti paksua savua. Kierrokset myös leijuu useimmiten kytkimellä kun ajaa vaikkapa 80km/h ja laittaa kytkimelle.

Tulppa musta, 165ps, neulan sokka ylimmässä. Seosvoitelu käytössä, seassa Motulin täyssynteettistä noin 2.2-2.5%

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

24.4.2014 21:57

Koitahan säätää se pyöräsi ensimmäisenä, jos vaikka vaiva häviäisi. :roll:

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

24.4.2014 23:41

Minkäs kokoista etuvalon polttimoa husse kestäisi.. siis vakio polttimokannalla? Vakio taitaa olla 35W mutta haluisin jotain tehokkaampaa tilalle.

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

25.4.2014 1:15

Onko normaalia että pa-säätimen servo tekee semmoista sahaavaa edestakaista liikettä, kun laittaa virrat päälle, ja myös sillon kun kaasuttelee tyhjäkäynnillä? pa-säätimen vaijerit ei oo paikallaan tällä hetkellä.
Help please :D

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

25.4.2014 10:21

Mullakin teki tota ilman vaijereita. Osaako kukaa avustaa miten sähkö pa säätimen saisi toimimaan, kun vaihoin nyt kaasarin ja laitoin rautalangan kaasuasennon tunnistimeen. Vilkuttaa ecu 6 ja säädin jääny ylä asentoon.

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

26.4.2014 12:25

Mitä säätöjä jengi on pitänyt vakio VHST 28mm kaasarilla näillä keleillä?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

26.4.2014 17:21

meneekö tehtaan täystehoputki kiinni joka on ollu 08 hussessa kiinni, niin -12 vuosimalliin kiinni suoraan..???

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

26.4.2014 23:15

Mikä mahtais olla kun takavalo palaa himmeästi mutta jarrua painaessa palaa normaalisti. Että mistäs lähtis ensiks kattelee vikaa?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

27.4.2014 1:06

Jarruvalo syttyy...
Riippuu toki, mitä tarkoitat himmeällä. Toista polttmoa voi kokeilla ja katsoa samalla, että kontaktipinnat puhtaat.

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

27.4.2014 1:49

Kaasari kysymykseen että ite ajoin näillä 10-20 keleillä 170ps ja sokka ylimmässä, ja tulppa oli kahvin ruskee noilla säädöillä. TT Putki kysymykseen: Joo, jos SM husse kyseessä.

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

27.4.2014 11:57

-jimi kirjoitti:Mullakin teki tota ilman vaijereita. Osaako kukaa avustaa miten sähkö pa säätimen saisi toimimaan, kun vaihoin nyt kaasarin ja laitoin rautalangan kaasuasennon tunnistimeen. Vilkuttaa ecu 6 ja säädin jääny ylä asentoon.


Ite koittaisin PA-säätimen kalibrointia mutta liekkö onnistuu jos säädin yläasennossa?